۵۹۸۴۸۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

مستندسازی کارگردان «مالیخولیا» درباره میانمار

مرتضی آتش زمزم در تدارک ساخت مستندی سینمایی درباره بحران قتل و غارت فجیع مسلمانان روهینگیا در برمه است. وی معتقد است سینما می تواند در خلأ فعالیت کافی مفید سیاسی و نبود دخالت دیپلماتیک و نظامی، ابزار آگاهی بخش مهمی در بازتاب این جنایت علیه بشریت باشد.

بانی فیلم: مرتضی آتش زمزم در تدارک ساخت مستندی سینمایی درباره بحران قتل و غارت فجیع مسلمانان روهینگیا در برمه است. وی معتقد است سینما می تواند در خلأ فعالیت کافی مفید سیاسی و نبود دخالت دیپلماتیک و نظامی، ابزار آگاهی بخش مهمی در بازتاب این جنایت علیه بشریت باشد.

کارگردان «مالیخولیا» به بانی فیلم گفت: قصد دارم این هفته در سفر به مرز بنگلادش و میانمار که متأسفانه طی روزهای اخیر، مخابره اخبار قتل و جنایت علیه مسلمانان روهینگیا از آنجا دل بسیاری از مردم دنیا را آزرده، مستندی درباره آن بسازم.
این مستند سینمایی در راستای دغدغه ما برای جلوگیری از استمرار این اقدام وحشیانه علیه بشریت و زنان و کودکان بی دفاع فارغ از هر دین و مذهبی ساخته خواهد شد و امیدوارم بتوانیم با رایزنی های صورت گرفته از جزئیات حوادث ناگوار در حال وقوع در منطقه مذکور تصاویر دقیقی تهیه کنیم. من در کنار رضا شاکری و کاوس آقایی در قالب گروهی سه نفره به بنگلادش سفر خواهیم کرد، چون ویزای میانمار به ما داده نشد. آنجا یک نیروی محلی هم به ما اضافه می شود تا به نقطه صفر مرزی برویم و سعی می کنیم جا به جایی مصیبت بار آوارگان را به تصویر بکشیم.

این فیلمساز همچنین با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود درباره حوادث میانمار موضعگیری کرد که در آن آمده: «آنگ سان سوچی زمانی که در حصر خانگی توسط حکومت دیکتاتور برمه بود و زمانی که جایزه صلح نوبل را گرفت و همه ما آرزوی آزادی اش را داشتیم، هیچکس فکر نمیکرد روزی خودش دستش را تا کتف در خون مردم بی گناه فرو کند.
حتی نتوانستم تصویری منتشر کنم و درد مردم روهینگیا را نمایش دهم و دل شما را ریش نکنم، عکس برنده خاموش را منتشر کردم، برنده جایزه صلح نوبل و رهبر دولت میانمار که با سکوت خود چراغ سبز قتل عام کودکان و زنان را داده است، از مذهب بودایی که اصلش بر بی آزاری ومردم داریست در تعجبم. از راهبه های بودایی که سر لشکر این نسل کشی هستند.
از سازمان ملل خاموش و رسانه های چشم بسته روی این نسل کشی؛ از شبکه خبر پرس تی وی تا بی بی سی و سی ان ان… و گزارش های لحظه به لحظه از عراق و سوریه و گزارش یک هفته در میان از میانمار.از دولتهای اسلامی …گویی منافعی برایشان ندارد مظلومی یافت نمی شود؟ اینجا اسلام در خطر نیست ؟!اینجا إنسان پیدا نمیشود؟! اینجا میانمار است…ای کاش می شد جایزه صلح نوبل را پس گرفت ،ای کاش می شد در جهان بیگناهی کشته نمی شد، کاش جنگ و خون ریزی در جهان نبود ، کاش همه دینشان انسانیت بود…».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج