۵۹۷۰۷۳
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

تکذیب کمک ایران به کره شمالی

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره ادعای نشریه دیلی تلگراف به نقل از مقامات دولت انگلیس مبنی بر کمک ایران به کره شمالی برای ساخت بمب هسته‌ای خاطرنشان کرد: این حرف بی‌ربط و بی‌جایی است. در برخی رسانه‌ها ادعای بی‌ربطی مطرح می‌شود که ارزش پاسخگویی ندارد.

خبرگزاری ایلنا:بهرام قاسمی؛ سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست خبری خود با محکوم کردن جنایات صورت گرفته در میانمار گفت: جنایات بشری امروزه در مقابل نگاه همه جهانیان که مدعی حقوق بشری هستند، رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: با طوفان‌ها و وقایع طبیعی در کشور امریکا و زلزله مکزیک که جان انسان‌ها را گرفت و صدماتی وارد کرد، ابراز همدردی می‌کنم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این سوال که ایران چه درکی از برجام بدون امریکا دارد، اظهار داشت: همه این مسائل گمانه‌زنی رسانه‌ای است. باید صبر کرد و دید. تصمیمات ایران را هیات عالی نظارت برجام را اتخاذ می‌کند. سناریوهای لازم در همه حالات دیده شده و بنا به مصلحت کشور اقدام خواهد شد.

ادعای کمک ایران به کره شمالی برای ساخت بمب هسته‌ای بی‌ربط و بی‌جا است

قاسمی درباره سفر وزیر امور خارجه پاکستان به تهران تصریح کرد: موضوعات متعددی در حوزه مسائل اقتصادی، مرزی، سیاسی، امنیتی و منطقه‌ای برای گفت‌وگو میان دو کشور همسایه وجود دارد. دولت پاکستان جدید است و آقای خواجه محمد آصف اولین سفرش به عنوان وزیر امور خارجه به ایران است. ایشان سه دیدار در تهران دارند. امیدوارم این سفر سنگ بنای دیگری برای فهم و درک مشترک میان دو کشور باشد.

وی درباره ادعای نشریه دیلی تلگراف به نقل از مقامات دولت انگلیس مبنی بر کمک ایران به کره شمالی برای ساخت بمب هسته‌ای خاطرنشان کرد: این حرف بی‌ربط و بی‌جایی است. در برخی رسانه‌ها ادعای بی‌ربطی مطرح می‌شود که ارزش پاسخگویی ندارد.

ایران‌هراسی حربه نخ‌نمای از دور خارج شده‌ای است

این دیپلمات عالی‌رتبه وزارت خارجه درباره درخواست مسعود بارزانی برای کمک تهران به حل اختلافات اربیل و بغداد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مند هستیم مذاکراتی که میان اربیل و بغداد آغاز شده بود، ادامه یابد و به نتایج مثبتی منجر شود. سیاست ایران درباره عراق، وضعیت همه‌پرسی و تمامیت ارضی عراق بیان شده است. امیدواریم عقلانیت و درایت کمک کند، تا وضعیت پیچیده عراق بغرنج‌تر و پیچیده‌تر نشود. ایران نیز با توجه به ارتباط خوبی که با افراد و شخصیت‌ها و گروه‌های عراقی دارد سعی می‌کند از بروز برخی ازبحران‌ها جلوگیری کند.

قاسمی درباره اظهارات ایران‌هراسانه امریکا و عربستان درباره ایران نیز ابراز داشت: ایران‌هراسی حربه جدیدی نیست بلکه حربه نخ‌نمای از دور خارج شده‌ای است که برخی از کشورهای منطقه‌ای و امریکا علیه ایران مطرح می‌کند تا منافع خودشان را دنبال کنند. فرهنگ و تمدن در اسارت جغرافیا قرار نمی‌گیرد و آنچه در منطقه و محیط پیرامونی ایران وجود دارد، بحث فرهنگی و تمدنی است و آنچه درباره نفوذ ایران از سوی برخی کشورها مطرح می‌شود، سیاست غلطی است که ایران را از دور معادلات منطقه‌ای خارج کند و اجازه می‌دهد برخی خزانه کشورها را خالی کرده و سلاح‌های خودشان را بفروشند.

از شکایت فدراسیون سوریه از ایران آگاهی ندارم
وی درباره شکایت فدراسیون سوریه از ایران برای بازی‌های فوتبال در ایران بیان کرد: ارتباط این موضوع با سیاست‌های ایران در سوریه غلط است. من از این شکایت آگاهی ندارم و فکر می‌کنم اشتباه مطرح شده باشد.
ایران آغاز کننده نقض برجام نیست

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با بیان اینکه برجام یک توافق دوجانبه نیست بلکه توافقی چندجانبه و بین‌المللی است که با قطعنامه ۲۲۳۱ مورد تایید سازمان ملل قرار گرفته است، گفت: موفقیت برجام منوط به رعایت تمامی تعهدات از سوی تمامی کشورها است و در صورتی که کشوری از اجرای تعهدات خودش کوتاهی کند و تعهدات خود را به هر دلیلی انجام ندهد، باید تاوان و بهای سنگین عدم اجرای تعهدات خود را پرداخت کند که می‌تواند این کشور امریکا یا هر کشور دیگری باشد.

قاسمی با بیان اینکه ایران آغاز کننده نقض برجام نیست، یادآور شد: در برابر نقض برجام عکس العمل هایی خواهد داشت و نقض برجام را تحمل نخواهد کرد. بقا و اجرای موفقیت امیز برجام منوط به متعهد ماندن توسط همه کشورها است و لذا هر کشوری نتواند و نخواهد تعهداتش را اجرا کند، حتما با تاوان و خسارات جبران ناپذیری مواجهه می‌شوند. در نهایت، برجام مکانیزم و ضوابط و موضوعیت خود را دارد. تعهدات همه کشورها در برجام دیده شده و هر گونه اقدام مغایر با محتوای برجام و هرگونه بدعهدی و نقض موجب می‌شود تا ایران موضوع را در هیات نظارت بر برجام پیگیری کند.

وی ادامه داد: این هیات و مجموعه حاکمیتی کشور برای هر شرایط سناریوهای لازم را اندیشیده است و در صورت وقوع این فرضیات قاطعانه در این باره برخورد می‌کند و نقض تعهدات دیگران را حتما تحمل نمی‌کند .

تروریسم به مسئله‌ای برای تجارت تبدیل شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سیاست ضدایرانی ترامپ مبنی بر حمایت ایران از تروریسم عنوان کرد: این ادعای جدیدی نیست بخصوص در دولت جدید امریکا که فکر می‌کنند مساله تروریسم را می‌توان کالای تجاری قلمداد کرد و با طرح این مسئله علیه ایران از کشورهای منطقه پول بیشتری را دریافت کنند.

قاسمی افزود: به جای برخورد جدی با تروریسم و تشویق کشورهایی که جدی با تروریسم مبارزه می‌کنند، این موضوع به مسئله‌ای برای تجارت تبدیل شده است. ایران در صف مقدم تروریسم است و بهای سنگینی پرداخت کرده ولی متهم به تروریسم می‌شود.

وی با اشاره به مبازرات انتخاباتی ترامپ گفت: کسانی که ایران را متهم به تروریسم می‌کنند کسانی هستند که در مبارزات انتخاباتی خودشان رقبایشان را به حمایت و ایجاد تروریسم می‌کردند.
امیدواریم وضعیت معاونت‌ها تا مهرماه به سامان برسد

این دیپلمات عالیرتبه وزارت امور خارجه درباره تغییرات در این وزارتخانه برای تصدی معاونت‌های سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: تغییرات در وزارت امور خارجه بنیادی و اساسی است که این گستره در دهه‌های گذشته بی‌سابقه است. با توجه به ضرورت‌های کشور و نیازهای سیاست خارجی، تغییراتی را اعمال کردیم. برخی از این تغییرات در سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصویب شده است. تاپ چارت وزارت امور خارجه در مرحله اجرایی شدن است که امیدواریم تا مهرماه به سامان برسد. بخش دیگری از این تغییرات نیازمند تکمیل شدن شرح وظایف است که فکر می‌کنم هفته گذشته تکمیل شد و باید به تصویب سازمان امور استخدامی برسد.

قاسمی اضافه کرد: یکی از معاونت‌های جدید در وزارت امور خارجه، معاونت اقتصادی است که امیدواریم با برقراری این معاونت، بخش‌های اقتصادی بهتر بتوانند در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی عمل کنند. معاونت‌های منطقه‌ای در معاونت سیاسی ادغام می‌شوند. ادارات کل از توانمندی بیشتری برخوردار هستند و به وزیر و سایر معاونت‌ها پاسخگو خواهند بود.

مدرسه ابوظبی به کار خود ادامه می‌دهد

وی درباره برنامه وزارت امور خارجه درباره مراسم اربعین تصریح کرد: ستاد اربعین از مدت‌ها قبل با حضور بخش کنسولی وزارت امور خارجه و نمایندگی‌هایمان در عراق در وزارت امور خارجه تشکیل شده و مسائل را مورد پیگیرد قرار می‌دهد. امیدواریم با تجارب قبلی بتوانیم با تسهیلات بیشتر و امکانات قوی‌تر در خدمت زوار باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره برگزاری نشست آستانه ۶ هم خاطرنشان کرد: این نشست در ادامه نشست‌های قبلی است که باید توافقات آستانه ۵ را نهایی کند. قبل از اجلاس قبلی این نشست، روز قبلش اجلاس کارشناسی برگزار می‌شود و امیدواریم مباحث باقی مانده از اجلاس قبلی در این نشست نهایی شود و مرزها و حدود نیروهای ناظر بر مناطق کاهش تنش مشخص شود و توافقات اجرایی شوند.

قاسمی درباره تعطیلی مدارس ایرانی در ابوظبی و شارجه ابراز داشت: این موضوع، نسبتا قدیمی است. یکی دو سال است که موضوعات فنی این مدارس میان مقامات شارجه و ابوظبی وجود دارد. مسائل هم فنی است مانند ساختمان، مدیریت و بحث کتابهای درسی و چگونگی مدیریت این مدراس با توجه به قوانین این کشور. امیدوارم با توجه به مذاکرات صورت گرفته طی روزهای گذشته، وزارت امور خارجه و هیات اعزامی وزارت امور خارجه بتوانند تفاهمات لازم را در این باره داشته باشند و مدرسه شارجه بتواند برقرار شود.

وی افزود: تا آنجا که می‌دانم مدرسه ابوظبی به کار خود ادامه می‌دهد و مشکل اساسی از سوی مدرسه شارجه بوده است.
تبادل هیات‌های ایران و ترکیه در ماه‌های آینده

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه درباره اظهارات علی اکبر صالحی با اشپیگل بیان کرد: من مواضع وزارت امور خارجه را مطرح می‌کنم.

قاسمی درباره دیدار روحانی و اردوغان طی روزهای گذشته و توافقات صورت گرفته میان دو رئیس‌جمهور درباره سوریه یادآور شد: نوع روابط و همکاری ها و تعاملات میان ایران و ترکیه از یک روند صعودی پیروی کرده است. در این باره سفر سرلشکر باقری را شاهد بودیم. این دیدارها و نشست ‌های کارشناسی موجب شده تا بتوانیم براساس ظرفیت‌های دو کشور و هم افزایی که می‌توانیم در بسیاری از موضوعات در منطقه داشته باشیم اقدامات بهینه‌ای را داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید در ماه‌های آینده شاهد تبادل هیات‌های دیگری هم باشیم. رایزنی‌ها ادامه می‌یابد. در آستانه۶ و پس از آن امیدواریم دو کشور با رایزنی‌هایی که دارند به همکاری‌های بیشتری بپردازند.

درمورد اینکه طرف ژاپنی از ایران خواسته مشخصی داشته اطلاعی ندارم

بهرام قاسمی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به ایلنا مبنی بر اینکه رسانه‌های ژاپنی مدعی شدند که نماینده ویژه نخست‌وزیر ژاپن در سفر خود به تهران از مقامات ایرانی خواسته تا درباره آزمایش‌های اخیر کره شمالی موضع‌گیری کنند ولی مقامات ایرانی از این کار امتناع کردند و همین مسئله هم موج ایجاد موجی علیه از ایران هراسی شده است. موضع ایران درباره آزمایش‌های اتمی و هیدروژنی کره شمالی چیست؟ گفت: سفر نماینده ویژه نخست‌وزیر ژاپن را طی روزهای اخیر به تهران داشتیم. البته قبلا در این سطح سفرهایی داشته‌ایم. وزیر امور خارجه و برخی دیگر از مقامات ما هم به توکیو رفته بودند.

وی با بیان اینکه رفت و آمدها میان دو کشور وجود دارد، اظهار داشت: بحران در شبه جزیره کره یکی از موضوعات مورد بحث و رایزنی میان دو کشور بوده است. اینکه طرف ژاپنی از ایران خواسته مشخصی داشته، من اطلاعی ندارم و این موضوع برای من جدید است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آنچه در شبه جزیره کره دیده می‌شود، شرایط خطرناکی است، تصریح کرد: وضعیت اینچنینی در شبه جزیره کره و مباحثی درخصوص آزمایش بمب هیدروژنی موجب نگرانی جهانی شده است. آنچه که رسانه‌ها درباره همکاری‌های ایران و کره شمالی مطرح کردند، گفتاری نسجنیده و دور از واقعیت است. در این باره هیچ ارتباطی با کره شمالی نداشته‌ایم. مواضع ما درخصوص سلاح هسته‌ای و تسلیحات کشتارجمعی مشخص است و جدید نیست.

باید اجازه دهیم مردم افغانستان با گفت‌وگو و رایزنی سرنوشت خود را تعیین کنند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر و حمایت عربستان از تروریست‌ها گفت: ۱۱ سپتامبر حادثه مهمی بود. دادگاه‌هایی در این کشور برگزار شد و یک کشور مشخص متهم به حمایت از اقدامات تروریستی شد. امیدوارم در این باره هر آنچه که توسط دادگاه‌های امریکا درخصوص قربانیان این حادثه به اثبات رسیده بود، محقق شود. امیدواریم در آینده حوادث اینچنینی در هر کجای دنیا تکرار نشود.

قاسمی درباره راهبرد جدید امریکا درخصوص افغانستان و ارتباط این موضوع با سفر وزیر امورخارجه پاکستان اظهار داشت: در این دیدار درخصوص همه موضوعات مورد علاقه دو کشور و مسائل دوجانبه و منطقه‌ای رایزنی خواهد شد کمااینکه قبل از آن هم این موضوع از طریق کانال‌های دیپلماتیک مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد، تصریح کرد: باید برای افغانستان آرام و امن، همه کشورهای منطقه همکاری کنند. دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای نشان داده بحران این کشور را پیچیده‌تر کرده است. آنانی که علاقه‌مند به سرنوشت این کشور و مردم افغانستان هستند، باید دخالت‌هایشان در این کشور پایان دهند و اجازه دهند مردم این کشور با گفت‌وگو و رایزنی سرنوشت خود را تعیین کنند.

آژانس بین‌المللی لنرژی اتمی اجازه نمی‌دهد دیگران برایش تعیین تکلیف کنند

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا ایران با میانمار رابطه سیاس دارد؟‌ ایران چه اقداماتی برای کمک به مسلمانان میانمار داشته است؟‌خاطرنشان کرد: ما با میانمار رابطه سیاسی داریم. البته سفارتخانه در این کشور نداریم. سفیر ما در تایلند، سفیر اکردیته در میانمار هم است. با شدت گرفتن بحران در میانمار سفارتخانه ایران در تایلند تلاش‌هایش را برای اعزام یک هیات و ارسال کمک‌های انساندوستانه را شدت بخشیده است. متاسفانه دولت این کشور چنین مجوزی را برای ما صادر نکرده است. البته این مسئله منحصر به ایران نیست و درخصوص کشورهای دیگر نیز این گونه بوده است.

قاسمی اضافه کرد: تلاش‌های ما برای ارسال میزانی از کمک‌های انساندوستانه به بنگلادش برای افرادی است که از این فاجعه فرار کرده‌اند. ما امیداریم این محموله را به دست این افراد برسانیم.

قاسمی در پاسخ به این سوال که پاسخ به این سوالی درباره مکانیزم بازرسی از اماکن نظامی در برجام و اظهارات نیکی هیلی ابراز داشت: همه چیز در چارچوب برجام دیده شده است. به عبارتی مکانیزم بازرسی‌ها، نظارت و دیگر مسائل در برجام تعیین و تکلیف شده‌اند. هیچ کسی نمی‌تواند براساس تفاسیر خودساخته درباره این موضوعات اظهارنظر کند. آژانس نیز اجازه نمی‌دهد دیگران برایش تعیین و تکلیف کنند و امیال‌شان را بر آژانس تحمیل کنند. اظهارات سفیر امریکا در سازمان ملل برای رسیدن امیال و اهداف خود دست به اقداماتی می‌زند که زحمات بیشتر برای خود به همراه دارد ولی نتایج کمی در پی دارد.

برنامه‌ریزی وزارت خاجه برای دیدارهای ظریف در نیویورک

وی درباره سفر آتی روحانی به باکو و نشست سران ایران، روسیه و آذربایجان در تهران بیان کرد: من درباره تاریخ این سفر نمی‌توانم چیزی بگویم. تعیین زمان برای سفر چند ماه آینده زود است. مباحث اجلاس سه جانبه ایران و روسیه و آذربایجان می‌تواند درخصوص مباحث نشست قبلی و موضوعات جدید منطقه‌ای باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر محمدجواد ظریف به نیویورک و حضور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این سفر با حضور هیات بلندپایه‌ای در آینده نزدیک صورت می‌گیرد. وزارت امور خارجه در حال برنامه‌ریزی برای دیدارهای ایشان با مقامات حاضر و دیدارهای ضروری و احتمالی است.

قاسمی درباره سیاست‌های نامشخص امریکا درخصوص تمدید یا عدم تمدید تعلیق‌ تحریم‌ها اظهار داشت: امریکا با بدعهدی‌ها و جنگ‌های روانی سعی کرده است که ایران را از مزایای برجام محروم کند ولی صد در صد در این باره موفق نبوده است و شاهد آن توافقات اقتصادی ایران با کشورهای اروپایی است. البته نوسانات امریکا درخصوص ایران نیست و شاهد بودیم امریکا دارای سیاست مشخص و روشنی درخصوص حوزه‌های دیگر هم نیست.

در هفته‌های آینده بازدید هیات سعودی از اماکن دیپلماتیک انجام می‌شود

وی درخصوص اعزام یک هیات از عربستان به ایران تصریح کرد: تاریخی مشخصی برای این دیدار تعیین نشده ولی موضوع پابرجاست. دو هیات ویزای خود را دریافت کرده‌اند و فکر می‌کنم بعد از اتمام حج این تبادل صورت بگیرد و صرفا برای بازدید از اماکن دیپلماتیک است که در هفته‌های آینده به اجرا گذاشته خواهد شد.

این دیپلمات عالی رتبه وزارت امور خارجه درباره موضوع عدم صدور ویزا از سوی برخی کشورهای اروپایی به شهروندان ایرانی خاطرنشان کرد: این موضوع در دست بررسی و پیگیری است. تا حد زیادی برخی مسائل حل و فصل شده ولی جمهوری اسلامی مشکلی با اینکه سفارتخانه‌ها بخشی از وظایف خود را به شرکت‌های قانونی واگذار کنند، ندارد.

وزیر امور خارجه عربستان دچار خودشیفتگی مجدد شده است

قاسمی اضافه کرد: ما حتی می‌توانیم آنها را تشویق کنیم، آنچه مشکل شهروندان ماست. همان شبکه‌های مافیایی که در اطراف برخی سفارتخانه به کار سیاه صدور روادید مشغول بودند امروز متاسفانه در حاشیه همین دفاتر کار خود را دنبال می‌کنند. در صورت نیاز از طریق سیستم قضایی اقدام خواهیم کرد تا اجازه ندهیم دیگرانی برای سودجویی با هم‌وطنان خود اینگونه رفتار کنند.

وی درخصوص حمله عادل الجبیر به ابراز داشت: وزیر امور خارجه عربستان دچار خودشیفتگی مجدد شده یا آنکه می‌خواسته درباره موضوع دیگری صحبت کند و به اشتباه نام ایران را برده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگرنباشدچیزکی مردم نگویند چیزها

    • بدون نام

      چرا به کمونیست کمک میکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج