جاباما
۵۹۷۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جنتی: خیلی با فتنه‌گران مسامحه شده است

امام جمعه موقت تهران ضمن تقدیر از حماسه سیاسی ۲۴ خرداد گفت: کسانی که در سال ۸۸ ادعای تقلب کردند باید از اینکه به روی مردم نگاه کنند خجالت کشیده و پیشانی‌شان عرق کند؛ تاکنون خیلی با آنها مسامحه شده است.

خبرگزاری فارس: آیت الله احمد جنتی خطیب موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به تشکیل شورای نگهبان در ۲۶ تیر ۵۹ به دستور حضرت امام(ره) اظهار داشت: امام(ره) ۶ نفر فقیه را منصوب کرده و ۶ نفر حقوقدان را نیز با پیشنهاد قوه قضائیه مجلس انتخاب کرد و این رویه در دوره‌های ۶ ساله ادامه پیدا کرد و در این دوره نیز چون در هر ۳ سال برخی فقها و حقوقدانان تغییر می‌کنند، ۳ نفر از فقهای قبلی غیر از آیت الله رضوانی که از دنیا رفت، برخی از فقهای دیگر همچون آیت‌الله مؤمن و آیت‌الله یزدی و آیت‌الله شاهرودی نصب شدند و به جای آیت‌الله رضوانی نیز آیت‌الله شب‌زنده‌دار نصب و در مجلس نیز ۳ نفر از حقودانان انتخاب شدند.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان از ابتدای تأسیس تا امروز به سیاست‌های مقام معظم رهبری و قانون مقید بوده است، تصریح کرد: شورای نگهبان بار سنگینی را در مسائل شرعی و مسائل سیاسی و امر انتخابات متعدد بر دوش دارد اما برخی مواقع با تهاجماتی مواجه می‌شود و این طور نیست که همه راضی باشند به خصوص در امر انتخابات که برخی زبان خود را حفظ می‌کنند و برخی زبانشان آزاد است و هر چه از دهنشان درمی‌آید می‌گویند اما ما همه آنها را به خاطر انجام وظیفه تحمل می‌‌کنیم.

خطیب موقت تهران با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ اظهار داشت: بنده در درجه اول خدا را شکر می‌کنم و از مقام معظم رهبری و ملت و همچنین داوطلبان نامزدها تشکر می‌کنم.

وی انتخابات ۲۴ خرداد را انتخاباتی سالم و بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بنده از مقام معظم رهبری که کلید حماسه را زدند و همچنین از مردم که لبیک گفتند و حماسه آفریدند تشکر می‌کنم.

آیت‌الله جنتی مشارکتی بالای ۷۲ درصد را بسیار ارزنده، آرامش‌بخش و عزت‌آفرین برای مردم عنوان کرد و ادامه داد:در بیرون و در خارج دیدند که انتخاباتی با کمال آزادی و در یک سطح گسترده در کشورمان برگزار شد بدون اینکه هیچ نوع دغدغه‌ای علیرغم برگزاری دو انتخابات ایجاد شود لذا این لطف خداوند است و همه کارها از جمله انتخابات، موفقیت‌ها و ناموفقیت‌ها دست خدا است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: بنده این امید را دارم که این انتخابات نتایج و عواقب خوبی داشته باشد و منتخب مردم و دولتی که جدیدا به کار می‌افتد بتواند تا جایی که در توان دارد مشکلات معیشت مردم، مشکلات سیاسی و فرهنگی را حل کند و نسبت به مسائل اسلام و انقلاب وفادار بوده و آنها را مرتب سر زبان و در عمل داشته باشد.

وی با بیان اینکه نامزدها در انتخابات به جان هم نیفتادند بسیار قابل تقدیر است ولو اینکه صحبت اندکی در مناظره‌ها صورت گرفت که البته قابل تحمل بود، یادآور شد: هیچ مسئله‌ای که آبروریزی کند و به بهانه‌ای تبدیل شود وجود نداشت و پس از انتخابات نیز همه نتیجه را پذیرفتند.

آیت‌الله جنتی به دروغ فتنه‌گران در سال ۸۸ پرداخت و تصریح کرد: کسانی که در سال ۸۸ ادعای تقلب کردند باید از اینکه به روی مردم نگاه کنند خجالت کشیده و پیشانی‌شان عرق کند چرا که آنها آن همه آرای مردم را از بین برده و انتخابات را به کام مردم تلخ کردند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ادعای تقلب به معنای تقلب نظام بود، یادآور شد: گاهی برخی به فرد یا یک مسئول و مجری ناظر تهمت می‌زنند و یک وقت فردی به نظام تهمت می‌زند؛ تاکنون خیلی با آنها مسامحه شده است.

وی ادامه داد: آنها می‌گفتند که در انتخابات تقلب شده چون در برخی حوزه‌ها بیش از ۱۰۰ درصد آرا به صندوق‌ها ریخته شده است و در جایی که واجدین شرایط صد هزار بوده است ۲۰۰ هزار رأی در صندوق ریخته شده است اما در این دوره بسیاری از صندوق‌ها عددش بالا است و تا ۳۰۰ هزار آرای بیشتری در صندوق ریخته شد اما کسی نفسش درنیامد لذا آنها به مردم بد کردند.

آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره عملکرد دولت نهم و دهم و ضرورت رعایت انصاف در بررسی عملکرد و اعمال آن گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم که دولت هیچ اشکالی نداشت اما در این دولت ما شاهد زنده شدن بسیاری از شعارهای انقلابی بودیم.

وی افزود: فرهنگ انقلاب، ساده‌زیستی و شعارهای امام(ره) در این دولت مطرح شد و انقلاب تجدید حیات کرد، حداقل در آن اوایل و اگر در آخر مشکلی به وجود آمد من کاری به آن ندارم.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: همان چیزهایی که خواست مردم بود مطرح شد و همین بود که جوانان با عشق و علاقه در دوره اول شرکت کردند و حتی از جیب خود خرج کردند که آرای بالایی به دست آمد و همین ارزش دارد.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: پرکاری بی‌سابقه که کاملا خستگی‌ناپذیر به معنای واقعی کلمه بود. پاک‌دستی که در کار بود قابل تقدیر است و از مطرح کردن شعارهای انقلابی در مجامع بین‌المللی احساس شرم نکردند. اینکه اسلام را مطرح کنند، نام مقدس حضرت ولی عصر (عج) در سازمان ملل برای اولین بار مطرح شد و من نمی‌‌دانم بعدا کی مطرح می‌شود. اشاره به قرآن، اشاره به اهل بیت، اشاره به سوابق اسلامی مسائلی بود که در این دولت مطرح شد و ما هم به سهم خودمان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم دولت آینده این راه را ادامه دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌‌اند کسی که سر کار می‌آید نقطه قوت‌های قبلی را داشته باشد و ما هم همین انتظار را داریم بنابراین از گذشته تقدیر می‌کنیم و از آینده می‌خواهیم این راه را ادامه دهند.

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در ادامه با اشاره به بحث اعتدال گفت: این اعتدالی که گفته می‌شود به معنای خط امام است یعنی وصیت‌نامه امام(ره)، آثار امام(ره) و صحیفه نور امام(ره)که در تمام شئون زندگی نفوذ کرده است. موضع ما در قبال آمریکا و منافقین معلوم است و از نظر من اعتدال یعنی دنبال کردن خط نورانی حضرت امام (ره) که روشن است.

آیت‌الله جنتی در ادامه تصریح کرد: وضع مصر وضع ناخوشایندی است و ما امید داشتیم این انقلاب به ثمر برسد و حکومت اسلامی، انقلابی و ضد آمریکایی بر سر کار بیاید ام همه آن به هم ریخته است.

وی افزود: اینها که آمدند، کمک‌هایی به اسرائیل کردند، آن راه‌هایی که در سرزمین غزه بود و به صحرای سینا وصل می‌شد بستند، تونل‌ها را بستند، پیمان کمپ دیوید را تأیید کردند، ارسال نفت به اسرائیل ادامه پیدا کرد و روابط دوستانه برقرار شد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: از این رو جنبشی به نام جنبش تمرد ایجاد شد که طبق اطلاعاتی که ما در اختیار داریم نزدیک به ۶۰ درصد مردم مصر در آن عضویت دارند.

آیت‌الله‌جنتی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حرف آنها این است که ما باید مسلمان، ضد آمریکایی، ضد اسرائیلی و مستقل باشیم. از آن طرف هم عده‌‌ای در مقابل ایستاده‌اند و متأسفانه وضع بسیار بد است و در این ایام ماه مبارک رمضان که در آنجا گرما بیداد می‌کند، مردم در خیابان‌ها به جان هم می‌افتند و کشته می‌شوند.

وی افزود: امیدوارم خداوند عقلی به آنها بدهد، ما از آنها انتظار داریم وحدت خود را حفظ کنند و بر مواضع مشترک خود تأکید کنند. بالاخره دو طرف مواضع مشترکی دارند و بر روی این مواضع به توافق برسند و از خونریزی، هتاکی و آبروریزی‌ها در مقابل دشمنان خود جلوگیری کنند و سیاست‌های ضد آمریکایی را تعقیب کنند. متوجه خطر رژیم صهیونیستی باشند و بدانند که این خطر بسیار بزرگ است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در پایان با اشاره به قتل یک نوجوان سیاه‌پوست در آمریکا گفت: یک نوجوان ۱۷ ساله سیاه‌پوست به دست یک جوان ۲۹ ساله سفید‌پوست با گلوله کشته می‌شود و بعد از مدتی قاضی عادل، مثلا حقوق بشر را رعایت کرده و او را تبرئه می‌کند بعد هم مردم به خیابان‌ها ریختند و اعتراض می‌کنند این معنای حقوق بشر آمریکایی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج