۶۰۰۱۱۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

خبرهایی از حوزه تجسمی و موسیقی

نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان فراخوان طراحی پوستر و تندیس این دوره جشنواره را منتشر کرد.

خبرگزاری ایسنا: نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان فراخوان طراحی پوستر و تندیس این دوره جشنواره را منتشر کرد.

به نقل از روابط عمومی این جشنواره، نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان به منظور حمایت از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی، مسابقه‌ای به‌منظور طراحی پوستر و تندیس برگزیدگان این دوره از این جشنواره برگزار می‌کند.

در این مسابقه که نخستین دوره برگزاری خود را تجربه می‌کند،‌ در بخش طراحی پوستر، معیارهایی از جمله تداعی‌کنندگی پوستر با کتاب، شاد و پویا بودن طرح و ایجادشده با محوریت کودکان و نوجوانان از جمله معیارهای داوری آثار خواهد بود.

در بخش طراحی تندیس نیز هنرمندان باید علاوه بر زیبایی و ماندگاری طرح، موضوع گرافیک، تصویرگری و کتاب‌سازی برای مخاطبان کودک و نوجوان را در طراحی خود مد نظر داشته باشند.

آثار رسیده در این دو بخش در گروهی با دبیری کاظم طلایی و نیز همراهی پریسا خضایی، مسعود نجابتی، پژمان رحیمی‌زاده و کیانوش غریب‌پور داوری خواهد شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه این دوره از جشنواره، عنرمندان حداکثر تا ۱۵ مهرماه سال جاری می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این مسابقه و فراخوان به نشانی پایگاه اینترنتی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان به نشانی www.cacbp.ir یا نشانی تهران، خیابان کریم‌خان زند، ابتدای خیابان حافظ جنوبی، کوچه هورچهر، پلاک ۱۳، واحد ۱ و ۲ ارسال کنند.

براساس تصمیم دبیرخانه به هریک از ۲۰ اثر واردشده به مرحله دوم داوری بخش پوستر این مسابقه ۲۰۰ هزار تومان هدیه تعلق خواهد گرفت و آثار برگزیده نیز هدیه نقدی پرداخت و آثار انتخاب‌شده منتشر خواهد شد.

در بخش تندیس نیز اثر برگزیده هدیه چهار میلیون تومانی دریافت خواهد کرد و اثر برگزیده در اولویت ساخت و اهدا در جشنواره قرار خواهد گرفت.

نتایج نهایی آثار برگزیده در این جشنواره هشتم آبان‌ماه معرفی می‌شود و هنرمندان برای اطلاع از جزییات طراحی آثار خود می‌توانند به سایت اینترنتی اینترنتی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان به نشانی www.cacbp.ir مراجعه کنند.

نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان که توسط انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به طور دوسالانه برگزار می‌شود، آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

~.~.~.~.~.~.~.~

بهرام جمالی - مدیرعامل انجمن موسیقی ایران - در پیامی به‌مناسبت افتتاح «خانه تنبور» گفت: خانه تنبور می‌تواند نقطه وصلی برای هنرمندان شریف سرزمین کرمانشاه باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در متن پیام جمالی آمده است: «افتتاح خانه تنبور به همت استاد علی‌اکبر مرادی نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ موسیقایی کهن آن سرزمین خواهد بود. گسترش جغرافیای فرهنگی تنبور به سایر نقاط کشور، حکایت از ضرورت توجه ویژه به این ساز دارد. خانه تنبور می‌تواند نقطه وصلی برای هنرمندان شریف سرزمین کرمانشاه باشد.

امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد اثربخشی خانه تنبور در حوزه‌های تخصصی آموزش، پژوهش و تولید آثار موسیقایی باشیم. بهترین برآیند سالانه این اثربخشی، برگزاری مداوم جشنواره کهن‌آواهای تنبور است. با آرزوی سربلندی برای استاد علی‌اکبر مرادی و تمام فرهیختگان و عاشقان فرهنگ و هنر این سرزمین.»

~.~.~.~.~.~.~.~

نمایشگاه آثار برگزیده چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس خیام در اصفهان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فیاپ در ایران، نمایشگاه عکس‌های برگزیده چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس خیام ۲۴ شهریورماه در گالری گُمان در اصفهان آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه به مدت یک هفته تا ۳۱ شهریورماه در گالری گمان به نشانی اصفهان، خیابان وحید، خیابان خاقانی، نبش بن‌بست شهپر، پذیرای علاقه‌مندان است.

چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) در ایران، یعنی کلوپ عکس فوکوس - وابسته به موسسه فرهنگی هنری خانه هنر خیام - اجرایی شد که مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز این دوره خردادماه امسال با حضور ریکاردو بوسی، رئیس فیاپ از ایتالیا و مسئول جشنواره‌های فیاپ از لوگزامبورگ در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در چهارمین دوره این جشنواره، ۲۱ هزار و ۳۹۹ قطعه عکس از هنرمندان ۵۵ کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد که داورانی از فرانسه و ایران انتخاب آثار را برعهده داشتند. آثار برتر جشنواره در ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین، عمان، یونان، هنگ کنگ، آرژانتین، روسیه، عربستان، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان، مقدونیه و شهرهای مختلف ایران و چند شهر آفریقای جنوبی به‌نمایش گذاشته خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج