جاباما
۶۰۰۰۸۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

«خاطرات پاییزی» در راه تورین، پایان اجرای «اعتراف» شهاب حسینی، کارگردانی که به جای بازیگش روی صحنه رفت، «عروسی خون» در تئاتر باران و نقد و بررسی فیلم تهمینه میلانی و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: «خاطرات پاییزی» ساخته علی فخرموسوی و به تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده از ایران و ویکتور ویلهلم از جمهوری چک که سال گذشته در اوکراین تولید شده بود، پس از موفقیت در جشنواره بین‌المللی فیلم کلکته، هشتمین حضور جهانی خود را در جشنواره فیلم تورین ایتالیا تجربه می‌کند.

به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم «خاطرات پاییزی»، این فیلم که اولین تولید مشترک سینمای ایران و جمهوری چک و اوکراین است درجشنواره تورین که به نام روز فیلم‌ساز شناخته می‌شود در تاریخ ۲۴ اکتبر در سینما گرینویچ تورین به نمایش در خواهد آمد.
این جشنواره که با شعار فیلم‌سازان متفاوت از سراسر جهان برگزار می‌شود، شاهد به رقابت نشستن فیلم‌سازان مختلفی از ایتالیا، فرانسه، روسیه و دیگر کشورهاست.

لازم به ذکر است که هفته گذشته فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» موفق شد جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره بین‌المللی فیلم کلکته (AIFF) را از آن خود کند.

AIFF جشنواره‌ای است که هر سال در هشت بخش در شهر کلکته هند برگزار می‌شود. هدف این جشنواره شناساندن فیلم‌های دنیا به سینمای هند و تلاش برای تولیدات مشترک است. این جشنواره امسال با حضور فیلم‌هایی از یازده کشور جهان از سوم سپتامبر به مدت هفت روز در سینماهای شهر کلکته برگزار شد و فیلم «خاطرات پاییزی» تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره کلکته امسال بود که جایزه بهترین فیلم بلند این دوره از جشنواره را به خود اختصاص داد.

«خاطرات پاییزی» عاشقانه‌ای ضد جنگ است که در سکوت کامل خبری و با عوامل اروپایی در مرز اوکراین و اسلوواکی فیلمبرداری شده است.

این فیلم قصه دختری را به تصویر می‌کشد که خانه و خانواده‌اش مورد حمله و تجاوز گروه‌های تروریستی قرار گرفته است؛ او که آواره‌گی، نابینایی و حتی از دست دادن قدرت تکلم را تجربه می‌کند در نهایت می‌تواند آرامش و عشق را در گوشه‌ای دیگر از دنیا در کنار مردمی که خود آسیب دیده از جنگ هستند، بیابد.

در فیلم «خاطرات پاییزی» نازنین احمدی شاهپورآبادی بعنوان بازیگر نقش اول زن در کنار بازیگران مطرح اروپای شرقی ایفای نقش می‌کند.

این فیلم در جدول اکران گروه هنر و تجربه قرار دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در پاییز اکران خواهد شد.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: دیمیتری ویشنیاک، مدیر صداگذاری: نیک استریلِسکی، تدوین: الکسانددر نِدبایف، طراح لباس: آلِنا زاویدیوسکا، طراح صحنه: رُسلان پیساچِنکو، طراح چهره‌پردازی: گریم: کاترینا ستارُوُیتووا، موسیقی متن: رُمان کروتین، انتخاب بازیگر: ویکتوریا لینهارتووا، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

نمایش اعتراف پس از ۷۳ اجرا با تالار اصلی تئاترشهر خداحافظی کرد

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاترشهر نمایش اعتراف به نویسندگی برد میرمن و کارگردانی شهاب حسینی که اجرای خود را از تاریخ ۳۱ خرداد ماه در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر آغاز کرده بود جمعه ۲۴ شهریورماه پس از ۷۳ اجرا با این تالار خداحافظی کرد.
شهاب حسینی در آخرین اجرای نمایش اعتراف ضمن تقدیراز عوامل اجرایی نمایش گفت: ما در این نمایش همچون کهکشانی به دور خورشید همیشه تابان تئاتر ایران استاد علی نصریان گشتیم و از او آموختیم. بنده همواره دغدغه این را داشتم و تلاش کردم در هر اثر هنری چه در سینما و چه در تئاتر متونی را کار کنم که سهمی در آگاهی بخشی و جهل زدایی داشته باشد و بتواند مشکلی از جامعه را حل کند و اعتقاد دارم ریشه تمام نا کامی ها در زندگی جهل است .

علی نصیریان در شب پایانی این نمایش گفت: از حضور در نمایش اعتراف و کار در کنار شهاب حسینی لذت بردم چرا که آقای حسینی را فردی مهربان، با اخلاق و دغدغه مند برای هنر ایران میدانم.

در پایان آیین خداحافظی کیک این نمایش توسط علی نصریان بریده شد و شهاب حسینی کارگردان و بازیگر این نمایش با اهدای لوح تقدیرنامه از تلاش کارکنان مجموعه تئاتر شهر قدردانی کرد.

نمایش «شیرهای خان‌باباسطنه» دو اجرایی شد

به دلیل استقبال مخاطبان و پایان نمایش «شیرهای خان‌باباسلطنه»، این نمایش از سه‌شنبه تا جمعه دو اجرایی شد و به دلیل آغاز ماه محرم تمدید نمی‌شود.

این نمایش از سه‌شنبه تا جمعه 29 شهریور ماه در دو ساعت18:45 و 22:15 به روی صحنه می‌رود.

تا کنون حدود پنج هزار و پانصد نفر به تماشای نمایش «شیرهای خان‌باباسلطنه» به کارگردانی افشین هاشمی نشسته‌اند.

نمایش "شیرهای خان‌باباسلطنه" تا پایان شهریورماه در پردیس تاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

گلاب آدینه، محمدرضا مالکی . شهرام مسعودی ، علیرضا ناصحی، وحید نفر، محمدرضا آزادفرد، افشین هاشمی، مسیح کاظمی، فاطمه حیدری‌فر، الناز سلیمانی، احسان بیات‌فر، مانیا علیجانی، صبا گرگین‌پور، مهدی پناهی، محمد دائی‌چین، مبین دودانگی، معین طاهری‌طاری، صابر گل‌محمدی و مونا فرجاد در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

ماجرای حضور کارگردان روی صحنه به‌علت غیبت یک بازیگر

به‌دلیل حضور نیافتن یکی از بازیگران نمایش «برج‌های خاموش» نوشته و کارگردانی زهرا شایان فر در روز جمعه؛ 24 شهریورماه کارگردان نمایش به‌جای این بازیگر روی صحنه رفت
به گزارش روابط‌عمومی گروه تئاتر «صلح»، در شرایطی که نمایش «برج‌های خاموش» با نویسندگی و کارگردانی زهرا شایان فر از پنج‌شنبه ۱۵ شهریور دور دوم اجراهای خود را آغاز کرده بود، به‌دلیل حضور نیافتن علیرضا رحیم‌دل، بازیگر نقش ژنرال در زمان اجرای نمایش در روز جمعه؛ ۲۴ شهریورماه، کارگردان نمایش به‌جای این بازیگر روی صحنه رفت و نقش ژنرال را ایفا کرد.

زهرا شایان فر پیش از آغاز اجرای نمایش در روز گذشته، مقابل تماشاگران حاضر شد و گفت: امروز با یکی از شگفت‌انگیزترین اتفاق‌ها در تئاترمان روبه‌رو شدم و برای اولین‌بار در عمرم شاهد بودم که بعد از گذراندن بیش از بیست اجرا، علیرضا رحیم‌دل؛ یکی از بازیگران اصلی نمایش «برج‌های خاموش» نیم ساعت قبل از شروع اجرا به من خبر داد که «فراموش کرده بودم که اجرا داریم و نمی‌آیم!» از مخاطبان اجازه می‌خواهم با متن روی صحنه بروم و به‌جای بازیگر؛ حضور یابم.

درنتیجه این بدقولی علیرضا رحیم‌دل و اعلام او مبنی بر این‌که از روز 25 لغایت 28 شهریورماه در گروه بازیگران نمایش «برج‌های خاموش» حضور نخواهد داشت، زهرا شایان فر؛ نویسنده و کارگردان «برج‌های خاموش» فرهاد شکرالله‌زاده را که پیش‌ازاین در نقش بیگانه بازی می‌کرد را جایگزین او کرده است که از روز یک‌شنبه؛ 26 شهریورماه در این نقش روی صحنه می‌رود همچنین حسام کلانتری؛ کارگردان و بازیگر تئاتر و یکی از اعضای قدیمی گروه تئاتر «صلح»، از روز یک‌شنبه نقش بیگانه را بازی می‌کند. این تغییر تا روز پایانی اجرای نمایش؛ یعنی پنج‌شنبه 30 شهریورماه برقرار خواهد بود.

پروفسور کریستین بیه برای دومین هفته پرفورمنس به ایران می‌آید

در راستای برگزاری دومین هفته پرفورمنس ایرانی با موضوع " پرفورمنس و فضای شهری " پروفسور کریستین بیه به ایران می‌آید.

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، این مرکز در زمان برگزاری هفته‌ی پژوهشی-اجرایی پرفورمنس ایرانی میزبان پروفسور بیه رئیس "پژوهشکده ی تاریخ هنر و اجرای دانشگاه پاریس ده" به همراه یک گروه فرانسوی خواهد بود.

سخنرانی و برگزاری مستر کلاس و کارگاه آموزشی با موضوع پرفورمنس شهری از جمله برنامههای این پژوهشگر تئاتر در این رویداد علمی خواهد بود.

هفته پژوهشی- اجرایی پرفورمنس ایرانی با هدف بسترسازی لازم برای هم اندیشی وتعاملات پژوهشی میان مراکز آموزشی ـ دانشگاهی از 12 مهرماه 96 کار خود را آغاز خواهد کرد.

این هفته با موضوع «پرفورمنس و فضاهای شهری» برگزار می شود.

موسسه فانوس هنر پارس، مرکز تئاتر مولوی، پژوهشکده تاریخ هنر و اجرای دانشگاه پاریس نانتر این اتفاق بین المللی را برگزار خواهند کرد.

خانه بین‌الملل بامداد در دو سطح مقدماتی و پیشرفته کلاس بازیگری برگزار می‌کند

در دو سطح مقدماتی و پیشرفته، کلاس بازیگری در خانه‌ بین‌الملل بامداد به مدیریت پریسا بخت‌آور، با همراهی اساتیدی نظیر آتیلا پسیانی، کیومرث مرادی، اشکان خطیبی و... برگزار می‌شود.

افزوز فروزند مدیر دپارتمان تئاتر خانه بین‌الملل بامداد درباره این دوره نوشته است:«در دنیای تصویر و نمایش که همواره بازیگر و بازیگری یکی از ارکان مهم و اصلی آن به حساب می‌آید لزوم آموزش پایه‌ای و درست این هنر قدیمی ضروری است.

مهارت بازیگری که به جرأت می‌توان گفت هر دهه شکل عوض می‌کند، نیازمند آموزش‌های پایه‌ای است که با هر تغییر شکل و محتوا و ذائقه، منطبق با شرایط روز شود.

خانه بین‌الملل بامداد، بر آن است تا برای پاسخ‌گویی به این نیاز کنونی مشتاقان، مجموعه کلاس‌هایی برگزار کند که اصول و مبانی بازیگری را در فرد تقویت، و او را با شاخصه‌های روز بازیگری آشنا کند.»

در این دوره آتیلا پسیانی: ورکشاپ بازیگری، کیومرث مرادی: شخصیت‌سازی، اشکان خطیبی: تربیت بازیگر، محسن قصابیان: بیان، مهدی ساکی: بدن، پگاه طبسی‌نژاد: بازنگری در بازیگری (نگاه معاصر به شیوه‌های بازیگری)، نوال شریفی: تربیت بازیگر تئاتر بر اساس اصول و مبانی درام، سروش کریمی: تمرکز و هوشیاری بازیگر، محسن عبداللهیان: زبان بدن و صورت، علیرضا شفقی‌نژاد: سلفژ و حامد شیوایی: شخصیت‌شناسی برگزار خواهند کرد.

خانه بین‌الملل بامداد در میدان تجریش، خیابان فناخسرو، خیابان غلام جعفری واقع شده است و علاقه‌مندان به شرکت در کارگاه سلفژ و تربیت صدا می‌توانند با تلفن‌های 02122703960 و 02122716551 تماس حاصل کنند.

«عروسی خون» در باران

نمایش «عروسی خون» با ترجمه احمد شاملو به کارگردانی مسعود نورمحمدیان در تیاتر باران روی صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی، این نمایش محصول کارگاه بازیگری تا اجرا است که توسط آموزشگاه هنرهای نمایشی باران برگزار شده است و بازیگران این نمایش هنرجویان این دوره هستند.

لازم به ذکرست که پیش فروش بلیت های سه روز نخست نمایش "عروسی خون"، نوشته فدریکو گارسیا لورکا و کارگردانی مسعود نورمحمدیان درسایت تیوال آغاز شده است.

ستاره اسکندری بازیگر سینما و تئاتر علاوه بر مشاور کارگردان، تهیه کنندگی این اثر را نیز به عهده دارد و کمپانی تئاتر باران نیز مجری طرح این پروژه است و کمپانی تئاتر باران نیز مجری طرح این پروژه است.

هانیه سعیدی، میلاد اسکندری، سوگندمنتظر، مارال عبدالهی، عباس سهراب، سپیده ملک‌محمدی، مهدیه اردبیلی، محمودپیری، روژان کیانی، نداقاسمی، مهدی خدایاری، علی رضاخانی، هدیه فروغ، حسین عماری و آیلار نوشهری بازیگران نمایش "عروسی خون" هستند.

سایر عوامل این اجرا عبارتند از:گروه موسیقی:حسین عماری،نیما مهرزاد ،مینا صابری،گریم:پوریا امامی،عکاس: محمود پیری،طرا پوستر و بروشور:فرزان شمس.

نمایش "عروسی خون" از 26 شهریور ماه ماه به مدت یک هفته در تئاتر باران واقع در خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک1 /۲۹۲ به روی صحنه خواهد رفت.

"ملی و راه‌های نرفته‌اش" در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می‌شود

فیلم سینمایی «ملی و راه های نرفته اش» به کارگردانی تهمینه میلانی یکشنبه 26 شهریور ماه 1396 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران با حضور عوامل اکران ، نقد و بررسی می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی به قلم تهمینه میلانی آمده است: ملیحه، دختر جوان و کم‌تجربه عاشق جوانی به نام سیامک می‌شود و بر خلاف میل خانواده، با او ازدواج می‌کند و به زودی تفاوت دیدگاه و اختلاف فرهنگی بین این دو آشکار می‌شود.

تهمینه میلانی (نویسنده و کارگردان)، محمد نیک بین (تهیه کننده)، کورش جاهد (کارشناس سینما) و جمعی از بازیگران و عوامل فیلم مهمانان چهارصد و چهل و هفتمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.‌

علاقمندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج