جاباما
۵۹۷۷۲۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

لزوم تهیه دستورالعمل سرویس‌های مدارس

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از لزوم تهیه دستورالعمل استاندارد سرویس‌های مدارس خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از لزوم تهیه دستورالعمل استاندارد سرویس‌های مدارس خبر داد.

شهربانو امانی در نطق پیش از دستور خود در هفتمین جلسه شورای شهر پنجم گفت: با عنایت به شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس تصمیم دارم امروز به نمایندگی از سوی آینده‌سازان کشور و خانواده های عزیزشان صحبت کنم. آری، مقصودم دانش آموزان عزیز است.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: جا دارد در ابتدا سانحه واژگونی خودروی حامل دانش آموزان دختر فرزانه هرمزگانی را خدمت خانواده های آن عزیزان تسلیت عرض مینمایم. سپس با توجه به لزوم تامین ایمنی و بهبود کیفیت خدمت رسانی به دانش آموزان عزیز نکاتی چند را به استحضار برسانم.

امانی افزود: با توجه به وجود حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ باب مدرسه و قریب به ۲.۵ میلیون دانش آموز که تعداد ۵۴۰۰ تن از آنها را محصلین مدارس استثنایی تشکیل می دهند، ایجاب می کند تا تمهیدات و پیش بینی های ویژه برای سهولت آمد و شد آنها در نظر گرفته شود. در این خصوص هر ساله مسوولان زیربط، پیش از آیین گشایش مدارس، آمار و ارقام لازم را اعلام می نمایند که هر ساله افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در دو هفته اول مهر ماه نسبت به تابستان پیش بینی می شود و ۱۶ درصد از این میزان به سفرهای آموزشی اختصاص پیدا می کند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای ساماندهی سرویس های مدارس پیش از شروع سال تحصیلی می تواند موجب افزایش ایمنی دانش آموزان، کاهش بار ترافیکی و تامین آرامش خاطر خانواده ها را همراه داشته باشد گفت: بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۷ کمیسیون اصل ۱۳۸ قانون اساسی که تاکنون معتبر و ملاک عمل می باشد، قرارداد سرویس حمل و نقل دانش آموزان توسط مدیران مدارس منعقد می شود و طبق بند ب ماده ۶ و ماده ۷ مصوبه مزبور، مرجع احراز صلاحیت و صدور مجوز برای رانندگان بر عهده شهرداری است و در تبصره ۲ ذیل ماده ۵، به کارگیری خودروهای متفرقه، ممنوع و عواقب آن بر عهده استفاده کننده گان است و نیز مطابق تبصره ذیل ماده ۱۲، پلیس راهنمایی رانندگی موظف است تخلفات رانندگان سرویس های مدارس را به آموزش و پرورش و شهرداری گزارش کند که تکالیف مصرح در این مصوبه در راستای افزایش ایمنی فرزندان عزیز به پلیس محول شده ولی بررسی ها، حاکی از عدم اجرای دقیق آن طی سنوات گذشته است.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تأکید کرد: امید آنکه از سال جاری مراتب به دقت مدنظر قرار گرفته و شهرداری تهران پیگیر وصول گزارشات مربوطه باشد.

امانی گفت: در این راستا در دومین جلسه کمیته ایمنی که روز گذشته با حضور ریاست راهنمایی و رانندگی پایتخت و مدیران سازمان اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی و حمل و نقل و ایمنی شهرداری تهران تشکیل شد، ضمن تصویب دو مصوبه موارد مهمی نیز مشاهده گردید که ذیلا به آنها اشاره می کنم که براساس آن با توجه به اهمیت موضوع ایمنی سرویس مدارس و اینکه در مصوبات اخیر شورا، در این خصوص تنها چند بند و تبصره دیده می شود. باید به شهرداری تهران مکلف شود لایحه ای صرفا در خصوص سرویس مدارس با بیان جزییات به شورای اسلامی شهر تهران ارایه کند و یا کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران طرحی را در این خصوص تهیه و به شورا ارایه کنند و همچنین مقرر شد با هماهنگی شهرداری تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان ملی استاندارد ایران دستورالعملی در خصوص ایمنی خودروهای اختصاصی سرویس مدارس تهیه شود.

وی به غیبت مدیران آموزش و پرورش علیرغم دعوت رسمی اشاره کرد و گفت: ان شاء الله عدم حضورشان نشان بی توجهی به امر مهم سرویس‌های مدارس و اردوهای دانش آموزی نباشد و همچنین نبود مسوولیت اجتماعی و حاکمیتی در مدیریت و نظارت بر عملکرد سرویس‌های مدارس از سوی آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی و حتی شهرداری دیده می‌شود و همچنین در بررسی ها به عدم وجود استانداردهای بومی شده حاکم بر سیستم سرویس مدارس اشاره شد.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: همچنین عدم اجرای مصوبات و مفاد آیین نامه های اجرایی موجود به چشم میخورد که به طور مثال: سرویس های مدارس لازم است چراغ هشدار زردرنگ در بالای خودرو داشته باشند که متاسفانه این مورد در هیچکدام از سرویس ها مشاهده نمی شود و با همه این تمهیدات طبق گزارشات واصله فقط ده درصد دانش آموزان از سیستم حمل و نقل (سرویس مدارس) استفاده می کنند.

امانی افزود: نزدیک ماه مهر هستیم. فراموش نکنیم تحصیل، حق هر بچه‌ای فارغ از جنسیت، رنگ، نژاد و ... می باشد و امید آنکه هیچ بچه ای از مهر جا نماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج