جاباما
۵۹۷۰۸۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

زمان معرفی گزینه وزارت علوم به مجلس

یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن پیش‌بینی این‌که رییس‌جمهوری بلافاصله پس از تعطیلات مجلس نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی علوم اقدام می‌کند.

خبرگزاری ایلنا: یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن پیش‌بینی این‌که رییس‌جمهوری بلافاصله پس از تعطیلات مجلس نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی علوم اقدام می‌کند، از نام‌نویسی برخی دانشجویان ستاره‌دار درپی صدور مجوز شخصی ازسوی سرپرست فعلی این وزارتخانه خبر داد و با تشریح علل احتمالی عدم پاسخگویی هاشمی به درخواست ۳۱ تشکل دانشجویی برای تشکیل جلسه استماع مطالبات دانشجویان، خواستار برگزاری این جلسه شد و گفت: ممکن است پاسخ‌های سرپرست وزارت علوم به دانشجویان به مذاق برخی خوش نیاید.

محمد بیرانوندی با اشاره به عدم معرفی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، اعلام کرد: بی‌شک دانشگاه به‌عنوان یک دستگاه تولید فکر و دستگاهی که مخاطبان آن بخش اعظمی از جوانان و نخبگان کشور هستند، نباید بلاتکلیف بماند اما رییس‌جمهوری در حضور نمایندگان مجلس توضیح داد که تنها ساعتی پیش از معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، گزینه مدنظر برای وزارت علوم اعلام انصراف کرد و بنابر این امکان معرفی وزیر علوم همراه با دیگر وزرای پیشنهادی میسر نشد.

نماینده اصلاح‌طلب خرم‌آباد در مجلس همچنین به آغاز تعطیلات تابستانی مجلس اشاره کرد و گفت: پس از اتمام کار بررسی صلاحیت ورزای پیشنهادی، مجلس یک هفته دیگر نیز به‌صورت علنی تشکیل جلسه داد اما در این بازه کوتاه هم وزیر معرفی نشد و پس از آن مجلس وارد تعطیلات تابستانی شد و هم‌اکنون تا روز دوم مهرماه در تعطیلات خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تصریح کرد: بعید می‌دانم رییس‌جمهوری پس از بازگشایی مجدد مجلس شورای اسلامی و اتمام تعطیلات تابستانی درمورد معرفی وزیر پیشنهادی علوم درنگ کند.

پیش‌بینی می‌شود روحانی بلافاصله پس از تعطیلات مجلس، وزیر علوم را معرفی کند

وی در پاسخ به سوالی درباره گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: هم‌اکنون گمانه‌زنی‌هایی صورت می‌گیرد اما به نظر می‌رسد عمده دلیل عدم معرفی وزیر علوم ازسوی رییس‌جمهوری همین بحث تعطیلات مجلس و فراغ بال بیش از حد آقای روحانی تا پایان این بازه زمانی باشد، و این مسئله عدم معرفی وزیر علوم احتمالاً ارتباطی به عدم انتخاب قطعی ازسوی رییس‌جمهوری نداشته باشد و پیش‌بینی می‌شود روحانی بلافاصله پس از تعطیلات مجلس، وزیر علوم را معرفی کند.

بیرانوندی تصریح کرد: به بیان دیگر رییس‌جمهوری احتمالاً گزینه مناسب برای وزارت علوم را انتخاب کرده و باتوجه به تعطیلات مجلس سعی دارد از حداکثر زمانی که در اختیار دارد، برای بررسی بیشتر استفاده کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: امروز فضای رسانه‌ای به‌شکلی است که شایعات فراوانی دست به دست می‌شود اما در مجموع معتقدم آقای روحانی در همان هفته نخست آغاز به مجلس مجلس در ابتدای مهرماه نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کند.

گزینه‌های دیگری بجز ضیاء هاشمی برای وزارت علوم مطرح هستند

نماینده اصلاح‌طلب مردم خرم‌آباد در پاسخ به سوالی درباره احتمال معرفی سرپرست فعلی وزارت علوم به‌عنوان وزیر گفت: به هر حال آقای ضیاء هاشمی سرپرست فعلی نیز یکی از گزینه‌های وزارت علوم است اما افراد دیگری نیز مطرح هستند که بهتر است نامی از کسی نبریم؛ چرا که طرح اسامی این دوستان در حد گمانه‌زنی است و شاید بهتر باشد، با نام بردن از آن‌ها به این گمانه‌زنی‌ها قوت و ضعف نبخشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا سرپرست فعلی وزارت علوم می‌تواند درصورت معرفی به‌عنوان وزیر مطالبات و خواسته‌‌های دانشجویان و دانشگاهیان را برآورده کند، گفت: به هر حال آقای هاشمی فردی آشنا به فضای دانشگاه است و به نظر می‌رسد از نگاه بخشی از اساتید، دانشجویان و فعالان سیاسی ایشان گزینه مناسبی هستند و واقعیت این است که مخالفت ویژه‌ای علیه ضیاء هاشمی وجود ندارد.

نام‌نویسی برخی دانشجویان ستاره‌دار با مجوز شخصی سرپرست وزارت علوم

وی در واکنش به نارضایتی ۳۱ تشکل دانشجویی معتبر در سراسر کشور که چندی پیش در نامه‌ای خواستار تشکیل جلسه فوری با سرپرست وزارت علوم به‌منظور طرح مطالبات و مشکلات مربوط به محدودیت‌های سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها شده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند، گفت: بگذارید برای پاسخ به این سوال ابتدا به نمونه‌ای از اقدامات مثبت آقای هاشمی اشاره کنم و در ادامه به پاسخ این سوال بپردازم؛ سرپرست فعلی وزارت علوم در روزهای اخیر با مجوز شخصی نسبت به گره‌گشایی در مسیر نام‌نویسی بخشی از دانشجویان ستاره‌دار اقدام کرده که تعدادی از این دانشجویان هم‌اکنون مراحل نام‌نویسی خود را به انجام رسانده، تعدادی در حال طی کردن این مراحل هستند و مشکل تعدادی نیز در روزهای آینده مرتفع خواهد شد که به نظر می‌رسد این مسئله، از جمله مسائل مدنظر تشکل‌های دانشجویی باشد.

علل عدم پاسخگویی ضیاء هاشمی به درخواست ۳۱ تشکل دانشجویی برای تشکیل جلسه

وی افزود: با این حال درباره علت عدم پاسخگویی به درخواست تشکیل جلسه تشکل‌های دانشجویی باید بگویم که دقیقاً در جریان این درخواست نیستم اما ممکن است مسائلی همچون درگیری‌های شغلی و مشغله‌های اداری مانع از تشکیل این جلسه شده است. همچنین شاید باتوجه به این‌که احتمالاً مطالبات تشکل‌های دانشجویی مسائلی چالش‌برانگیز را به‌دنبال داشته باشد و منجر به واکنش منفی از سوی جریان مخالف شود و نیز از آن‌جا که آقای هاشمی صرفاً سرپرست وزارت علوم است و هنوز در جایگاه وزیر کار خود را آغاز نکرده، ترجیح داده فعلاً از پذیرش این درخواست خودداری کند تا فضا با آرامش در این روزهای حساس پیش از آغاز سال تحصیلی و عدم معرفی وزیر طی شود.

وی گفت: به بیان دیگر احتمال دارد آقای هاشمی ترجیح داده ابتدا وضعیت تثبیت شود و سپس در شرایطی که مسئولیت کامل دارد، و در حیطه اختیارات و وظایفش پای میز مذاکره حاضر شده و با دانشجویان روبرو شود. به هر حال وضعیت فعلی به گونه‌ای است که ممکن است که حرف و حدیث‌هایی را به دنبال داشته باشد.

سرپرست وزارت علوم نسبت به تشکیل جلسه با دانشجویان اقدام کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که ۳۱ تشکل متقاضی تشکیل این جلسه ازجمله تشکل‌های مهم حامی روحانی در انتخابات بوده و فارغ از آن، هدفشان از برگزاری این جلسه صرفاً طرح مطالبه است، آیا امکان تشکیل این جلسه در چنین شرایطی نیز وجود ندارد، گفت: حتماً در اسرع وقت به آقای هاشمی پیشنهاد می‌کنم در صورت امکان نسبت به تشکیل این جلسه اقدام کند و نکته مهم‌تر این‌که آن‌چه به‌عنوان علل عدم برگزاری این جلسه گفتم، صرفاً بر اساس برداشت شخصی‌ام بود، نه اطلاع دقیق از امور. درواقع معتقدم امکان دارد، مشغله زیاد کار وزارتخانه در آستانه سال تحصیلی و وضعیت خاص فعلی وزارتخانه ازجمله علل این مسئله باشد.

ممکن است پاسخ‌های سرپرست وزارت علوم به دانشجویان به مذاق برخی خوش نیاید

بیراوندی در پایان تصریح کرد: قطعاً شنیدن فرمایشات دانشگاهیان برای هر کسی که قرار است مسئول وزارت علوم باشد، لازم و ضروری است اما نکته حائز اهمیت این است که هر «شنیدنی» نیازمند «پاسخگویی» است و شاید برخی پاسخ‌ها به مذاق عده‌ای خوش نیاید و فضا را نامساعدتر از وضعیت فعلی کند؛ بماند که سرپرست یا وزیر علوم موظف به استماع درخواست‌های دانشگاهیان و عمل به این مطالبات است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج