۵۹۹۵۶۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تلاش «جان کری» برای حفظ «برجام»

مقام‌های دولت سابق آمریکا از جمله وزیر خارجه سابق این کشور در حال انجام تلاش‌هایی برای حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در سایه تهدیدهای دولت ترامپ علیه این توافق هستند.

خبرگزاری فارس: مقام‌های دولت سابق آمریکا اخیراً تلاش‌هایی را برای جلوگیری از اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در لغو توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ آغاز کرده‌اند.

مجله پالیتیکو نوشته کسانی که زمانی معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بوده‌اند در حال برگزاری نشست‌ها، تماس با نمایندگان کنگره و همکاری با رسانه‌ها در راستای این هدف هستند.

روز چهارشنبه چند نفر از مقام‌های سابق دولت اوباما یک نشست توجیهی با خبرنگاران برگزار کردند.

وندی شرمن، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا، کالین کال، مشاور امنیت ملی جو بایدن معاون اوباما و جان فاینر، رئیس دفتر جان کری، وزیر خارجه سابقه آمریکا در این نشست حضور داشتند.

شرمن گفت: «بازگشایی پرونده این توافق هسته‌ای بدون لغو کامل آن اقدامی است که اگر نگوییم غیرممکن است بسیار دشوار است. ایران، علاقه‌ای به بازگشت به میز مذاکره نشان نداده است.»

پالیتیکو نوشته از جمله دیگر مقام‌های سابق آمریکایی که در حال انجام تلاش‌هایی پشت پرده برای حفظ این توافق است، جان کری است.

یک مقام سابق آمریکایی که اخیراً با جان کری صحبت کرده می‌گوید که وی مرتب با همکاران سابقش در کنگره آمریکا در تماس است. کری به علاوه، با مقام‌های اروپایی که نقش مهمی در حصول برجام داشتند هم در تماس است.

پالیتیکو نوشته اخیراً گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه سران برخی کشورهای اروپایی، از جمله امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه ممکن است از ایده «توافق‌های تکمیلی» برجام استقبال کنند.

اما مقام‌های دولت اوباما ایده توافق مکمل برجام را خیال‌پردازی محض می‌دانند.

کالین کال می‌گویند اگر آمریکا می‌خواهد با ایران چنین توافق مکملی داشته باشد، باید به ایرانی‌ها امتیازهای جدیدی پیشنهاد دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ اعتمادی به آمریکا نیست .آمریکا در باتلاق در حال غرق شدن هست برای همین داد و فریاد میکنه.تهدیدات نظامی آمریکا فقط در حد یک شعار هست.حتی یک گلوله هم تا زمانی که این ترامپ هست شلیک نمیشه چه برسه به جنگ هسته ای.ترامپ فقط شلوغ میکنه که کاسبی کنه.شلوغ کاریش هم فقط مخصوص سعودیهای ترسو هست.از قدیم گفتن .اونی که ...میکنه پاچه نمی گیره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج