۶۰۰۲۶۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اجاره نوزاد؛ هفته‌ای ۵ هزار تومان!

روزهای آخر تابستان برای کودکان یادآور روزهای شلوغ مغازه‌های فروش لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار است، اما کم نیستند کودکانی که تنها تفاوت تغییر فصل برایشان شاید تغییر محل تکدی‌گری آنها باشد، تعداد این کودکان آن‌قدری هست که برخی‌ها را نگران کند و برخی کارشناسان و مسئولان را دل‌نگران.

روزنامه آرمان: روزهای آخر تابستان برای کودکان یادآور روزهای شلوغ مغازه‌های فروش لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار است، اما کم نیستند کودکانی که تنها تفاوت تغییر فصل برایشان شاید تغییر محل تکدی‌گری آنها باشد، تعداد این کودکان آن‌قدری هست که برخی‌ها را نگران کند و برخی کارشناسان و مسئولان را دل‌نگران.
برای مثال، در روزهای اخیر معاون اجتماعی سازمان بهزیستی از شناسایی «چهار باند کرایه کودک» خبر داد، باندهایی که حالا مدت‌هاست در پایتخت مشغول فعالیت‌ هستند. مساله تکدی‌گری کودکان ماجرای تازه‌ای نیست، اما گاهی سر زبان‌ها می‌افتد؛ چند ماه پیش بود که مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از شناسایی تمام سرشاخه‌های باندهای تکدی‌گری که از بانوان و کودکان سوءاستفاده می‌کنند، حرف زد، اما حالا و در آستانه ماه مهر،‌ شلوغی خیابان‌ها فرصت تازه‌ای است برای بسیاری از این باندها تا کارشان را از سر بگیرند و با سوءاستفاده از وضع‌ نابسامان‌ برخی کودکان، جیب‌هایشان را پرپول‌تر کنند.
براساس گفته‌های مسئولان قرار است همکاری‌های بین‌بخشی برای مقابله با باندهای تبهکاری که از کودکان بهره‌کشی می‌کنند، افزایش پیدا کند. معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ‌در این‌باره گفت:‌ با بسیاری از این باندها طی همکاری‌ای که با دستگاه قضا و پلیس داشته‌ایم، برخورد شده است. سال گذشته چهار باند کرایه کودکان شناسایی شده و حتی برخی والدین وجود دارند که در قبال دریافت پول، کودکان خود را به این باندها می‌دهند. حبیب‌ا... مسعودی‌فرید افزود: با همکاری و تفاهمنامه‌ای که با قوه قضائیه دارند، مقرر شده از والدینی که کودکشان چند بار به دلیل تکدی‌گری شناسایی می‌شود، سلب حضانت ‌شود.
به گفته او «۹۹‌درصد کودکان کار و خیابان با خانواده‌های خود زندگی می‌کنند.»‌ معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت:‌ رویکرد بهزیستی از نگهداری این کودکان در مراکز شبانه‌روزی به مراکز روزانه تغییر کرده است. به گفته مسعودی‌فرید در حال حاضر ۳۸مرکز روزانه و ۳۱مرکز شبانه برای نگهداری از این کودکان طی سال‌های اخیر ایجاد شده است، طوری‌که سال گذشته شش‌هزار کودک کار و خیابان در مراکز شبانه و بیش از دو‌هزار و ۵۰۰کودک در مراکز روزانه پذیرش شده‌اند.
همچنین علی رستمیان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این زمینه گفت:‌ باندهای تبهکار کودکان متکدی را سازماندهی‌شده به کار می‌گیرند. به گزارش فارس، فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای چهارم شهر تهران گفت: نوزادانی که توسط مادران معتاد و کارتن‌خواب متولد می‌شوند، توسط باندهای مختلف همچون‌ متکدیان خریداری شده و در برخی مناطق حتی رقم‌هایی در حد پنج‌هزار تومان برای اجاره یک‌هفته‌ای نوزاد دریافت می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صبا

      مطمینید 5 هزار تومن؟ آخه 5 هزارتومن یه چیپسم زورکی میشه خرید تازه اونم 5 هزارتومن در یه هفته!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج