۶۰۰۲۸۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

لزوم برخورد با بدعت ها در عزاداری های حسینی

كوچه‌ها و خيابان‌ها كم‌كم رنگ عزا به خود گرفته است و سياه‌پوشي ديوارها و كوچه‌هاي شهر خبر از آمدن محرم مي‌دهد.

روزنامه جوان در یاداشتی انتقادی نوشت: با نزديك شدن ايام محرم و ايجاد شور و شعور حسيني در فضاي كشور، مباحثي چون ورود برخي بدعت‌ها و تحريفات در مراسم اين ايام و مقابله با آنها بيش از پيش نمود پيدا مي‌كند، موضوعي كه در سال‌هاي اخير با ظهور جريان‌هاي فكري منحرفي چون شيعه لندني و فعاليت جريان‌هاي تكفيري نظير داعش و جبهه‌النصره رنگ جدي‌تري به خود گرفته است. به موازات اين بدعت‌گذاري‌ها نيز مراجع عظام و علماي ديني همواره بر پرهيز از اين آسيب‌ها در عزاداري‌هاي حسيني تأكيد مي‌كنند و با آغاز ماه محرم در منابر و سخنراني‌ها، عاشقان حسيني را به دوري جستن از حركات ناشايست سفارش مي‌كنند.

آسيب‌ها و بدعت‌هاي عزاداري امام‌حسين(ع)
مسائلي از قبيل عزاداري با بدن‌هاي لخت، استفاده از موسيقي‌هاي مبتذل، استفاده از آلات و ادوات نامتناسب با عرف و شرع، اختلاط غيرعرفي زن و مرد در خيابان، بي‌حجابي بانوان نظاره‌گر دسته‌جات، حمل تصاوير خيالي ائمه (ع)، قمه‌زني، جدايي دين از سياست، بيان مطالب عليه دين و برخورد كاسبكارانه مداحان در جمع‌آوري نذر كه موجب مي‌شود، عزاداري‌ها از مسير اصلي خود دور شود. از سوي ديگر مواردي چون قمه‌زني و ساير خودزني‌هاي شبيه به آن چهره مسلمانان را در سراسر جهان خدشه‌دار سازد.

ورود دستگاه قضا در برخورد قانوني با اقدامات نامتعارف
در همين راستا است كه امسال نيز طبق گفته دادستان عمومي و انقلاب شهر زنجان بر پرهيز عزاداران حسيني از انجام حركات و اقدامات نامتعارف و حرمت‌شكنانه از جمله قمه‌زني در ايام عزاداري محرم، در صورت مشاهده قمه‌زني، برخورد قانوني و قاطع از سوي دستگاه قضايي و مرجع انتظامي صورت خواهد گرفت. حجت‌الاسلام والمسلمين حسن مظفري، دادستان زنجان گفته است: متأسفانه بعضاً مشاهده مي‌شود كه برخي افراد با حركات غير‌متعارف خود از جمله قمه‌زني علاوه بر اينكه اعتبار و حيثيت مكتب تشيع را زير‌سؤال مي‌برند، آن را به دستاويزي براي بهره‌برداري‌هاي منفي معاندان نظام و خشن جلوه دادن مكتب تشيع تبديل مي‌كنند.
وي در ادامه اظهار داشته است: مسائلي از قبيل قمه‌زني، بازي با آبروي شيعه و مخالف شئون اسلام و نوع عزاداري شهادت سيدالشهدا (ع) است و بر قباحت و كراهت آن بارها از سوي مراجع عظام و علماي ديني تأكيد شده و مقام معظم رهبري نيز صراحتاً آن را نهي كرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفم براتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج