۵۹۹۷۹۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

نزدیکی قطر به ایران؛ بزرگترین ضربه به منافع آمریکا

پایگاه «هافینگتون‌پست» در گزارشی ضمن اشاره به بحران کشور‌های عربی و نزدیکی قطر به ایران و ترکیه نوشت: از سرگیری روابط قطر با ایران و ترکیه پیامد‌های چشمگیری برای شورای همکاری خلیج‌فارس، آمریکا و روابط آمریکا و کشور‌های عربی خواهد داشت.

خبرگزاری میزان: پایگاه «هافینگتون‌پست» در گزارشی ضمن اشاره به بحران کشور‌های عربی و نزدیکی قطر به ایران و ترکیه نوشت: از سرگیری روابط قطر با ایران و ترکیه پیامد‌های چشمگیری برای شورای همکاری خلیج‌فارس، آمریکا و روابط آمریکا و کشور‌های عربی خواهد داشت.

هافینگتون‌پست با بیان اینکه دوحه پس از بحران بین کشور‌های عربی روزبه‌روز روابط خود را با تهران و آنکار عمیق‌تر می‌کند افزود: نزدیکی این کشور‌های به‌هم بی‌شک چالش‌های عظیمی برای منافع و امنیت ملی آمریکا و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس خواهد داشت.

گزارش‌نویس هافینگتون‌پست در ادامه با اشاره به قطع روابط کشور‌های عربی با قطر و اعمال تحریم‌های شدید علیه این کشور و پیشنهاد ۱۳ شرط برای عادی‌سازی روابط نوشت: ایران و ترکیه هنگام اعمال تحریم‌ها کشور‌های عربی علیه قطر به کمک دوحه آمدند و مقامات قطری ایستادگی خود را در برابر زیاده‌خواهی عربستان، امارات، بحرین و مصر را مدیون این دو کشور می‌دانند.

وی همچنین مدعی می‌شود که در صورت ادامه بحران بین قطر و کشور‌های تحریم‌کننده قطر به احتمال زیاد سیاست‌های خود در سوریه را به سمت راهبرد ایران تغییر خواهد داد و حتی از نیرو‌های حزب‌الله نیز پشتیبانی خواهد کرد.

نگارنده هشدار می‌دهد که تغییر سیاست‌های قطر در سوریه به سمت راهبرد ایران بزرگترین ضربه به تلاش‌های آمریکا و کشور‌های حوزه خلیج فارس برای پیشبرد راهبرد خود در سوریه خواهد بود.

هافینگتون‌پست در پایان با هشدار به اینکه نزدیکی قطر به ایران و ترکیه موجب برهم‌خوردن توازن قوا در خاورمیانه می‌شود و حتی ممکن است ترکیه نیز به سمت راهبرد‌های خارجی ایران تغییر سیاست دهد تأکید کرد: رابطه قطر با ایران و ترکیه پایگاه فرماندهی آمریکا در دوحه را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد که هم‌اکنون پایگاه‌های آمریکا در ۲۰ کشور از جمله عراق، سوریه، و عراق را هدایت می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      قضیه به این بزرگیها هم نیست شلوغش نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج