۵۹۸۵۹۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تحلیل بلومبرگ از اقدام آمریکا علیه ایران

: خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی و به نقل از برخی از منابع آگاه اعلام کرد که رکس تیلرسون و دیگر دیپلمات‌های آمریکایی در حال مشورت با متحدان اروپایی خود و جلب نظر آنها برای افزایش محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه هسته‌ای ایران در برجام هستند.

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در حال مشورت با متحدان خود در اروپا پیرامون موضوع سخت‌تر شدن محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران آن هم یک ماه پیش از آن‌که ترامپ پایبندی ایران به برجام را تایید کند، است. توافقی که ترامپ آن را بدترین توافق تاریخ آمریکا دانسته است.

بنا بر گفته منابع آگاه دیپلمات‌های آمریکایی در حال مشورت با مقامات اروپایی هستند تا از میزان رضایت آنها در مورد این که محدودیت‌های غنی سازی اورانیوم ایران که قرار است بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ منقضی شود، آگاه شوند.

منتقدان برجام معتقدند که این جنبه از توافق که ایران طی کمتر از ۱۰ سال آینده قادر خواهد بود تا یک بار دیگر سانتریفیوژهای خود را با محدودیت‌های کمتری نسبت به محدودیت‌های کنونی فعال کند، یکی از بزرگ‌ترین نقض‌های توافق هسته‌ای است.

تیلرسون که تا کنون آتش خشم ترامپ نسبت به برجام را کاهش داده است و باعث تایید پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ در دو دوره سه ماه شده است، باید تا پیش از ماه اکتبر پیشنهادها و نظرات خود را به ترامپ ارائه دهد.

دونالد ترامپ پیش‌تر اعلام کرده است که در ماه اکتبر برای بار سوم پایبندی ایران به برجام را تایید نخواهد کرد.

بنا بر اعلام منابع آگاه که خواسته‌اند تا نامشان فاش نشود، وزیر خارجه آمریکا و دیگر مقامات ارشد دولت ترامپ بر این باورند که ماندن در برجام در نهایت بهتر از خروج از آن است، چرا که دیدگاه کنونی جامعه جهانی به ایران آن است که این کشور به متن توافق به دست آمده با آمریکا و ۵ کشور دیگر پایبند مانده است. اگرچه تیلرسون و دیگر مقامات راه سختی را برای قانع کردن ترامپ به اعلام پایبندی ایران به برجام در پیش دارند.

ترامپ در ماه جولای به روزنامه وال استریت ژورنال گفته بود که اگر به میل من بود، من عدم پایبندی ایران به برجام را ۱۸۰ روز پیش اعلام می‌کردم. اکنون تیلرسون در حال بررسی آن است که متحدان اروپایی آمریکا بر سر افزایش محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران توافق خواهند کرد.

با توجه به اینکه دولت ترامپ در حال بازبینی سیاست خود در قبال ایران است، اغلب مقامات دولت ترامپ و تیلرسون توافق هسته‌ای را به عنوان یک استراتژی وسیع‌تر برای مقابله با اقدامات بر هم زننده ثبات در خاورمیانه می‌دانند.

به گزارش ایسنا،‌ با نزدیک شدن به موعد سومین اعلام پایبندی ایران به برجام از سوی آمریکا،‌ رسانه‌های آمریکایی سعی بر تشدید فضا علیه ایران برجام دارند.

مقامات آمریکایی و رسانه‌های همسو با دولت ترامپ تلاش دارند تا به هر شکل پای کشورهای اروپایی عضو گروه ۱+۵ و نیز کشورهای عربی منطقه را به سیاست‌های خود علیه ایران باز کنند.

به گزارش ایسنا، ژرارد آرو سفیر پاریس در واشنگتن در واکنش به گزارش چند روز گذشته شبکه بلومبرگ با عنوان "هنر مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای" پیامی در صفحه توییتر تو خود منتشر و بار دیگر تاکید کرد: فرانسه از بازگشایی (پرونده) توافق هسته‌ای با ایران حمایت نمی‌کند. این توافق باید به طور دقیق همان‌گونه که هست، اجرا شود. چند بار باید این مساله را تکرار کنیم.

وی در پیام دیگر نوشت: هر کسی که حتی به صورت سطحی از مذاکرات (هسته‌ای) مطلع بوده، می‌داند که پیشنهاد بازگشایی آن یک بن بست است.

سفیر فرانسه همچنین در پیامی دیگر به توییت مارک دوبوویتز رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها پاسخ داد که نوشته است، آن را تکمیل کردن، اصلاح کردن یا هر چیز دیگر که بنامید، می‌دانیم که شما خواستار رسیدگی به سناریوهای بعد از سال ۲۰۲۵ (زمان پایان محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران طبق توافق) و موشک‌ها هستید.

دوبوویتز در این پیام توییتری به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه اشاره کرده است که گفته بود: توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند با رسیدگی به آنچه پس از سال ۲۰۲۵ اتفاق می‌افتد و موضوع موشک‌های بالستیک ایران تکمیل شود.

ژرارد آرو در پاسخ به دوبوویتز نوشت: اگر شما می‌دانید که ما چه می‌خواهیم، من فکر می‌کنم که دیگر حرفی نمی‌توانم بزنم. بحث تمام است.

وی افزود: بدون تردید امضاکنندگان توافق هسته‌ای شامل آمریکا در ماه ژوئیه و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این نتیجه رسیده‌اند که ایران به تعهداتش پایبند است.

این دیپلمات فرانسوی علاوه بر این در واکنش به گزارش بلومبرگ که در آن آمده بود، پاریس و لندن از تحت فشار قرار دادن ایران برای موضوع پایان محدودیت‌های پس از پایان ۲۰۲۵ و برنامه موشکی این کشور حمایت می‌کنند، در یک پیام نوشت: اجازه دهید همین جا متوقفش کنیم. شما بهتر از من می‌دانید که فرانسه چه می‌خواهد. شما به من نیازی ندارید. من گفته بودم که از بازگشایی موضوع حمایت نمی‌کنیم، اما بر این اساس می‌توانیم درباره دیگر مسائل گفت‌وگو کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج