جاباما
۵۹۷۸۰۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

بنتلی کانتیننتال GT ۲۰۱۹؛ شیک پوش ۶۰۰ اسب بخاری

ماشینی با ۶۲۶ اسب بخار قدرت که قادر است ظرف ۳.۶ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد.

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: تقریباً ۱۵ سال از اولین تجربه سواری با ماشین های بنتلی کانتیننتال GT می گذرد. و ۵ سالی هست که بنتلی به تولید ماشین های لوکس گرند تور علاقه پیدا کرده است. اما در تمام این سال ها بنتلی مشغول کار بر روی ابرخودروی خود که ۷۰۰ اسب بخار قدرت داشت بود. بدون هیچ شکی، پلتفرم ماشینی که بر روی آن کار می کردند، اکنون کمی قدیمی شده است و بنتلی با توجه به این مورد، مدل جدید ۲۰۱۹ را با پلتفرمی جدید و لوکس روانه بازار می کند که این اقدام نیز در ادامه ساخت خودروهای لوکس گرند تور خود است.
بنتلی کانتیننتال GT 2019؛ شیک پوش 600 اسب بخاری
از لحاظ ظاهری، کانتیننتال GT تغییر زیادی نکرده است. مدل 2019 همانند مدل های ابتدایی ساخته شده و تنها تفاوتش براق تر و شیک تر بودن فضای داخل کابین آن است. البته برخی نیز عقیده دارند که تغییرات محسوسی در چراغ های عقب و جلو صورت گرفته که به نظر کارشناسان چندان ملموس نیست.
فاصله دو محور این مدل جدید 5.3 اینچ بیشتر از مدل قبلی کانتیننتال است و احتمالاً از پلتفرم MSB که در پورشه پانامرا نیز استفاده شده در این ماشین هم استفاده کرده اند. این افزایش طول به طراحان این اجازه را داده تا ظاهری ورزشی تر به آن ببخشند. به طور پیش فرض از تایرهای استاندارد 21 اینچی در این ماشین استفاده شده اما به عنوان آپشن ویژه، می توانید سفارش به کارگیری تایرهای 22 اینچی را به بنتلی بدهید.
بنتلی کانتیننتال GT 2019؛ شیک پوش 600 اسب بخاری

در فضای داخل کابین، مملو از ظرافت های لوکس از جنس چرم و چوب و فلز مرغوب دیده می شود که ظاهر کابین آن را شبیه کوپه های لوکس کرده است. بر طبق ادعای مسئولین بنتلی،در هر کابین حدود 100 فوت مربع چوب استفاده شده است که برای جاگذاری آنها 9 ساعت زمان صرف شده است. صندلی های 20 حالته و قابل تنظیم مدل 2019 از چرم مرغوب و با طرح الماس در الماس است که بنا بر گزارشات رسیده، 18 ماه برای طراحی این صندلی ها زمان صرف شده است.
از برنزهای مرغوب در برخی کنترل های این ماشین استفاده شده که ظاهر زیبایی به کنسول ماشین بخشیده است. یک سیستم صوتی 10 باند با قدرت 650 وات در این ماشین تعبیه شده که اگر مورد قبول خریداران نباشد، اپشن سیستم صوتی 1500 وات و 16 باند Bang & Olufsen و 2200 وات 18 باند Naim هم وجود دارد.
بنتلی کانتیننتال GT 2019؛ شیک پوش 600 اسب بخاری

یکی از ویژگی های برجسته داخل کابین تغییر در طراحی صفحه نمایش چرخان کنسول است. وقتی وارد کابین ماشین می شوید، در ابتدا این صفحه نمایش در کنسول جلو پنهان است ولی وقتی دکمه شروع به کار موتور را می فشارید، پنل 12.3 اینچی آن می چرخد و به رویت سرنشینان می رسد. البته در این پنل چرخان، می توانید امکانات دیگری همچون دماسنج، قطب نما، کورنومتر ببینید.

در قسمت موتور این ماشین شاهد استفاده از یک موتور W-۱۲ ۶ لیتری هستیم که بر طبق ادعای کارشناسان عملکرد ان ۲۴ درصد کمتر از یک موتور ۱۲ سیلندر است. این موتور بازطراحی شده قادر به تولید ۶۲۶ اسب بخار و ایجاد حداکثر گشتاور ۶۶۴ پوند فوت است که این قدرت بالا بنتلی مدل ۲۰۱۹ را قادر می سازد در حالت اسپورت، ظرف ۳.۶ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد. این ماشین از کلاچ دوگانه هشت سرعته برای شتاب سریع تر و تعویض دنده روان تر استفاده می کند.
با توجه به استفاده از فناوری stop/start و سیستم پیشرفته غیرفعال سازی سیلندرها، GT جدید بنتلی توانسته تا ۱۶ درصد از آلایندگی موتور نسبه به مدل های قبلی بکاهد.
بنتلی کانتیننتال GT 2019؛ شیک پوش 600 اسب بخاری

بنتلی مدعی است که تمام تلاش خود را برای ساخت ماشینی لوکس و سریع در مدل ۲۰۱۹ به کار بسته است. برای بهبود عملکرد رانندگی قدرت موتور به صورت ۴۰ درصد به محور جلو و ۶۰ درصد به محور عقب منتقل می شود مگر اینکه در برخی شرایط خاص به تغییر در این نسبت نیاز باشد که به صورت اتوماتیک این تغییر انتقال نیرو به محورها انجام می شود.

مدل 2019 بنتلی از ویژگی سواری داینامیک استفاده می کند. سازو کار این سیستم به این صورت است که از فعال سازهای الکترونیکی در هر محور برای کاهش فشار بدنه استفاده می کند و این کار باعث روان تر شدن رانندگی با آن می شود.
بنتلی کانتیننتال GT 2019؛ شیک پوش 600 اسب بخاری
از سیستم تعلیق بادی جدیدی در این مدل استفاده شده که بر طبق ادعای مسئولین بنتلی کمک فنرهای ماشین از حالت سفت در وضعیت اسپورت به حالت نرم لیموزین های شیک و معروف تغییر شکل می دهند و این تغییرات بسته به انتخاب حالت رانندگی توسط راننده دارد. حالت های رانندگی سواری راحت، حالت بنتلی، حالت اسپورت در این ماشین وجود دارد که در هریک از این وضعیت ها، شاهد یک نوع سیستم تعلیق و عملکرد موتور و جعبه دنده هستیم که ماشین را به شکل داینامیک با شرایط جاده وفق می دهد. ترمزها حدود نیم اینچ از مدل های قبلی بزرگ تر هستند به طوری که اندازه هر صفحه ترمز ۱۶.۵ اینچ است.

برای افرادی که همواره به خرید محصولات سفارشی و اختصاصی علاقه دارند، بنتلی آپشن های سفارشی زیادی در این ماشین قرار داده است. 17 رنگ مختلف، 15 آپشن مختلف در بخش کفی ماشین، 12 ترکیب مختلف در استفاده از چوب در فضای داخلی ماشین و 15 حالت مختلف در استفاده از چرم در کابین در این ماشین وجود دارد که بنا به سلیقه مشتری می تواند از بین این شرایط خودروی محبوب خود را سفارش دهد.

هنوز قیمت دقیقی برای این ماشین تعیین نشده است اما بنا بر گفته های مسئولین شرکت، از بنتلی کانتیننتال GT در نمایشگاه ماشین فرانکفورت رونمایی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جلو پنجره ش ی ابهت خاصی به این ماشین میده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج