جاباما
۵۹۶۹۷۰
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

آیت‌ الله مکارم: آگهی تسهیل طلاق، خیانت است

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از برخی اقدامات دفاتر وکالت پیرامون مساله طلاق گفت: اینکه عده‌ای از مراکز مشاوره مساله تسهیل در امر طلاق را آگهی می‌کنند بسیار زننده و زشت بوده و زیبنده جامعه اسلامی نیست و در واقع خیانت به بنیان خانواده و به دنبال آن جامعه است.

خبرگزاری فارس: آیت‌ الله ناصر مکارم شیرازی در جمع اعضای هیئت‌مدیره مرکز حقوقی حصا با اشاره به اهمیت مسئله وکالت در روزگار کنونی اظهار کرد: مسأله وکالت در زمان فعلی از ضروریات مسائل قضایی است چرا که بسیاری از مردم نسبت به پیچ‌وخم‌های قانونی آشنایی ندارند و یا آگاهی کمی نسبت به آن دارند و بر حجمی که مواد قانونی هر روز افزوده می‌شود، بدون تردید مساله وکالت در مسائل مختلف امروزی بلااشکال جزء ضروریات است.

وی افزود: وجود مراکز و موسسات تخصصی با هدف دستگیری از مستضعفین جامعه امری ارزشمند است که می‌تواند موجب احقاق حقوق مظلومان شود.

وی با بیان اینکه وقتی کلمه وکالت به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن افراد به مسائلی جلب می‌شود، افزود: یکی از دلایل اصلی و مهمی که برخی نارضایتی مردمی را رقم می‌زند دریافت حقوق و حق‌الزحمه‌های نجومی توسط این افراد است که موجبات تکدر خاطر ملت شده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: چطور می‌شود پرونده‌ای که یک میلیارد تومان به فرض ارزش دارد وکیل تقاضای ۱۰درصد یا بیشتر می‌کند که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود و با چند ساعت وقت گذاشتن اگر موفق شود این مبلغ را طلب می‌کند، آیا بر اساس چه اصول و قوانینی این نرخ را می‌دهد؟ مگر می‌شود ساعتی پنج میلیون تومان از موکل طلب کرد؟

وی افزود: از جمله موارد دیگر نارضایتی مردم از وکلا، دریافت حق‌الزحمه‌های از پیش تعیین‌شده در هر دو حالت اثبات یا شکست در یک مسئله حقوقی است که سبب رنج و آزردگی مردم می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: پذیرفتن هر نوع وکالتی نیز توسط وکلا پذیرفتنی نیست، چراکه اصل در وکالت رساندن حق پایمال‌شده به صاحب حق است و در صورتی ‌که مشاهده می‌شود برخی وکلا از اینکه باطلی را حق جلوه داده باشند خوشحال هستند که بی‌هیچ وجهه قابل توجیه نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سبک زندگی غربی در جامعه مذهبی ایران بیان کرد: دلیلی ندارد صرفاً به خاطر دریافت پول و حقوق یک ناحق و باطلی را در جای حق قرار بدهیم که این نوع از کار و فعالیت برگرفته از سبک زندگی سکولار غربی است و با منطق اسلام در تعارض است.

وی با تأکید بر لزوم شکل‌گیری مراکز مشاوره در دفاتر وکالت تصریح کردند: بسیاری از مسائل و دعاوی حقوقی یا مشاوره قابل‌حل است و با مشاوره درست می‌تواند اختلافات زیادی نیز راه خیر و صلاح را سپری کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: طولانی کردن و کش دادن پرونده‌ها نیز از جمله دیگر مشکلات مهم وکلا است که سبب رنج خاطر مردم می‌شود که شخصاً شاهد این بودم که یک پرونده ۲۰ سال طول کشید تا حکم برای آن صادر شود.

وی بیان کرد: کار وکلای حقوقدان باید کاملاً منطبق با احکام اسلامی و موازین شرعی باشد و هدف در آن نیز احیاء حق باشد نه کسب درآمد.

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از برخی اقدامات دفاتر وکالت پیرامون مساله طلاق گفت: اینکه عده‌ای از مراکز مشاوره مساله تسهیل در امر طلاق را آگهی می‌کنند بسیار زننده و زشت بوده و زیبنده جامعه اسلامی نیست و در واقع خیانت به بنیان خانواده و به دنبال آن جامعه است.

وی فعالیت‌های مرکز حقوقی حصا را ارزشمند دانست و افزود: اینکه در مراحل مختلف حقوقی از مشاوره رایگان تا خدمات با حداقل قیمت و حتی مسترد کردن هزینه در صورت عدم موفقیت در پرونده در دستور کار این مرکز است بسیار ارزشمند است و درخواستی که از شما دارم این است نسبت به قشر ضعیف و احقاق حق مستضعفان از هیچ کوششی فروگذار نکنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینکه بخوایم دو نفر رو به زور کنار هم نگه داریم که در نهایت کار به خیانت و قتل برسه هم اصلا کار درستی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دم شما گرم

    • بدون نام

      البته نمی شود و نباید دو نفر را با فشار و زور کنار هم نگاه داشت .اسلام اصل طلاق را تسهیل کرده است بر خلاف مسیحیت که طلاق نداشته است در اسلام طلاق یکطرفه بدست مرد بوده است و تسهیل بیشتر از این متصور نیست
      ولی مصلحت اندیشی های بی مورد کار را به اینجاها کشیده که برای طلاق دادگاه ها درست شده و کار به قاضی و وکیل و بگیر و ببند کشیده است و با این همه روز بروز آمار طلاق در جامعه بالاتر و بیشتر و جنایات در زندگی های مشترک بیشتر شده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج