۵۹۹۳۵۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

سرمایه گذاری ۷۰ میلیون یورویی پس از برجام

بیش از ۱۰ درصد مردم ایران مبتلا به دیابت هستند . این آمار را معاون وزیر بهداشت به تازگی اعلام کرده و هشدار داده که با سبک زندگی فعلی که چاقی و عدم تحرک را به دنبال دارد.

ایسنا نوشت: بیش از ۱۰ درصد مردم ایران مبتلا به دیابت هستند . این آمار را معاون وزیر بهداشت به تازگی اعلام کرده و هشدار داده که با سبک زندگی فعلی که چاقی و عدم تحرک را به دنبال دارد، شاهد فراگیرتر شدن دیابت در کشور خواهیم بود و پیش بینی می شود طی ۲۰ سال آینده بیش از یک سوم مردم کشور مبتلا به دیابت شوند و در صورتی که دیابت کنترل نشود، مبتلایان نیاز به تزریق انسولین خواهند داشت و همین موضوع نشان دهنده اهمیت توجه به تولید و در دسترس بودن انسولین در کشور است.


شرکت نوونوردیسک دانمارک به عنوان بزرگترین تولید کننده انسولین جهان پس از توافقنامه برجام و برداشته شدن تحریم های دارویی، از سال ۱۳۹۵ با وزارت بهداشت تفاهم نامه ای را امضاء کرده که بر اساس آن با سرمایه گذاری ۷۰ میلیون یورو، کارخانه تولید انسولین را در کشور احداث نموده و زنجیره دارویی انسولین کشور را تکمیل نماید.

دکتر قباد شهبازی، مدیرعامل نوونوردیسک پارس با اعلام این مطلب، تصریح کرد: این بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در حوزه دارویی جمهوری اسلامی ایران است و با راه اندازی کارخانه تولید انسولین در شهرک صنعتی برکت، علاوه بر خودکفایی کشور در کنترل دیابت، امکان صادرات به کشورهای منطقه نیز وجود خواهد داشت.

دکتر مستوفی، مدیر ارشد توسعه نوونوردیسک پارس نیز با تاکید بر تلاش این شرکت برای درمان و ریشه کنی بیماری دیابت عنوان کرد: بیماری دیابت در ایران یک چالش جدی برای سلامت جامعه است و نوونوردیسک با اختصاص یک سوم از هزینه های خود برای تحقیق و توسعه و با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی به دنبال ساخت داروی درمان قطعی این بیماری است.

وی اضافه کرد: ارایه آموزشهای لازم به مردم و بیماران برای پیشگیری و درمان دیابت یکی از اقداماتی است که نوونوردیسک پارس با همکاری انجمن های علمی، موسسه های خیریه و نهادهای عمومی در کشور دنبال می کند که راه اندازی « اتوبوس دیابت » نمونه‌ای از آنهاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امریکا فقط امسال هشتصد میلیارد دولار سرمایه داشت تو کشورشـ.حال ببینید اینا چقد توقعاتشون پایینه..همین خاطر پنجاه پنج میلیون بیکار داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج