۵۹۹۹۰۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تجربه ای متفاوت از اتللو در مکتب تهران

حبیب اله دانش کارگردان «چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» این اثر تجربه‌ای متفاوت از اتتلو کلاسیک است.

ایران تئاتر: حبیب اله دانش کارگردان «چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» این اثر تجربه‌ای متفاوت از اتتلو کلاسیک است.

حبیب اله دانش درباره تازه‌ترین اثر نمایشی خود گفت: تماشاگر با دیدن نمایش «چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» تجربه‌ای متفاوت از مرز عشق و شیدایی و جنون و حسادت را لمس خواهد کرد.

حبیب اله دانش، کارگردان نمایش «چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» که چند روزی است اجرایش را در مکتب تهران آغاز کرده، عنوان کرد: نمایشنامه نوشته‌ی محسن رهنما یکی از نویسندگان جوان اصفهانی است که پیش‌تر دو نوبت در سال‌های ۹۳ و ۹۴ توسط همین گروه در اصفهان اجرا رفته و در هر دو نوبت با استقبال و تحسین تماشاگران و کارشناسان تئاتر قرارگرفته است.
وی در رابطه با داستان نمایش توضیح داد: بازیگر نقش اتللو که روی صحنه کشته‌شده، اکنون علت مرگش را برای مخاطب بیان می‌کند. بازیگر نقش اتللو، نامزدی دارد که نقش دزدمونا را بازی می‌کند و او همچون اتللو گرفتار حسادت اتللو نسبت به دزدمونا شده است و روانی شده و مرزهای عشق و جنون را درمی‌نوردد.
دانش با اشاره به اینکه نمایش مونولوگ است افزود: به گواه نظر تماشاگران و کارشناسان، به علت جذابیت های موجود در اجرا، زمان نمایش را حس نمی کنند. ما بواسطه ی شیوه ی اجرایی خاص که متکی بر ساخت فضاست، تلاش کرده ایم تا برای تماشاگر لحظه به لحظه احساس و عواطف بدیع و نویی را بازسازی کنیم تا از این گذر بتواند مرزهای عشق، شیدایی، نفرت، جنون، حسادت بازیگر نقش اتللو را تجربه کند.
حبیب اله دانش که چندی پیش نمایش «آدم آدم است» را در تئاتر مولوی اجرا کرده است گفت: تلاش کرده ایم به سمت تجربه‌ای متفاوت از ساخت فضا برویم تا مخاطب بتواند با همه ی لحظات کار درگیر شود. با این که به نظر بازیگر در یک میزانسن نشسته کار می‌کند اما از همه ی امکانات بازیگری اش بهره برده ایم.
وی با اشاره به اینکه تنها بازیگر این نمایش محمد رضا ترابی که دانش آموخته بازیگری است و سبقه طولانی در بازیگری دارد گفت: محمد رضا ترابی بازیگر فیلم وقتی همه خوابیم، استاد بیضایی و بازیگر فیلم چمران آقای حاتمی کیا و بازیگر تئاتر بیگانه ی دکتر مسعود دلخواه و چندین سریال تلویزیونی است ...، کار کردن با بازیگر باهوشی که خودش را به روز نگه می دارد، تجربه بسیار عالی بوده است. امکانات بازیگری ایشان باعث شد تا تمرینات را به سمت تئاتری ببریم که متکی به فضا باشد و چیزی به جز بازیگر روی صحنه دیده نشود.
حبیب اله دانش در پایان گفت: از منظر دیگر چنین تجربه‌ای برای من و بازیگر هم سخت و هم جالب بود. چون هر دو باید در روند کشف شرکت می کردیم. بدین معنی که بازیگر به واسطه بکارگیری امکاناتات بازیگری باید همچون نقاش تصویرسازی‌ کند آنهم تصاویری که باعث ساخت فضا و معماری در ذهن مخاطب شود.
این نمایش تا ۳۱ شهریور هر شب ساعت ۲۰ در مکتب تهران اجرا خواهد داشت. علاقمندان جهت خرید بلیط این نمایش می توانند به سایت فروش تیک ۸ مراجعه نمایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج