جاباما
۵۹۹۰۶۲
۱۲ نظر
۵۰۱۱
۱۲ نظر
۵۰۱۱
پ

فرصت ۱۰ ساله فارغ‌التحصیلی برای پیام نوری ها!

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور گاهی تا حدود ۱۰سال زمان می‌برد تا برخی از دانشجویان فارغ التحصیل شوند، این مسئله بشارت می‌دهد که دانشگاه حاضر به فروش مدرک خود نیست تا زمانی که دانشجو به حد نصاب و نمره قابل قبول برسد.

خبرگزاری ایسنا: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور گاهی تا حدود ۱۰سال زمان می‌برد تا برخی از دانشجویان فارغ التحصیل شوند، این مسئله بشارت می‌دهد که دانشگاه حاضر به فروش مدرک خود نیست تا زمانی که دانشجو به حد نصاب و نمره قابل قبول برسد.

دکتر ابولفضل فراهانی در افتتاحیه دانشکده حقوق و الهیات دانشگاه پیام نور مشهد، اظهار کرد: اخیرا در شورای سیاست‌گذاری دانشگاه قوانینی برای ترم‌های ۲۴ و ۲۵ مقطع کارشناسی تصویب کرده‌ایم که چنین موضوعی در کمتر دانشگاهی دیده می‌شود. معمولا سایر دانشگاه‌ها پس از دو ترم مشروطی به دانشجویان کمک می‌کنند، اما در دانشگاه پیام نور این اتفاق رخ نمی‌دهد و لذا می‌خواهیم برای این دانشگاه ارزشی قائل شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور با بی‌مهری‌هایی مواجه است، گفت: نمی‌خواهیم در توانمندی‌های دانشگاه اغراق کنیم و آن را بزرگتر از آن چه که هست، نشان دهیم؛ اما عده‌ای ضعف‌های دانشگاه پیام نور را بزرگ ‌نمایی می‌کنند تا دانشگاه را در آستانه ورشکستگی قرار دهند. دانشگاه پیام نور نسبت به سه دهه از فعالیتی که داشته، از عملکرد مطلوبی برخوردار بوده است و توانسته رتبه هشتم، نهم، دهم و یازدهم را در بین دانشگاه‌های برتر کل کشور را کسب کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور تاکید کرد: دانشگاه پیام نور امروز با ۳۰ سال سابقه و بدون وابستگی به دولت نیز توانمندی‌های علمی قابل قبول و زیرساخت‌های آماده برای حرکت دارد.

فراهانی عنوان کرد: در آئین‌نامه‌های فعالیت‌های علمی که ابلاغ شده است، دانشگاه پیام نور معتبرترین آیین‌نامه دانشگاه‌های کل کشور را داشته است؛ بالغ بر ۸۰۰ ساعت کارشناسی در جهت ارتقاء اعضای هیات علمی و رشد و بالندگی دانشگاه در این آیین نامه انجام شده است.

وی اضافه کرد: آیین‌نامه اولیه سال ۸۵ نوشته شده و تا سال ۹۶ ادامه دارد؛ ۲۰ سال آینده دانشگاه بر مبنای این آیین نامه جدید حرکت خواهد کرد و این آیین نامه بستر خوبی را راه‌اندازی می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات جمعیتی از سال ۸۴ تا ۹۵، باعث ایجاد فضای رقابتی به شکل ملموسی در دانشگاه‌ها شده است. ۶ تا هفت درصد از دانشجویان کشور با بهره‌مندی از اعتبارات دولتی تحصیل می‌کنند و باقی دانشجویان که جمعیت بسیار بالایی هستند، در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و یا دولتی شهریه بگیر تحصیل می‌کنند.

فراهانی تصریح کرد: دانشگاه‌ها به شکل متفاوتی نسبت به گذشته حرکت می‌کنند و خدمات کیفی‌تر، مبانی واقعی انتخاب دانشجویان قرار گرفته است. دانشگاه‌ها باید خدماتی در راستای نیاز جامعه ارائه دهند تا مورداستقبال جمعیت متقاضی روبه کاهش دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی گفت: دانشگاه پیام نور مخاطب خود را دارد و توانمندی‌ها، شاخص‌های آماری، گزارشات سازمان سنجش و آموزش کشور و جایگاه‌های که ماموریت پژوهشی دارند، کیفیت علمی این دانشگاه‌ را نیز تایید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: درصد قابل قبولی از دانشگاه پیام نور در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل می دهند؛ دانشگاه پیام نور سهم بالایی از استعدادهای کنکور را ندارد، اما خروجی‌اش قابل قبول و رضایت‌ بخش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نرگس

      درسته ما که رتبمون خوب بود دانشگاه ملی چه گلی به سرمون زد چهار سال عمر.....

    • پیام نور یعنی بیکاری

      آقا زودتر این دانشگارو تعطیل کنین برا چهار پنج میلیون شهریه عمر بچه های مردمو حدر ندید من مدرک پیام نور دارم الان هرجا میرم میگن پیام نور استخدام نداریم سطحش پایینه

    • بدون نام

      دانشگاه موظفه برا فارغ التحصیلانش کار پیدا کنه

    • بدون نام

      به زودی به علت کمبود دانشجو تعطیل میشه

    • بدون نام

      مدرکش اعتبار استخدامی نداره،،،،،،به خدا قسم

    • رضا

      افرادی که فارغ التحصیل می شن همه از لحاظ تئوری قوی هستن ولی از لحاظ عملی و در حد زیر صفر هستند
      شخصا یکی از دوستانم اونجا بوده می گفته حجم زیادی مطالب بدرد نخور تو مدت خیلی کم باید حفظ باشی که به همین دلیل هم مطالعه با کیفیت نمی شه کرد و فقط باید تند و تند مطالب را حفظ کرد و در نتیجه خیلی از مطالب بعد از امتحان فراموش می شود
      مدرکش هم واقعا ارزشی نداره و در مقابل ارزش مدرک دولتی و آزاد بیش تر مثل یک کاغذ باطله می ماند هر چند بیچاره ها خیلی بیش تر از آزاد و دولتی درس می خوانند ولی خوب مدرکش ارزشی نداره
      اون عزیزی هم که ده سال کارش طول کشیده درس نخوان بوده
      البته سخت گیری دانشگاه هم می تونه برای مسائل مالی باشه به هر حال دانشگاه خالی از دانشجو هست سعی می کنند تا می شه دانشجو ها را نگه دارند

    • بدون نام

      دانشگاه پیام نور یعنی عمر و پول هدر دادن
      دانشگاه فقط دولتی و آزاد کلانشهر ها بقیه دانشگاه ها مدرسه هستن که اسم دانشگاه روشون گذاشتن

    • بدون نام

      امیدوارم هرچه زودتر دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی جمع بشن. جفتشون فقط وقت و پول دانشجو را هدر میدن و آخر یک کاغذ میدن دستشون که هیچی ارزش نداره

    • بدون نام

      آقا دانشگاه هر جا که هستید خودتون باید تلاش کنید وضعیت دانشگاه ها خوب نبست سعی کنید دنبال علم باشید و به دو تا جزوه استاد بسنده نکنید

    • بدون نام

      حالا افتخارم میکنید....خااااک واقعا
      دانشگاه دولتی مدرک نمیفروشه....کسی که دلش به درس نیست همون بهتر که اخراج شه بره پی چیزی که میخواد....هم وقت خودش تلف نشه هم جای بقیه رو تنگ نکنه....10 سال آخه؟؟؟
      خااااااک

    • بدون نام

      من که یه نظامی هستم و مدرک پیام نور گرفتم ولی آن را قبول نمی کنندولی اگه دانشگاه آزاد بوداین مشکل را نداشتم.این است اعتباراین دانشگاه؟

    • بدون نام

      دوست من کارشناسی پیام نور داشت توآزمون بانک قبول شد الان وضعش توپه،اینوچی میگین؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج