۵۹۹۷۷۰
۵۰۴۳
۵۰۴۳
پ

صندلی‌های بازیافتی ساخته شده از پلاستیک

«جیمی هال» و «جوئان بئودکر» کسب‌وکار خود را با بازیافت بطری‌های پلاستیکی و تبدیل آن‌ها به صندلی‌های شیک و زیبا شروع کرده‌اند.

وب سایت کلیک: «جیمی هال» و «جوئان بئودکر» کسب‌وکار خود را با بازیافت بطری‌های پلاستیکی و تبدیل آن‌ها به صندلی‌های شیک و زیبا شروع کرده‌اند.
صندلی‌های بازیافتی ساخته شده از پلاستیک

سطل زباله گنجینه‌ای برای تولید محصولات جدید و خلاقانه است. تولید محصولات جدید از وسایل بازیافتی امری است که افراد خلاق همیشه از آن استفاده می‌کنند.

شرکت‌های بازیافتی در سال‌های اخیر راه‌های خلاقانه و جالبی برای تولید محصولات از مواد بازیافتی پیداکرده‌اند. ازجمله جالب‌ترین وسایل تولیدشده با محصولات بازیافتی محصولات گوشی هوشمند تولیدشده با ته‌مانده سیگار است.

جیمی هال و جوئان بئودکر دو طراح با استفاده از بطری‌های پلاستیکی، صندلی‌هایی ساخته‌اند که متناسب با ارگونومی بدن طراحی‌شده‌اند.

صندلی‌های بازیافتی ساخته شده از پلاستیک

هال در رابطه با ایده اصلی ساخت صندلی با بطری‌های پلاستیکی می‌گوید: «ایده ساخت صندلی متناسب با بدن انسان از گذشته در ذهن من و جوئان بود ولی ما سعی داشتیم که در عین تولید محصولی منحصربه‌فرد، از موادی ارزان و در دسترس استفاده کنیم، که بالاخره به بطری‌های پلاستیکی رسیدیم.»

صندلی‌های تولیدشده از بطری‌های پلاستیکی باعث می‌شود که یکی از مخرب‌ترین نوع زباله‌ها که تجزیه آن میلیون‌ها سال طول می‌کشد به محصولی کاربردی تبدیل شود.

بر اساس گزارش وب‌سایت «پنتا سونیک» سالانه بیش از ۴۸۰ میلیارد بطری پلاستیکی در سراسر جهان خریداری می‌شود که این بطری‌ها در عرض یک هفته تبدیل به زباله می‌شوند، زباله‌هایی که برای تجزیه میلیون‌ها سال زمان لازم دارند.

هال و جوئان برای تفکیک زباله‌های خشک تولیدشده در اروپا، از شرکت مدیریت پسماندهای اروپا کمک گرفتند تا زباله‌های مصرفی آن‌ها را تأمین کنند. درواقع متریال اصلی این کسب‌وکار کوچک با همکاری این سازمان تأمین‌شده است. بطری‌های بازیافتی انواع مختلفی دارند. به‌عنوان‌مثال بطری‌هایی که در آن‌ها از پلی‌اتیلن برای ساخت مواد استفاده می‌شوند معمولاً بطری‌های آب شفاف هستند و ماده پنتاتونیک در آن‌ها استفاده‌شده، این ماده به‌راحتی ذوب و پخته می‌شود و برای ساخت صندلی و اثاثیه منزل بسیار مناسب است. ماده پلی‌پروپیلن در ساخت بطری‌های مات استفاده می‌شود که سخت‌تر است و برای ساخت قسمت‌های سخت صندلی مناسب‌تر است.

نکته جالب اینجاست که آن‌ها برای ساخت نشیمن‌گاه صندلی از صفحه‌نمایش گوشی‌های قدیمی استفاده کرده‌اند:

صندلی‌های بازیافتی ساخته شده از پلاستیک

برای تأمین صفحه‌نمایش گوشی‌های قدیمی از شرکت تایوانی که درزمینهٔ بازیافت گوشی‌های قدیمی فعالیت دارد کمک گرفته‌اند. نکته مهمی که در ساخت این صندلی‌ها این است که درروند ساخت از هیچ چسب و ماده اضافی استفاده‌نشده است.

برنامه بعدی این گروه خلاق تولید وسایل خانه با استفاده از فیلترهای سیگار است، این برنامه در حال حاضر در مرحله برنامه‌ریزی است و در سال ۲۰۱۸ به مرحله اجرا می‌رسد.

برند IKEA صندلی‌های بازیافتی را به فروش می‌رساند و قیمت این صندلی‌ها هم ارزان نیست، قیمت هر صندلی از ۲۷۴ دلار تا ۲۷۴ دلار متغیر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج