جاباما
۵۹۸۴۸۰
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

بوفون - مسی؛ تسلیم آخرین مرد مقاوم

بعد از ۳۱۵ دقیقه، سرانجام لیونل مسی موفق شد دروازه جانلوئیجی بوفون را باز کند؛ دروازه ای که ستاره آرژانتینی تا پیش از این هرگز موفق به گشودن آن نشده بود.

ورزش سه: علی رغم سال ها حضور در بالاترین سطح فوتبال دنیا، مسی و بوفون تا پیش از فینال چمپیونزلیگ ۲۰۱۵ در برلین مقابل هم قرار نگرفته بودند.

غیبت چند ساله یووه در رقابت های اروپایی و قرار نگرفتن ایتالیا و آرژانتین مقابل هم در جام های جهانی و حتی دیدارهای دوستانه، باعث شده بود تا این دو ستاره بزرگ هرگز فرصت رویارویی با هم را پیدا نکنند.

در فینال برلین هم اگرچه بارسا در نهایت ۳-۱ به پیروزی رسید اما مسی موفق به باز کردن دروازه بوفون نشد.

دو سال طول کشید تا مسی و بوفون بار دیگر مقابل هم قرار بگیرند؛ این بار در یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ فصل قبل.

دیدار رفت در تورین را یوونتوس با درخشش دیبالا ۳-۰ برد و البته اگر درخشش بوفون مقابل مثلث MSN نبود، بارسا متحمل چنین شکست سنگینی نمی شد.

شاگردان لوئیس انریکه که در مرحله قبل شکست ۴-۰ مقابل پاری سن ژرمن را جبران کرده بودند، امیدوار بودند که در نوکمپ بتوانند سه گل خورده از بیانکونری را هم جبران کنند اما باز هم این بوفون بود که در مقابل مسی و سایر ستاره های بارسا مقاومت کرد تا یوونتوس راهی نیمه نهایی شود.

سه رویارویی و بدون گل زده، آمار ناامیدکننده ای برای مسی در تقابل با بوفون بود؛ چه اینکه کمتر دروازه بانی موفق شده بود حتی در اولین دیدار مقابل مسی دروازه اش را بسته نگه دارد.

نیمه اول دیدار دیشب هم رو به پایان بود و به نظر می رسید قفل دروازه بوفون برای مسی همچنان بسته خواهد بود اما ستاره آرژانتینی به کمک نبوغ ذاتی اش، سرانجام این آخرین طلسم را هم شکست. حرکتی که خود او آغاز کرده بود، با پاس لوئیس سوارز به یک موقعیت عالی تبدیل شد و در نهایت یک ضربه هوشمندانه، دروازه بوفون را بعد از ۳۱۵ دقیقه باز کرد.

اما این پایان کار نبود؛ در نیمه دوم و بعد از اینکه راکیتیچ روی حرکت مسی گل دوم را زد، خود مسی روی یک حرکت تماشایی، گل سوم را هم وارد دروازه بوفون کرد تا ناکامی دیدارهای قبلی کاملا به فراموشی سپرده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عشقمه مسی

    • مریم

      وای چه بازی حساسی بود پسر عموی منم طرفدار بوفون بود منم مسی وقتی مسی دوتا گل زد دیگه پسر عموم تموم شد انقدر حال داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج