۵۹۸۲۵۸
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

ویدا جوان: خیلی به دیده شدن فکر نمی کنم

«بعضی از تجربه‌ها در کنار برخی افراد ارزش این را دارد و باعث می‌شود خیلی به دیده شدن فکر نکنیم.من همیشه به این که چقدر دیده شوم تکیه نمی‌کنم.»

خبرگزاری صبا: «بعضی از تجربه‌ها در کنار برخی افراد ارزش این را دارد و باعث می‌شود خیلی به دیده شدن فکر نکنیم.من همیشه به این که چقدر دیده شوم تکیه نمی‌کنم.»
سریال «روزهای بهتر» به تهیه‌کنندگی احمد زالی، در شبکه سه و در شش اپیزود و ۳۳ قسمت تولید شده است؛ تاکنون اپیزودهایی از جمله «آفتاب خیزان»، «بیم و امید»، «چهارگاه» و «گذر از مه» پخش شده است و حالا اپیزود «نامه آخر» به کارگردانی دانش اقباشاوی روی آنتن رفته است. بازیگران این اپیزود عبارتند از: گیتی قاسمی، مجید واشقانی، ویدا جوان، نسیم ادبی، محیا اسناوندی، دریا دریایی و عزیز هنرآموز. «صبا» با ویدا جوان یکی از بازیگران این مجموعه گفت‌وگویی داشته‌است که در ادامه می‌خوانید:

آشنایی شما با دانش اقباشاوی و معرفیتان به این پروژه چطور اتفاق افتاد؟

در واقع من از طرف دفتر احمد زالی دعوت شدم تا با دانش اقباشاوی آشنا شوم درحالی‌که او نیز خیلی شناختی نسبت به من نداشت و فقط اسمم را شنیده و عکسم را دیده بود و بعد هم که مرا دید گفت عکس‌هایم با خودم تفاوت دارد. در همان نیم ساعت یا چهل دقیقه‌ای که با اقباشاوی صحبت کردم فهمیدم او باهوش، متمرکز و خیلی هم با‌سواد است؛ از آن‌جایی که دستیار او نیز از دوستان قدیمی من است و چندبار مرا به کار دعوت کرده بود، از گذشته کاری و قدرت کارگردانی دانش اقباشاوی برای من تعریف کرد، با این که اصلا قصد نداشتم در «روزهای بهتر» حضور داشته باشم در حالی که قبلا هم این پیشنهاد مطرح شده بود، این‌بار واقعا به خاطر کسب تجربه با دانش اقباشاوی حاضر شدم در این سریال بازی کنم.

راجع به کاراکتر هما که در این کار آن را ایفا کردید برایمان توضیح بدهید.

من نقش دختری به نام هما را ایفا می‌کنم که در رشته ادبیات تحصیل کرده و سطح و سواد بالایی در حرفه خود دارد؛ او بیشتر به ادبیات عرب متمرکز است اما اتفاقاتی در طول داستان برایش می‌افتد که او را درگیر می‌کند. وقتی هما از یک سمیناری به ایران بر‌می‌گردد متوجه می‌شود مادرش که در روستا زندگی می‌کند به سمت تهران آمده و گم شده یعنی به تهران نرسیده است و تمام درگیری هما و برادرش این می‌شود که مادرشان را پیدا کنند.

دانش اقباشاوی معمولا دستیار کارگردان بوده و در سینما دو فیلم «هیهات» و «تاج محل» را کارگردانی کرده است، این همکاری برای شما ریسک نبود؟

اصولا این چیزها ریسک است، حتی وقتی که کارگردان‌ها تجربه کاری زیاد هم دارند باز ممکن است که کارکردن با آن‌ها ریسک باشد. چراکه ممکن است کارگردان در برهه‌ای زمانی باشد که کارش خوب از آب در نیاید، اما من به صحبت‌های اولیه‌ای که با دانش اقباشاوی داشته‌ام تکیه کردم و دانش، سواد و تجربه‌ای خوب در او دیدم؛ و به نظرم آن‌قدر آدم باهوش و با‌سوادی آمد که این ریسک را به راحتی پذیرفتم و اعتمادم کاملا به او جلب شد. هر بار که سکانسی را بازی می‌کردم به اتاق تدوین می‌رفتم تا نتیجه کارم را ببینم و خیلی خوشحال می‌شدم از این‌که این‌بار ریسک کردم.

کارهای طولانی به این که یک بازیگر دیده شود خیلی کمک می‌کنند اما در این‌جا یک اپیزود کوتاه چند قسمتی از شما می‌بینیم؛ این برای شما مهم نبود که یک کار کوتاه داشته باشید که در عرض یک هفته تمام می‌شود؟

بله مهم بود؛ به همین دلیل هم اصلا مینی سریال قبول نمی‌کردم اما گاهی وقت‌ها بعضی از تجربه‌ها در کنار برخی افراد ارزش این را دارد و باعث می‌شود خیلی به دیده شدن فکر نکنیم بلکه به این فکر کنیم که در پایان، این همکاری برایمان چه ثمری خواهد داشت. من همیشه به این که چقدر دیده شوم تکیه نمی‌کنم، البته گاهی وقت‌ها برخی نقش‌ها را برای این‌که آن نقش، خودم و توانایی هایم دیده شوند پذیرفته‌ام، اما گاهی وقت‌ها هم برخی نقش‌ها را هم برای این‌که فقط در آن فضا باشم و با آن افراد کار کنم قبول کرده‌‌ام تا چیزی به من اضافه شود. در همکاری با دانش اقباشاوی می‌دانستم که این شش قسمت ممکن است کمتر دیده شود اما سریال، آن‌قدر خوب، محترم و آبرومند از آب در آمده است که حتی اگر کم هم دیده شود باز هم خوشحالم که در آن بوده‌ام.

شما جزو بازیگرانی هستید که نقش‌هایی که تا به امروز به عهده گرفته‌اید را به خوبی بازی کرده‌اید، در «پژمان» دختر بازیگوش و لجباز، در«ماه و پلنگ» یک زن کینه‌ای و در «زمانه» دختر نجیب و سر به راه خانواده بودید، در این مجموعه چه ویژگی‌هایی داشتید؟

در اپیزود «نامه آخر» باز هم نقش من با موقعیت‌های دیگر فرق دارد یعنی باز هم به این موضوع توجه کردم که شبیه به کاراکتر‌هایی که تاکنون بازی کرده‌ام نباشد. هما یک دختر مستقل، با‌اراده، صبور، عاقل و با‌عاطفه است. این دختر ادبیات خوانده و نشان می‌دهد که یک بعد احساسی قوی دارد اما در روند داستان می‌بینیم که دختر عاقلی هم هست و سعی می‌کند از عقلش استفاده کند و شاید این هم ناشی از مطالعه زیاد اوست. این دختر خیلی درون‌گرا نیست اما آدم عمیقی است. او از روستا آمده و دارای یک خانواده فقیر روستایی است و الان تقریبا دکتری‌ ادبیات دارد و کاملا روی پای خودش ایستاده و دختر محکمی است.

این دختر مستقل و صبور چقدر به کاراکتر واقعی شما نزدیک است؟

من خودم هم این استقلال را دارم، یعنی از همان دوران کودکی‌ام سعی می‌کردم مستقل باشم و تقریبا‌ می‌توان گفت از دوره دانشجویی کاملا مستقل شدم. البته خیلی صبوری شخصیت هما را ندارم و شاید اگر در آن شرایط قرار می‌گرفتم خیلی بیشتر واکنش عاطفی نشان می‌دادم و بیشتر نگران می‌شدم اما از آن‌جایی که او خیلی با‌ایمان و مذهبی هم هست فکر می‌کنم ایمانش باعث شده که آدم صبوری باشد؛ در تحلیل‌هایی که با دانش اقباشاوی داشته‌ایم به این نتیجه رسیدیم که او دختری است که مراحل زیادی را در زندگی‌اش طی کرده است و این باعث شده به نقطه‌ای از آرامش‌،‌ صبر و عقل برسد.

شما در تلویزیون با کارگردانان شناخته شده‌‌تری نسبت به کاگردانان سینما کار کرده‌اید از این رو خودتان را بازیگر سینما می‌دانید یا تلویزیون؟

من در اصل خودم را بازیگر به معنای کلی می‌دانم، چون این توانایی را در خودم دیده‌ام که در سه مدیوم سینما، تئاتر و تلویزیون بتوانم از عهده نقش‌هایم بر بیایم اما این‌که پیشنهاد سینمایی کم دارم یک سری دلایل دارد که یکی از آن‌ها این است که در سینما اصولا از بازیگرانی استفاده می‌کنند که رزومه سریال کمتر و رزومه سینمایی بیشتری داشته باشند و این فقط در کشورهای جهان سوم اتفاق می‌افتد.
در هالیوود و بالیوود و در کشورهایی که سینما به صورت یک صنعت و کاملا پیشرفته و حرفه‌ایی است می‌بینیم که بازیگران حرفه‌ای حتی در تیزر هم بازی می‌کنند و برایشان فرقی نمی‌کند که بازیگر در تبلیغات یا در سریال بازی کرده باشد و در سینما هم از آن‌ها استفاده می‌کنند اما من این موقعیت را کمتر داشته‌ام. ضمن این‌که امسال من در فیلم سینمایی «آکاردئون» ساخته آرمان زرین‌کوب در نقش اصلی بازی کرده‌ام که امیدوارم در بخش هنروتجربه امسال جشنواره فجر دیده شود.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

کار دانش اقباشاوی به اتمام رسید و الان هم سه پیشنهاد کاری داشتم اما از دو مورد آن‌ها صرف نظرم کردم و یکی دیگر از موارد هم فعلا نامشخص است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دنیا

      اخه کی ب تو اهمیت میده

    • بدون نام

      خیلیییی خوشکله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج