جاباما
۵۹۷۴۷۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بروز پدیده «کودکان زباله گرد» در تهران

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به این که خانواده‌های کودکان زباله‌گرد باید مورد توجه دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و امداد قرار گیرند، گفت: در صورت توانمندسازی این خانواده‌ها شاهد این پدیده در شهر تهران نخواهیم بود.

خبرگزاری تسنیم: رضا قدیمی در حاشیه رونمایی از پورتال و نشان مسئولیت اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص کودکان زباله‌گرد باید به دنبال علت و معلول باشیم.

وی تصریح کرد: دو مسئله موجب به وجود آمدن کودکان زباله‌گرد که از آن جمله می‌توان به موضوع فقر و حاشیه‌نشینی شهر تهران و همچنین عدم همکاری مردم در تفکیک زباله از مبداء اشاره کرد.

قدیمی تصریح کرد: موضوع تفکیک زباله از مبدا موضوعی است که طی سال‌های گذشته مورد توجه شهرداری تهران بوده و در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی غرفه‌های بازیافت در مناطق و بوستان‌ها اشاره کرد.

وی گفت: نگاه سلبی به کودکان زباله‌گرد غلط است و باید به سمت توانمندسازی خانواده‌های آنها برویم که این کار وظیفه دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: طی دو سال گذشته مقام معظم رهبری فرمایشات متعددی را در خصوص مسئله فقرزدایی عنوان کردند و می‌طلبد هم اینک مشخص شود که چه دستگاه‌هایی در این زمینه عملکرد مناسبی را داشته و چه دستگاه‌هایی ناموفق بوده‌اند.

قدیمی با اشاره به این که رفع آسیب‌های اجتماعی در یک فرایند طولانی مدت انجام می‌پذیرد گفت: قطعاً با اقدامات به موقع شاهد کاهش کودکان زباله‌گرد، متکدی و خیابانی در شهر تهران خواهیم بود.

وی با اشاره به شناسنامه‌دار کردن کودکان بی‌هویت در شهر تهران، گفت: این موضوع حدود ۲ سال است که در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است و اقداماتی را نیز در این راستا انجام داده است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در این بخش استانداری تهران و سازمان ثبت‌احوال نیز همکاری نزدیکی را با وزارت کشور در بحث صدور شناسنامه برای کودکان بی‌هویت دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج