۵۹۶۹۹۹
۵۰۷۱
۵۰۷۱
پ

پایان آبرومند جک اسپارو

قسمت جدید از سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» با عنوان «مردگان قصه نمی‌گویندDead Men Tell No Tales» تولید و به اکران جهانی رسیده است.

روزنامه صبح نو: قسمت جدید از سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» با عنوان «مردگان قصه نمی‌گویند Dead Men Tell No Tales» تولید و به اکران جهانی رسیده است.
پایان آبرومند جک اسپارو

داستان دزدان دریایی کارائیب یا Pirates of the Caribbean تاکنون در پنج فیلم روایت شده است. در تمامی این فیلم‌ها «جانی دپ» نقش اصلی داستان را بازی کرده است و به اقتضای داستان، بازیگران متعددی در قسمت‌های مختلف درکنارش بوده‌اند.

۴ فیلم در ۹ سال
داستان این فیلم در دریای کارائیب رخ می‌دهد و ماجراهای عده‌ای دزد دریایی را روایت می‌کند. دزدی به‌نام جک اسپارو و الیزابت سوآن و ویل ترنر هستند که در فیلم اول با هم آشنا می‌شوند و در فیلم دوم جک اسپارو به کاپیتان سختگیری به نام دیوی جونز بدهکار است و با کمک ویل ترنر و الیزابت سوآن سعی به کنترل جونز می‌کند ولی در پایان فیلم در زندان جونز که یک جزیره گمشده‌است زندانی می‌شود.
در فیلم سوم جک اسپارو به کمک دوست دیرینه‌اش باربوسا و الیزابت و ویل باز می‌گردد و با هم تلاش می‌کنند تا جلوی دشمنان دزدان دریایی بایستند. اما در قسمت چهارم، کاپیتان جک اسپارو در جستجوی چشمه جوانی است و با دزد دریایی ریش سیاه مقابله می‌کند. او، گیبز و اسپانیایی‌ها از راه رسیدن به چشمه آگاهند به همین دلیل ریش سیاه جک را مجبور می‌کند تا او را به سوی چشمه راهنمایی کند چون در سرنوشت او نوشته شده بود او تا یک هفته دیگر کشته خواهد شد.
«نفرین مروارید سیاه» اولین فیلم این مجموعه است که درسال۲۰۰۳ به کارگردانی گور وربینسکی ساخته شد. این محصول والت دیزنی با هزینه ۱۴۰میلیون دلاری تولید شد و با بیش از ۶۵۴میلیون دلار فروش، توانست به موفقیت قابل توجهی دست یابد.
«صندوق مرد مرده» دومین فیلم از این سری است که درسال ۲۰۰۶ باز هم به کارگردانی وربینسکی ساخته شد. این فیلم با هزینه هنگفت ۲۲۵میلیون دلار تولید و توانست با یک موفقیت کم‌نظیر یک میلیارد و دویست میلیون دلار فروش کند و به‌عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما لقب بگیرد.
«پایان جهان» فیلم بعدی دزدان دریایی کارائیب است که یک سال بعد یعنی در سال۲۰۰۷ و بازهم با کارگردانی فیلمساز آن روزها ۴۳ ساله اهلی تنسی ساخته شد. دیزنی که از فروش فوق‌العاده فیلم قبلی راضی بود، این بار با هزینه کم‌نظیر ۳۰۰میلیون دلاری قسمت سوم را تولید کرد. هرچند فروش این قسمت از فیلم قبلی کمتر شد و نهایتاً به نزدیک یک میلیارد دلار رسید.
«سوار بر امواج ناشناخته» چهارمین فیلم این مجموعه است که با فاصله چهار سال از فیلم قبلی، در سال ۲۰۱۱ ساخته شد. این فیلم تغییرات مهمی نسبت به آثار قبلی داشت و راب مارشال برای کارگردانی این فیلم جایگزین وربینسکی شد. دومین تغییر این فیلم نبود اورلاندو بلوم و کیرانایتلی بود. البته درکنار جانی دپ و جفری راش، پنه‌لوپه کروز هم به تیم بازیگری اضافه شد. سواربرامواج ناشناخته با بودجه ۳۷۸میلیون دلاری توانست به فروش حدود یک میلیارد دلاری دست یابد.

مردگان قصه ‌نمی‌گویند
«مردگان قصه نمی‌گویند» پنجمین فیلم از مجموعه دزدان دریایی است که پس از ۶ سال از تولید قسمت قبلی یعنی سال۲۰۱۷ساخته شد. این فیلم به کارگردانی اسپن سندبرگ و یواخیم رانینگ است. ۲۳۰میلیون دلار هزینه تولید این اثر بوده و توانسته بیش از ۷۰۰میلیون دلار فروش کند.
بازهم جانی دپ نقش اول این مجموعه را بازی کرده است و بازیگر مشهور اسپانیایی، خاویرباردم نقش منفی این فیلم را ایفا کرده است. البته باز هم اورلاندو بلوم به این فیلم بازگشته، هرچند حضور کوتاهی دارد و صرفاً در چند سکانس بازی کرده است. خانم گلشیفته فراهانی بازیگر مهاجرت کرده ایرانی هم در این فیلم حضور دارد. فراهانی در قسمت پنجم دزدان دریایی کارائیب، در نقش یک جادوگر حاضر شده و حضور نسبتاً کوتاهی دارد.
کاپیتان سالازار با بازی خاویرباردم که سال‌ها قبل توسط جک اسپارو به یک نفرین و طلسم سنگین دچار شده، به همراه خدمه اشباحش توانسته از «مثلث مرگ» فرار کند و حالا دارد دزدان دریایی را به قتل می‌رساند. او برای پیدا کردن جک اسپارو، باربوسا را به کشتی خود می‌آورد. جک اسپارو هم برای غلبه بر سالازار دنبال نیزه اسطوره‌ای می‌گردد تا کنترل دریا را بر دست گیرد و علیه سالازار از آن استفاده کند.
اگر فروش مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب را یکی از مولفه‌های سنجش موفقیت این فیلم درنظر بگیریم، آغازموفق، سیر صعودی در ادامه و افت فروش در دو قسمت اخیر را می‌توانیم به‌عنوان یکی از نشانه‌های افت کیفی این فیلم نیز در نظر گرفت. افتی که به ویژه از قسمت چهارم و با تغییر کارگردان و تیم بازیگری رخ داد. البته این مجموعه فیلم، با این که روند صعودی فروش را از دست داده، همچنان با شکست تجاری مواجه نشده است.
البته فیلم پنج (مردگان قصه‌ نمی‌گویند) نسبت به فیلم قبلی پس رفت نداشته و چه به لحاظ جذابیت‌های بصری و چه داستان و تیم بازیگری، توانسته قدمی رو به جلو باشد. این فیلم با بهره‌گیری از بدمن مشهوری چون خاویر باردم که قبلاً در «سرزمینی برای پیرمردها نیست» ساخته برادران کوئن و همینطور «اسکای فال» ساخته سام مندس، به خوبی درخشیده بود، توانست ترکیب خوبی را ایجاد کند.
البته استفاده درست از افکت‌های صوتی و همچنین جلوه‌های چشمنواز بصری هم در شکل گیری شخصیت کاپیتان سالازار بی‌تأثیر نبوده است. با توجه به بودجه پایین این فیلم، نسبت به سه فیلم قبلی، این کاهش بودجه خود را در مسائل فنی نشان نمی‌دهد و کیفیت فنی این قسمت از آثار قبلی پایین‌تر نیست.
مردگان قصه ‌نمی‌گویند، هرچند بهترین فیلم از مجموعه دزدان دریایی کارائیب نیست ولی بدترین آنها هم نیست و می‌توان از آن به عنوان یک بلاک باستر دیدنی و سرگرم کننده یاد کرد. فیلمی که ممکن است پایانی آبرومند بر این مجموعه فیلم دیدنی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج