جاباما
۶۰۰۰۴۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

فستیوال های پرطرفدار فرهنگی در هند

هند در سراسر جهان به عنوان کشوری با فستیوال‌های سنتی و فرهنگی مشهور است؛ زیرا ادیان و فرهنگ های مختلفی دارد. مهم نیست که کدام ماه از سال باشد، به راحتی می‌توانید حداقل یک جشنواره هیجان انگیز را در مجاورت خود برای شرکت در آن پیدا کنید، این همان زیبایی هند است.

برترین ها - ترجمه از محمدپارسا حاتمی: هند در سراسر جهان به عنوان کشوری با فستیوال‌های سنتی و فرهنگی مشهور است؛ زیرا ادیان و فرهنگ های مختلفی دارد. مهم نیست که کدام ماه از سال باشد، به راحتی می‌توانید حداقل یک جشنواره هیجان انگیز را در مجاورت خود برای شرکت در آن پیدا کنید، این همان زیبایی هند است.
مردم هند عاشق جشن گرفتن، رقصیدن، آواز خواندن و به چالش کشیدن هستند. تقریبا هر نوع هنری را در جشنواره‌های سراسر کشور می‌توانید پیدا کنید. با هزاران آداب و رسوم مختلف، همیشه در هر جشنواره فرهنگی این کشور، هنری منحصر به فرد، هیجان انگیز و پر شور و هیبت می‌توانید بیابید.
این تعداد کثیر از فستیوال‌ها ما را مجاب کرد تا ۸ فستیوال برتر این مرز و بوم را به شما معرفی کنیم.

۸. جشنواره لاداخ (Ladakh Festival)
فستیوال های پرطرفدار فرهنگی در هند

هر سال از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر، جشنواره لاداخ در سردترین نقطه هیمالیا برگذار می شود، یک قسمت منزوی که در ماه‌های تابستان با یک انفجار رنگارنگ از زندگی پایدار در یک دوره گرم و کوتاه دوباره خودنمایی می‌کند. برای خداحافظی با تابستان، جشنواره‌ای فرهنگی و ورزشی منطقه را در طول یک هفته‌ از تیراندازی با کمان گرفته تا ورزش، صنایع دستی و مراسم رقص برجسته می‌کند. خود آن منطقه خیره کننده است و ارزش دیدن را دارد، به ویژه در این زمان از سال. همچنین در این حین یک نمایشگاه از Thanga، یک نمونه نادر از گلدوزی انجام شده بر روی ابریشم را هم در معرض دید عموم قرار خواهد داد. در ضمن سفينه هاي آبي نیز برای لذت بردن در آنجا سازماندهي شده‌اند.

۷. جشنواره هنر کالا گودا (Kala Ghoda)
فستیوال های پرطرفدار فرهنگی در هند

جشنواره نُه روزه کالا گودا به صورت سالانه در اولین شنبه ماه فوریه آغاز می‌شود و در آخرین یکشنبه همان سال در منطقه کالا گودا بمبئی به پایان می‌رسد. این جشنواره در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد و در طول سال‌ها، رشد و محبوبیت چشمگیری داشته است و مردم را از سراسر جهان جذب کرده است.
یک گروه غیر سودجو این جشنواره را با هدف آگاهی بخشیدن به مردم در خصوص هنر در این منطقه خاص و ایجاد مومبای به عنوان یک منطقه هنری رسمی سازماندهی می‌کنند و هزینه‌های لازم را از کارگاه‌های ادبی، نمایش‌های فرهنگی، تئاترهای ویژه و غرفه‌های غذا بدست می‌آورند. پیاده روی، نمایش فیلم و جشن‌هایی برای بچه‌ها نیز فراهم شده و بر هیجان انگیزی این همایش می‌افزاید.

۶. جشنواره تئاتر پریتوی (Prithvi Theatre Festival)
فستیوال های پرطرفدار فرهنگی در هند

در منطقه ماهاراشترا بمبئی (Maharashtra)، جشنواره تئاتر پریتوی یک رویداد بزرگ است که در هفته اول نوامبر آغاز می‌شود. این جشن که توسط یکی از بازیگران محبوب بالیوود، پریت ویراج کاپور پایه گذاری شد، یکی از بهترین هنرهای نمایشی، افتخارات، ترویج و پرورش استعدادها است.
در گذشته یکی از جنبه‌های منحصر به فرد این جشنواره، تئاتر فرینج (Fringe) بوده است که در آن اجراهای آزمایشی در مقابل تعداد کمی از مخاطبان انجام می شود. برنامه‌ای نیز وجود دارد که در آن بازیگران در مورد برخی از جالب ترین تجارب خود بر روی یک سکو صحبت می‌کنند.

۵. جشنواره هورنبیل (Hornbill Festival)
فستیوال های پرطرفدار فرهنگی در هند

جشنواره هورنبیل در ناگالند یک جشنواره فرهنگی است که توسط دولت هند برای تشویق و ترویج تعامل میان قبایل و تقویت میراث فرهنگی کشور آغاز شده است. نمایشگاه‌های فرهنگی در این جشنواره شگفت انگیز هستند و یک مقدمه جامع برای سنت های منحصر به فرد هند به شمار می‌روند. ناگالند، در منطقه شمال شرقی هند، مرز برمه، اسما، اورنشا، پرادش و مانیپور واقع شده است و دارای تپه ها و کوه های سرسبز، روستاهای سنتی کوچک، و تراس‌های خوش منظره و زیبا است.
در ناگالند ۱۶ قبیله اصلی وجود دارد که همه آن‌ها در جشنواره هورنبیل در روستای نگارا واقع در ۱۰ کیلومتری پایتخت کوهیما حضور دارند. جشنواره‌های بزرگ غذا، مراسم، بازارهای صنایع دستی و اجراهای پویا، بخشی از جشن هستند. برخی از هنرهای باور نکردنی محلی شامل حکاکی چوب، نقاشی و مجسمه‌ها نیز وجود دارند.

۴. جشنواره رقص خاجوراهو (Khajuraho Dance Festival)
فستیوال های پرطرفدار فرهنگی در هند

فستیوال رقص خاجوراهو یک رقص هندی در بهترین منطقه و در داخل معابد ۱۰۰۰ ساله خاجوراهو است و یک نمایش استثنایی به فرم هنر باستانی است. جشنواره رقص خاجوراهو یک جشنواره یک هفته‌ای است که سالانه در هفته اول فوریه در منطقه مادیا پرادش (Madhya Pradesh) در منطقه مرکزی هند برگزار می‌شود. هنگامی که خورشید غروب می‌کند، تماشاگران واقعا نمایشی از معابد را زمانی که در نور طلایی خورشید روشن می‌شوند مشاهده می‌کنند، یعنی یک پس زمینه‌ای کامل برای سفر از گذشته به حال حاضر.
مجموعه صداهای دمبوره و فلوت یک حال و هوای خاص را ایجاد می‌کند در حالی که زدن طبل و مریدانگام (یک طبل بشکه مانند دو سر) یک ریتمی را توسط یک رشته از زنگ‌ها به نام ghungroo ایجاد می‌کنند. این جشنواره، در یکی از معروف ترین معابد شهر هند، برای برجسته سازی هنرمندان هنری برگزار می‌شود.

۳. اونام (Onam)
فستیوال های پرطرفدار فرهنگی در هند

اونام یکی از جشنواره‌های مهم در ایالت کرالا در جنوب هند است. این جشنواره برجسته، جشن برداشت است که مردم از سراسر کشور برای گرامی داشتن پادشاه ماهابالی برگزار می‌کنند چرا که می گویند روح وی در طول اونام از کرالا بازدید می‌کند. اونام در ماه چینگام ، ماه اول در تقویم مالایایی شروع و در هر منطقه از چهار روز تا ده روز برگزار می‌شود که روز اول و آخر از برجسته ترین روزها هستند.
در طول جشنواره، گل سرسبد و بهترین رویداد مربوط به نوعی رقص بنام پولی کالی است، نمایشی هنرمندانه، عامیانه و به همراه موسیقی منحصر به فرد. همچنین مسابقات قایق های ماری، صفوف فیل‌ها، رقص‌های زیبا، بازی‌های پرجنب و جوش و شاهکارهای عجیب و غریب نیز وجود دارد.

۲. مسابقات قایق رانی نهرو تراپی (Nehru Trophy Boat Race)
فستیوال های پرطرفدار فرهنگی در هند

شهر ساحلی و زیبای کرالا (Kerala) هر ساله در ساحل مالابار خود شاهد مسابقات پر هیجان قایقرانی نهرو تراپی است. این مسابقات از شنبه‌ی دوم ماه آگوست هر سال آغاز می‌شود. مسابقاتی که از سال ۱۹۵۲ آغاز شده‌اند. توانایی و قابلیت پارو زنانی که در این رقابت شرکت می‌کنند به طرزی شگفت انگیز است که مانند آن‌ها را حتی در مسابقات جهانی نیز ندیده‌اید. پاروزنان اکثرا در یک سطح هستند و رمز پیروزی در این مسابقات سرگروه و شخص هدایت کننده تیم است که چه زمانی دستور پارو زدن را صادر کند و تیم را یکدست نگه دارد.
قایق‌های مار مانند آن‌ها به چاندن وَلم (Chundan Vallam) معروف است. گرچه چاندن ولم معروف‌ترین مسابقات قایقرانی است، اما همین چاندن ولم اقسام متفاوتی داشته و مسابقاتش در دسته بندی‌های مختلفی انجام می‌شود. برای تماشای این مسابقات می‌توانید با رزرو قسمت VIP با قیمت ۳۰ دلار از نزدیک یا از دور با قیمت ۲ دلار به تماشای آن بپردازید.

۱. کارناوال گوا (Goa Carnival)
فستیوال های پرطرفدار فرهنگی در هند

گوا بزرگترین و بهترین کارناوال خیابانی است که اگر در هفته اول ماه مارچ به هند رفتید نباید آن را از دست بدهید. در واقع این فستیوال آنقدر ارزش دارد که بخاطر آن تا هند بروید. گوا جشنی ترکیبی از چندین باور، مذهب و فرهنگ است که با هم ادغام شده‌اند.
در این جشن جذابیت‌های رنگی چشمان شما را خیره نگه داشته و با رقصنده‌هایی که با لباس‌هایشان تداعی گر رنگین کمان در ذهن شما خواهند بود، لحظه به لحظه شما را مشتاق‌تر به دیدن ادامه این جشن می‌کنند. موسیقی هم که طبیعتا بخشی از این جشن است و حال و هوایی خاص به این فضا بخشیده است.‌ این کارناوال میراثی از مسیحیان پرتغالی است که از سال ۱۵۱۰ میلادی بر جای مانده است. از شنبه قبل از روز توبه مسیحیان (Ash Wednesday) شروع شده و تا ۴ روز این فستیوال ادامه خواهد داشت، هر روز در یک شهر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج