۵۹۷۴۸۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هیچ بیماری خاصی زائران ایرانی را تهدید نمی‌کند

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت:‌ تاکنون ۷۰ نفر از بیماران حج برای ادامه درمان به ایران منتقل شده‌اند و اکنون امور درمانی آنها در بیمارستان‌های کشور در حال انجام است.

خبرگزاری ایلنا: معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت:‌ تاکنون ۷۰ نفر از بیماران حج برای ادامه درمان به ایران منتقل شده‌اند و اکنون امور درمانی آنها در بیمارستان‌های کشور در حال انجام است.

‌پیرحسین کولیوند‌ افزود: در حال حاضر ۱۰ زائر ایرانی در بیمارستان‌های عربستان (‌۲ نفر جده و ۸ نفر در بیمارستان مکه) بستری بوده که تعدادی از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت که ۴۱ بیمار در مرکز پزشکی حج بستری هستند که ۷ نفر از این افراد فردا (سه شنبه) برای ادامه درمان به کشور منتقل خواهند شد و مابقی ظرف روزهای آینده با بهبودی حالشان؛ به کاروان های خود ملحق خواهند شد.

وی با بیان اینکه زائران کشورمان نسبت به سالهای ۹۴ و قبل از آن از شرایط بهتری جسمانی برخوردارند،‌ گفت: بحمدالله هیچ بیماری عفونی و واگیرداری زائران کشورمان را تهدید نمی کند.

کولیوند با یادآوری اینکه شرایط ما بحرانی نیست و هیچ بیماری خاصی زائران ایرانی را تهدید نمی‌کند، توضیح داد: هرچند تعداد مراجعات زائران به مراکز درمانی پس از ایام تشریق تاحدودی افزایش یافته اما مراجعان عمدتا به علت سرماخوردگی و گرفتگی عضلات خواستار دریافت خدمات درمانی هستند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشورمان از فعالیت پزشکان و کادر درمانی به عنوان یک حرکت '‌جهادی' در حج نام برد و گفت: گروه‌های پزشکی به‌صورت شبانه روزی در خدمت زائران هستند و روند نظارت بهداشت محیط زائران و نظارت بر فرایند تهیه و طبخ مواد غذایی نیز به طور کامل درحال انجام است.

وی همچنین درباره ازدید امروز '‌حمید محمدی' رئیس سازمان حج و زیارت از بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه گفت: رئیس سازمان حج در این بازدید با تقدیر از تلاش های کادر پزشکی و درمانی بیمارستان از حجاج ایرانی بستری شده نیز عیادت کرد.

وی گفت: محمدی برای بیماران بستری شده آرزوی سلامتی کرد و گفت: به لطف خداوند متعال و رعایت مسائل بهداشتی توسط زائران و تلاش‌های پزشکان در حج امسال حجاج کمتری به مراکز پزشکی و بیمارستان مراجعه داشته‌اند.

بیمارستان مکه تا پایان حضور حجاج ایرانی آماده خدمات‌رسانی به زائران است. امسال برای خدمت رسانی به زائران حدود ۵۷۰نفر پزشک عمومی و متخصص و کادر درمانی به همراه ۶۰ تن دارو و تجهیزات پزشکی به سرزمین وحی اعزام شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج