جاباما
۵۹۸۳۰۵
۳ نظر
۵۰۸۰
۳ نظر
۵۰۸۰
پ

هتل هایی به شکل غار، در کاپادوکیه ترکیه

اگر قصد سفر به کاپادوکیه را دارید نباید خود را برای مواجه شدن با هتلی عادی آماده کنید چراکه شما می‌توانید در هتلی هیجان انگیز در درون غار به استراحت بپردازید.

برترین ها - ترجمه از محمدپارسا حاتمی: کاپادوکیه شهری باستانی است که امروزه در قلب کشور ترکیه و در آناتولی مرکزی جای گرفته است و نام آن ریشه در کلمات پارسی باستان دارد. این شهر در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و طبیعی است که همه ساله تعداد زیادی مسافر را به سمت خود بکشاند.
دره‌ها، حالت صخره‌ها وغارهای طبیعی آن از اصلی ترین دلایل جذب توریست می‌باشد. با مدیریت درست و اقتصادی این غارها، توانسته اند در دل کوه ها، هتل‌ها و حتی کلیساهایی را بسازند، کلیساهایی که زمان ساخت‌شان به قرن ها پیش برمی‌گردد.
اگر قصد سفر به کاپادوکیه را دارید نباید خود را برای مواجه شدن با هتلی عادی آماده کنید چراکه شما می‌توانید در هتلی هیجان انگیز در درون غار به استراحت بپردازید. در این غارهای پهن‌آور به شما اجازه داده می‌شود تا در آن گشت و گذاری داشته باشید و با فرهنگ مردم آن زمان آشنا شوید چراکه در برخی از غارها نقاشی‌ها و حکاکی‌ها هنوز باقی است.

در لیست زیر ما سعی کردیم 10 هتل برتر این شهر را که درون غارها ساخته شده‌اند، به شما معرفی کنیم تا راحت‌تر بتوانید برای مقصد بعدی سفرتان تصمیم بگیرید.

10. هتل غار فوکاس (Phocas Cave Suites)
هتل هایی به شکل غار، در کاپادوکیه ترکیه

این هتل واقع در روستای Cavusin است که تنها 3 کیلومتر تا شهر گورم (Goreme) و موزه معروف فضای باز آن فاصله دارد. گرچه در این هتل از امکانات و تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده اما با این حال بازهم حس بودن در یک غار به شما القا می‌شود. داشتن یک تراس بزرگ دید خوبی از منطقه و حالت صخره ها به شما می‌دهد که می‌توانید در حین صرف صبحانه‌ی محلی‌تان از جذابیت منطقه نیز لذت ببرید.

۹. هتل موزه کاپادوکیه (Museum Hotel Cappadocia)
هتل هایی به شکل غار، در کاپادوکیه ترکیه

اوچیستر نام بالاترین نقطه کاپادوکیه می‌باشد که هتل موزه کاپادوکیه نیز در آن منطقه قرار گرفته است. هتلی بسیار شیک و لاکچری که ارزش ماندن حداقل یک شب در آن را دارد. دکور این فضا با همان سبک وسیاق قدیمی و آنتیک بازسازی شده است و امکاناتی نظیر استخر روباز آبگرم داشته و تراس آن فضایی بسیار ایده‌آل برای گذراندن عصری دلنشین و به یاد ماندنی می‌باشد.

8. پانسیون غار (Travellers Cave Pension)
هتل هایی به شکل غار، در کاپادوکیه ترکیه

اگر خواهان گذراندن اوقات خود در قلب شهر گورم (Goreme) هستید این پانسیون بهترین گزینه برای شماست. اتاق‌های سنگی آن که در دل غارها ایجاد شده‌اند و دیوارهای قوس دار آن دائما شما را یاد بودن در غار می‌اندازد. اتاق‌ها با دکور و تکنولوژی های روز مانند تلویزیون صفحه تخت تجهیز شده اند و تراس رستوران نیز بهترین قسمت هتل می‌باشد که به شما دید عالی از شهر و دودکش‌های آن می‌دهد. همچنین از طرف پانسیون تورهایی برای گشت و گذار آماده شده است که می‌توانید در آن ها ثبت نام کنید.

۷. سوییت‌های غار کاپادوکیه (Cappadocia Cave Suites)
هتل هایی به شکل غار، در کاپادوکیه ترکیه

با اقامت در این هتل در زمان سفر کرده و به عقب برگردید. این هتل در مرکز شهر گورم و در غاری با قدمت بالا قرار گرفته است که حس وحالی قرون وسطایی به شما الهام می‌کند. به هر حال سویت های این هتل بصورت لاکچری مجهز شده‌اند و حتی بعضی اتاق‌ها شامل حال و شومینه اختصاصی نیز می‌باشند. همچنین در رستوران نیز می‌توانید انواع مختلفی از غذاهای محلی یا غذاهای بین الملل را سرو کنید.

6. هتل غار کلبک اسپشیال (Kelebek Special Cave Hotel)
هتل هایی به شکل غار، در کاپادوکیه ترکیه

این هتل در مکانی واقع شده است که دید و چشم انداز خوبی از شهر گورم را در اختیارتان قرار می‌دهد و تجربه‌ی زندگی به سبک سنتی را برای شما به ارمغان می‌آورد چراکه در ساخت آن از چوب و سنگ‌های غار استفاده شده است. حمام ترکی، سونا و استخر روباز از جمله امکاناتی است که این مجموعه در اختیارتان قرار می‌دهد. بسیاری از اتاق های هتل نیز شومینه و بالکن خصوصی دارند.

۵. غار کایاکاپی پریمیوم (Kayakapi Premium Caves)
هتل هایی به شکل غار، در کاپادوکیه ترکیه

این غار تنها چند کیلومتر با مکان‌های گردشگری شهر گورم مانند موزه روباز و معروف Zelve یا کلیسای Al Nazar فاصله دارد. در این هتل شما می‌توانید در اتاق‌هایی که در دل کوه حفاری شده‌اند با سقفی کوتاه و فضایی قرون وسطایی به اقامت بپردازید. از نظر دکور و طراحی داخلی می‌توانید انتظار فضایی کاملا سنگی به همراه مبلمان‌های سنتی دست ساز و حتی حمام‌های شخصی در سوییت‌های بزرگ را داشته باشید. همچنین استخر روباز و دو رستوران نیز برای شما درنظر گرفته شده است که می‌توانید استفاده نمایید.

4. هتل غار ترا (Terra Cave Hotel)
هتل هایی به شکل غار، در کاپادوکیه ترکیه

این هتل کاملا درون غار قرار گفته است و زمان احداث آن به قرن 19 برمی‌گردد. با حضور در این مکان شما احساس افرادی که قرن‌ها پیش در آن زندگی می‌کردند را درک خواهید کرد. این هتل برای شما WiFi رایگان در تمام هتل و تورهای اسب سواری تدارک دیده و همچنین می‌توانید هر روز از بوفه صبحانه‌هایی خوشمزه تهیه و میل کنید.

۳. هتل غار یوناک اولری (Yunak Evleri Cave Hotel)
هتل هایی به شکل غار، در کاپادوکیه ترکیه

اکثر هتل های درون غار در کاپادوکیه دارای تاریخ و پیشینه‌ای با قدمت بالا می‌باشند اما هیچکدام به یوناک اولری نمی‌رسند. زمان احداث این بنا به قرن ۵ میلادی برمی‌گردد و در قرن ۱۹ نیز منزل و جایگاه اقوام یونانی بوده است.
مبلمان دست ساز سنتی و حمامی از جنس سنگ مرمر از سری ویژگی‌هایی است که در این هتل می‌بینید. همچنین هتل تنها ۵ دقیقه فاصله تا پارک تاریخی و ملی گورم داشته و شما می‌توانید در این پارک به قدم زدن بپردازید ، اسب سواری کنید یا به تماشای مناظر زیبای آن بپردازید.

2. هتل غار آرتمیس (Artemis Cave Suites)
هتل هایی به شکل غار، در کاپادوکیه ترکیه

این هتل در شهر گورم بنا شده است و عظمت و شکوه آن باعث می‌شود احساس کنید در جایی خارج از این دنیا زندگی می‌کنید. آرتمیس دارای اتاق‌هایی هیجان انگیز است بطوری که مهمان‌ها از تراس مخصوص هر اتاق شگفت زده می‌شوند.
در شب چراغ‌ها که روشن می‌شوند دید بسیار زیبایی از شهر به شما می‌دهند که می‌تواند باعث ثبت خاطره‌ای بیاد ماندنی در ذهن شما برای همیشه ‌شود. اگر علاقه‌ای هم به شرکت در تورهای مختلف دارید، کارکنان این هتل می‌توانند تورهای خوبی در زمینه ماجراجویی با دوچرخه یا اسب سواری به شما پیشنهاد دهند.

۱. هتل غار سلطان (Sultan Cave Suites)
هتل هایی به شکل غار، در کاپادوکیه ترکیه

بالاخره رسیدیم به نگین این هتل ها که همان هتل سلطان می‌باشد. این هتل در بالای تپه‌ی آیدینلی (Aydinli) قرار گرفته، مکانی که از آن جا شما می‌توانید بخوبی تمام شهر گورم را بصورت پانورامیک ببینید. اتاق‌های غاری آن تماما از جنس سنگ می‌باشد و با به روز ترین وسایل مانند اینترنت پرسرعت و دوش‌های خاص و مدرن تجهیز شده‌اند. اگر به بیرون از هتل بروید گذر در زمان را حس کرده و گویی به زمان‌های گذشته سفر کرده‌اید. عصرها نیز بالن‌ها در آسمان به پرواز درآمده و حتی شما می‌توانید با کرایه‌ی یک بالن، بر فراز آسمان نظاره گر غروب آفتاب باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ائلمان

      کاپادوکیه در پارسی باستان به چه معناست؟

      پاسخ ها

      • فرناز

        اسب های زیبا

    • بدون نام

      اینا از یه روستا چی ساخته ما حالا کندوان و میمند رو داریم و هیچ کاری نکردیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج