۵۹۷۹۱۱
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

تهمینه میلانی «هوشمندان سیاره...» را می نویسد

تهمینه میلانی پس از ۲۳ سال فیلمنامه «هوشمندان سیاره اوراک» را در ژانر کودک و نوجوان می‌‎نویسد.

خبرگزاری صبا: تهمینه میلانی پس از ۲۳ سال فیلمنامه «هوشمندان سیاره اوراک» را در ژانر کودک و نوجوان می‌‎نویسد.
تهمینه میلانی نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به اینکه نگارش فیلمنامه «هوشمندان سیاره اوراک» به سفارش بنیاد سینمایی فارابی انجام می شود، گفت: کتاب «هوشمندان سیاره اوراک» داستانی جذاب و مطابق با سلیقه‌ نوجوانان امروز جهان است و تصور می‌کنم ساخته شدن فیلمی از این کتاب می‌تواند جانی تازه به فیلم‌های مناسب نوجوانان ببخشد.
میلانی به دلایل بازگشت به سینمای کودک و نوجوان را برشمرد و ادامه داد: قصد داشتم ۲۰ سال پیش سریالی از این داستان بسازم، فیلمنامه‌ آن نیز در سی و دو قسمت نوشته شد،اما به دلایل مختلفی چون تغییر مدیریت‌ها در سیمافیلم که قرار بود تهیه کننده باشد، تولید آن به سرانجام نرسید.
وی ضمن اشاره به اینکه به روز رسانی و آگاه کردن کودکان و نوجوانان از تاریخ ایران و جهان و همچنین آگاهی از علم روز با استفاده از فیلمنامه‌های علمی - تخیلی را از مهم ترین دغدغه های خود دانست و گفت: برای استقبال و حضور هر چه بهتر کودکان و نوجوانان در سینماها باید فیلم‌هایی متناسب با اطلاعات عمومی و علایق ایشان از جمله فیلم «هوشمندان سیاره اوراک» تولید شود.
کارگردان فیلم سینمایی «کاکادو» با تاکید بر اینکه سینما وامدار ادبیات است و نقشه‌ی راه آن را ادبیات تعیین می‌کند، افزود: خلاصه‌نویسی و سکانس‌بندی فیلمنامه «هوشمندان سیاره اوراک» انجام شده و تحقیقات لازم در حوزه‌های مختلف از جمله ستاره‌شناسی، فیزیک، ریاضیات، هندسه، تاریخ و شکل‌گیری تمدن بین‌النهرین و ایران انجام گرفته و نگارش آن نیز به نیمه راه رسیده است.
تهمینه میلانی بستر سینمای ایران را برای جذب مخاطب از جمله کودکان و نوجوانان را بسیار مناسب دانست و توضیح داد:«هوشمندان سیاره اوراک» به دلیل موضوع جذابی که دارد در صورت تولید با استانداردهای می‌تواند کودکان سراسر جهان را جذب کند.
کارگردان فیلم «دیگه چه خبر» به دلایل عدم استقبال از اقتباس و ادبیات در سینمای ایران در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: مدیران فرهنگی باید شرایط حمایت از آثار اقتباسی را بیش از پیش فراهم کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی رضا

      واقعا کتاب جذابی است. من وقتی خوندم اول راهنمایی بودم، حدودا بیست سال پیش.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج