جاباما
۵۹۸۵۷۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

دستاورد تازه محققان؛

نمایشگرهای گوشی قاتل باکتری ها می شوند

نمایشگرهای گوشی از جمله آلوده ترین ابزاری هستند که با آنها سروکار داریم. محققان موسسه Karolinska در استکهلم سوئد می گویند کاربرد تازه ای برای پلاستیک رسانای این نمایشگرها یافته اند.

خبرگزاری مهر: نمایشگرهای گوشی از جمله آلوده ترین ابزاری هستند که با آنها سروکار داریم. محققان موسسه Karolinska در استکهلم سوئد می گویند کاربرد تازه ای برای پلاستیک رسانای این نمایشگرها یافته اند.
نمایشگرهای گوشی قاتل باکتری ها می شوند

به نقل از دیجیتال ترندز، پژوهشگران می گویند از پلاستیک رسانای مورد استفاده در نمایشگرهای لمسی می توان برای دستکاری روند رشد باکتری ها استفاده کرد و جلوی رشد برخی انواع باکتری ها را گرفت و یا روند رشد برخی انواع آنها را تقویت کرد.

همچنین از این پلاستیک ها می توان برای فریب دادن و دستکاری متابولیسم برخی انواع باکتری های بیماری زا استفاده کرد و از طریق افزودن یا حذف چند الکترون به سطح پلاستیک نمایشگر لمسی روند رشد یک باکتری را به دلخواه کند یا تند کرد.

این دستاورد علمی هنوز در مراحل اولیه خود قرار داد. اما در نهایت می توان از این روش برای تولید پوشش های بسیار موثر ضدباکتری استفاده کرد و از میزان آلودگی شدید فعلی در گوشی ها و تبلت ها کاست.

همچنین استفاده از این روش از میزان شیوع عفونت و آلودگی در بیمارستان ها می کاهد و در صورت لزوم به پزشکان امکان می دهد رشد یک باکتری را برای تحقق اهداف خاصی تسریع کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج