جاباما
۵۹۸۲۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مشاوره ازدواج و طلاق زوجین در مساجد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از اجرای طرح «آموزش زوجین در مساجد» خبر داد و گفت: با اعلام آمادگی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، این طرح به زودی اجرایی خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از اجرای طرح «آموزش زوجین در مساجد» خبر داد و گفت: با اعلام آمادگی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، این طرح به زودی اجرایی خواهد شد.

مسعود امینی با اشاره به اینکه طرح آموزش رایگان زوجین در حوزه ازدواج و طلاق ابتدا در چند استان اجرا خواهد شد، افزود: در ابتدا در استان تهران به صورت پایلوت، این طرح اجرا شده و پس از عملیاتی شدن آن با تهیه بسته‌های آموزشی این اقدام در چند استانهایی همچون البرز، قم، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، آذربایجان‌ و فارس اجرا خواهد شد.

امینی، اعتبار در نظر گرفته شده برای آموزش زوجین در مساجد استان تهران را ۴۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این وجه از سوی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به حساب اداره کل ورزش و جوانان استان تهران واریز شده است و در انتظار اعلام نهایی اجرای این طرح از سوی این اداره کل هستیم.

به گفته مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان، مجری این طرح یک موسسه است که زیر نظر اداره کل استان تهران و حوزه‌های علمیه استان فعالیت می‌کند که این طرح با همکاری شبکه تلویزیونی تهران و مرکز امور مساجد در حداقل ۱۰۰ تا ۳۰۰ مسجد استان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: مشاوران انتخابی از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه استان پس از اجرای این طرح به زوجینی که کمتر از پنج سال از ازدواجشان می‌گذرد آموزش رایگان ارائه می‌دهند.

امینی ادامه داد: البته در این طرح زوجینی که بیش از پنج سال از ازدواج آنان می‌گذرد نیز می‌توانند شرکت کنند. ضمن آنکه مساجد اجرا کننده این طرح از طریق سامانه پیام کوتاه و همچنین اعلام عمومی در مساجد برای اهالی مجاور مسجد اجرا می‌شود، این در حالیست که محور کار، امام جماعت مساجد هستند. همچنین این طرح با همکاری صدا و سیما با زیرنویس کردن به مخاطبان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح از مردادماه قابلیت اجرایی دارد، یادآور شد: هدف از اجرای این طرح تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق با آموزش مهارتهای زندگی است.

امینی با اشاره به اینکه زوجین در این کلاس‌های مشاوره حداقل یک تا سه جلسه آموزش خواهند دید، خاطر نشان کرد: پس از برنامه عمومی، برای زوجینی که نیاز به مشاوره بیشتر احساس شود کارگاه‌هایی به صورت تخصصی برگزار خواهد شد. ضمن اینکه در کنار این کارگاه‌های آموزشی برای زوجین نمایشگاه کتاب و مسابقات مرتبط با آن کتاب‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در پایان با بیان اینکه می‌توان از سازمان‌های مردم نهاد نیز در بخش‌های اجرایی این طرح بهره گرفت، تصریح کرد: قرار است این طرح پس از اجرا در استان‌های ذکر شده، تا پایان سال و با تامین اعتبار در تمام استان‌های بزرگ کشور نیز اجرایی شود تا در پایان سال بتوان ارزیابی عملکردی از اجرای این طرح داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج