جاباما
۵۹۸۰۴۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

کلاسیک های میلیاردی

گران قیمت‌ترین خودروهای فروخته شده در حراجی

بسیاری بر این باورند که خودروهای قدیمی چیزی جز یک تکه آهن به اضافه پیچ و مهره نیستند و ارزش چندانی ندارند. اما این افراد به سختی در اشتباه هستند و از ارزش های یک خودرو قدیمی که تبدیل به یک کلاسیک تمام عیار شده است، خبر ندارند.

هفته نامه خودرو امروز: بسیاری بر این باورند که خودروهای قدیمی چیزی جز یک تکه آهن به اضافه پیچ و مهره نیستند و ارزش چندانی ندارند. اما این افراد به سختی در اشتباه هستند و از ارزش های یک خودرو قدیمی که تبدیل به یک کلاسیک تمام عیار شده است، خبر ندارند. در این نوشتار سعی بر آن داریم تا ۱۰ نمونه از این خودروها را که در حراجی های رسمی، به بالاترین قیمت فروخته شده، تبدیل به گران قیمت ترین خودروهای تاریخ شده اند، بررسی کنیم. به خاطر داشته باشید این لیست فقط خودروهایی که در حراجی های قانونی قیمت گذاری و فروش رفته اند را در خود جای داده است.

مثلا در سال 2013، در یک حراجی خصوصی، برای یک فراری 250GTO 1964 قیمتی 52 میلیون دلاری صرف شده و در ماه نوامبر گذشته نیز یکی دیگر از همین مدل فراری به قیمت 56 میلیون دلار به فروش رفته است اما چون رسمی و قانونی نبوده اند، در این لیست جای نمی گیرند. قیمت 10 خودرو زیر روی هم رفته به 263 میلیون دلار می رسد که نشان می دهد آنها فقط چند تکه آهن و پیچ ومهره نیستند. با این مقدار پول می توان یک جزیره 40 هکتاری در کاراییب خرید و در آن یک پایگاه هوایی با جنگنده های روسی تاسیس کرد. اما با دوستداران خودرو ترجیح می دهیم با این پول، خودرو کلاسیک خریداری کنیم و دلیل آن را هم با خواندن این مطلب و معرفی این 10 خودرو متوجه خواهید شد.

Ferrari 250GT California Spider Competizione LWB 1959
گران قیمت‌ترین خودروهای فروخته شده در حراجی

یک خودرو کلاسیک تاب و کمیاب از فراری که جزئی از تاریخ این کمپانی محسوب می شود. نمونه 250 LWB در عین حال که فضای مناسبی را برای سرنشینان مهیا می کند، با استفاده از یک موتور 12 سیلندر به حجم 2.9 لیتر قادر به تولید 278 اسب بخار قدرت است و نوید یک سواری اسپرت و راحت را می دهد. اگر شما سوار بر یک نمونه آن باشید، بدون شک در خیابان همه نگاه ها به طرف شما خواهد چرخید. این خودرو در سال 2016 توسط شرکت Gooding Company با مبلغ 18150000 دلار (68 میلیارد تومان) فروخته شد.

Ferrari ۲۵۰GT California Spyder SWB ۱۹۶۱
گران قیمت‌ترین خودروهای فروخته شده در حراجی

دومین خودرو در این لیست اتاق کوتاه ۲۵۰GT است که در سال ۲۰۱۵ در یک انباری در فرانسه پیدا شده است. مالک انبار در یک زمان تعداد زیادی خودرو کلاسیک را خریداری می کند تا به بازسازی آنها بپردازد. بعد از گذشت مدت زمانی وی با مشکل مالی مواجه می شود و ۵۰ خودرو را به فروش می رساند و متاسفانه سرمایه کافی برای بازسازی ۱۰۰ خودرو باقی مانده را نیز نمی تواند تامین کند و خودروها در همان وضعیت رها می شوند.

موسسه Artcurial اعتقاد دارد که بسیاری از این خودروها را می توان بازسازی کرد. این موسسه قیمت خودروهای قابل بازسازی کرد. این موسسه قیمت خودروهای قابل بازسازی را حدود 15 میلیون یورو تخمین زده است. این فراری نیز در حالی در انبار پیدا می شود که در کنار یک دستگاه مازراتی پارک و روی آن مقداری وسیله ریخته شده بود. این مدل نیز از یک موتور مشابه اتاق کشیده 250GT نیرو می گیرد و در 6 فوریه 2015 توسط Artcurial به مبلغ 18500000 دلار (69.4 میلیارد تومان) فروخته شد.

Alfa Romeo 8C B Lungo Spider 1939
گران قیمت‌ترین خودروهای فروخته شده در حراجی

8C یکی از 3 خودرو این لیست است که نام فراری را با خود یدک نمی کشند. هر چند این مدل نیز بی ربط به فراری نیست چون در همان سال، انزو فراری آلفا رومئو را ترک کرد. این خودرو در قبل از جنگ جهانی دوم یک خودرو با توانایی منحصر به فرد و همینطور، لوکس بود و رقبای کمی را رودرروی خود می دید. یک موتور 2.9 لیتری به قدرت 180 اسب بخار به صورت خطی در زیر کاپوت کشیده این مدل جا شده بود. این خودرو توسط حراجی RM Sotheby's به قیمت 19800000 دلار (74.2 میلیارد تومان) فروخته شد.

Jaguar D- Type 1955
گران قیمت‌ترین خودروهای فروخته شده در حراجی

دومین خودرو بدون نشان فراری در این لیست، جگوار D تایپ است که با ظاهری فوق العاده ذاب، همزمان با همان Alfa Romeo 8G در حراجی RM Sotheby's به فروش رسید. این خودرو با شماره شاسی XKD 501 و به لطف موتور 6 سیلندر 3.4 لیتری با توان 285 اسب بخار توانست در مسابقات لمانز 1956 به مقام اول دست یابد و در مسیر مستقیم به سرعت 251 کیلومتر در ساعت برسد. این مدل نیز همانطور که گفته شد، در حراجی RM Sotheby's با رقم 21780000 دلار (81.7 میلیارد تومان) به فروش رسید.

Ferrari 275 GTB/C Speciale 1964
گران قیمت‌ترین خودروهای فروخته شده در حراجی

«بخشی از تاریخ فراری و به شدت خاص»، این تعریفی است که در مجامع بین الملل خودرویی از فراری 275 به میان می آورند. این مدل اولین فراری مجهز به سیستم تعلیق مستقل در عقب بوده و تنها 3 دستگاه از آن تولید شده است. با داشتن موتور V12 3.3 لیتری به قدرت 320 اسب بخار، در اصل هدف از ساخت این مدل، شرکت در مسابقات بود اما این خودروها بیشتر در جاده ها دیده شده اند تا در پیست. این خودرو در 14 آگوست 2014 در حراجی موسسه RM به قیمت 26400000 دلار (99 میلیارد تومان) فروخته شد.

Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider 1967
گران قیمت‌ترین خودروهای فروخته شده در حراجی

این نمونه از 275 همانطور که از پسوندش پیداست (NART) به سفارش رییس تیم اتومبیلرانی آمریکای شمالی، لوییجی چینه تی که رییس نمایندگی فروش آمریکای شمالی فراری نیز بود، طراحی و ساخته شد و با اینکه 4 خودرو دیگر با مقام اول لیست فاصله دارد اما همچنان گران قیمت ترین خودرو جاده ای (غیرمسابقه ای) به فروش رفته در حراجی ها و چهارمین فراری گران قیمت این لیست محسوب می شود. این مدل نیز مانند دیگر فراری ها از یک موتور 12 سیلندر 3.3 لیتری بهره می برد و توان تولید 296 اسب بخار قدرت را داراست. از این خودرو فقط 10 دستگاه تولید شد. این نمونه در آگوست 2013 در حراجی RM با قیمت 27500000 دلار (103.1 میلیارد تومان) به فروش رفت.

Ferrari 290MM 1956
گران قیمت‌ترین خودروهای فروخته شده در حراجی

این مدل فراری برای مسابقات معروف میله میلیا (Mille Miglia) طراحی و ساخته شد و به همین علت پسوند MM را روی خود دارد. این خودرو در جلو و بین دو گلگیر باریک و کشیده خود از یک موتور 12 سیلندر استفاده می کند و توان تولیدی این موتور، 320 اسب بخار است. این ساخته فراری که با شماره شاسی 0626، دارای یک تاریخچه غنی و داستان بسیار مفصلی از مسابقات مختلف است. دسامبر 2015 در حراجی RM با قیمت 28050000 دلار (105.2 میلیارد تومان) به فروش رفت.

Mercedes Benz W196 1954
گران قیمت‌ترین خودروهای فروخته شده در حراجی

آخرین خودرو این لیست که فاقد نشان فراری است، مرسدس بنز W196 است. این خودرو F1 مرسدس که برای کمی بیشتر از یک سال، گران قیمت ترین خودرو در بین خودروهای به فروش رفته در حراجی ها بود. اواسط 1950 مسابقات حرفه ای متعددی را تجربه کرده و رانندگان بزرگی مانند قانجیو، استرلینگ ماس، هانس هرمن و کارل کلینگ را پشت فرمان خود دیده است. این خودرو رکورد گران قیمت ترین خودرو F1 و گران قیمت ترین مرسدس تاریخ را دارد و 12 جولای 2013 بود که در حراجی فستیوال سرعت گودوود به مبلغ 29650095 دلار (111.2 میلیارد تومان) فروخته شد.

Ferrari 336 S 1954
گران قیمت‌ترین خودروهای فروخته شده در حراجی

۳۳۵ S نمونه به روزشده ۳۱۵S است که با تغییر موتور آن به یک V۱۲ ۴.۱ لیتری به قدرت ۳۹۰ اسب بخار، تبدیل به یکی از قوی ترین و سریع ترین نمونه های آن زمان فراری شد. ۳۳۵ S می توانست به بیشینه سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت برسد و به راحتی از سد رقبای خود در مسابقات عبور کند اما قوانین مسابقات اتومبیلرانی در سال ۱۹۵۸ به یکباره تغییر کرد و ۳۳۵ S جای خود را به مدل ۲۵۰TR دارد و بازنشسته شد. این خودرو در حراجی Artcurial فرانسه در سال ۲۰۱۶ به عنوان گران قیمت ترین خودرو حراجی با مبلغ ۳۵۷۱۱۳۵۹ دلار (۱۳۴ میلیارد تومان) به فروش رفت.
Ferrari 250GTO 1962
گران قیمت‌ترین خودروهای فروخته شده در حراجی

زمانی که در آگوست 2014 در سالن موسسه حراجی Bonhams صدای چکش آخر شنیده شد، رقم 38115000 دلار (143 میلیارد تومان) از زبان مجری مراسم به عنوان آخرین رقم پیشنهادی خارج شد و حراجی به پایان رسید. در ابتدای تولید 250 و زمانی که این مدل تبدیل به یک اسطوره نشده بود.، این خودرو در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970، قیمتی در محدوده 6 تا 10 هزار دلار داشت که نزدیک به یک کدیلاک جدید بود.

این خودرو در یک مسابقه ۲ بار تصادف کرد و یک بار در معرض تکه تکه شدن قرار گرفت و از همین رو تصمیم بر بازسازی و نگهداری خودرو گرفتند. این تصمیم یکی از بهترین و پولسازترین تصمیمات در ادوار گذشته بوده زیرا این خودرو با رشد ۶ برابری در قیمت مواجه شد و در حال حاضر به عنوان یک اسطوره و گران قیمت ترین خودرو حال حاضر از آن یاد می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مارتیک

      فراری یک افسانه ست...یک افسانه تکرار نشدنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج