۶۰۰۳۲۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

هشدار؛ رونق کلاهبرداری در بازار قطعات کامپیوتری

در پی افزایش تقاضا از بازار قطعات کامپیوتری ، در بازار این کالا علاوه بر رشد قیمت شاهد بروز برخی سوء استفاده ها از سوی برخی فروشندگان هستیم. فروش قطعات کارکرده به عنوان آکبند و فروش این قطعات با گارانتی های بی نام و نشان و غیر واقعی برخی از این سوء استفاده ها است.

وب سایت برسام: در پی افزایش تقاضا از بازار قطعات کامپیوتری ، در بازار این کالا علاوه بر رشد قیمت شاهد بروز برخی سوء استفاده ها از سوی برخی فروشندگان هستیم.
هشدار؛ رونق کلاهبرداری در بازار قطعات کامپیوتری

فروش قطعات کارکرده به عنوان آکبند و فروش این قطعات با گارانتی های بی نام و نشان و غیر واقعی برخی از این سوء استفاده ها است.

بررسی های بازار قطعات کامپیوتری مشخص کرد که به غیر از افزایش قیمتی که به دلیل گرانی دلار در بازار قطعات کامپیوتری شاهد آن هستیم، برخی از فروشندگان به بهانه کاهش موجودی به دلیل رشد تقاضا قیمت برخی از قطعاتی مانند رم را افزایش داده اند.

برخی نیز رم های کارکرده را به عنوان آکبند به فروش می رسانند و از این طریق سودی هنگفت نصیبشان می شود. در این زمینه کارشناسان به خریداران توصیه کردند که حتما از فروشنده بخواهند رم را مقابل آنها از جعبه آکبند خارج و روی دستگاه نصب کند. البته جعبه سازی برای این قطعات هم در حال حاضر در بازار کامپیوتر رواج دارد که کارشناسان به خریداران توصیه کردند که قطعات را از شرکت های معتبر خریداری کنند.

علاوه بر این موضوع برخی از فروشندگان رم و سایر قطعات کامپیوتری را با گارانتی های بی نام و نشان مادام العمر به فروش می رسانند و در این زمینه به خریدار اطلاعات اشتباه می دهند.

علی مالکی، یک کارشناس بازار در این باره می گوید: گارانتی مادام العمر به معنی تضمین کاربری تا پایان عمر قطعه یا دستگاه نیست؛ بلکه برای رم و قطعات کامپیوتری عمر مشخصی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال برای رم عمری مفید در حدود ۳ تا ۴ سال در نظر گرفته شده که متناسب با عمر مفید نوت بوک است. به همین دلیل پس از ۴ سال رم از گارانتی خارج می شود.

موضوع دیگر این که به صورت کلی قطعات کامپیوتری در بازار ایران بدون گارانتی به فروش می رسند و این درحالی است که این قطعات با گارانتی تعویض و نه تعمیر باید به فروش برسند. اما برخی از فروشندگان از بی اطلاعی خریدار سوء استفاده کرده و به خریدار اعلام می کنند که کالا بدون گارانتی به فروش می رسد. این درحالی است که قطعات کامپیوتری در صورت بروز مشکل باید تعویض شوند و قابلیت تعمیر ندارند.

کارشناسان می گویند: خریداران باید قبل از خرید هر قطعه ای درباره گارانتی آن از اتحادیه فناوران رایانه استعلام کنند و با اطلاع کامل برای خرید اقدام کنند. همچنین توصیه می شود که قطعات کامپیوتری را از شرکت های معتبر خریداری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج