۶۰۰۴۶۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

موگرینی: برجام محدود به دو کشور نیست

فدریکا موگرینی تاکید کرد که برجام توافقی میان دو کشور نیست و تعهدی است که بر عهده همه جامعه جهانی قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا: فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای به شبکه ان‌بی‌سی اعلام کرد: توافق هسته‌ای ایران یک توافق خوب و محکم است که در راستای منافع همه طرف‌ها قرار دارد.

وی افزود: این توافق تنها میان دو کشور نیست و تعهدی است که بر عهده همه جامعه جهانی قرار دارد که یک طرف آن ایران قرار دارد و مورد حمایت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر خبرگزاری بلومبرگ آمریکا به نقل از منابع آگاه گزارش داد که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و دیگر دیپلمات‌های ارشد این کشور تلاش می‌کنند تا رضایت مقامات اروپایی را برای مذاکرات دوباره درباره برجام جلب کنند.

این درحالی است که مقامات اروپایی همواره بر لزوم باقی ماندن توافق هسته‌ای به شکل کنونی تاکید کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها ترامپ تیم ویژه‌ای را مسوول آن کرده است تا راه‌حلی را برای خروج از برجام در اختیار وی قرار دهند. او پیش‌تر در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرده بود که در ماه اکتبر پایبندی ایران به برجام را تایید نخواهد کرد.

نیکی هیلی، سفیر ‌آمریکا در سازمان ملل نیز در ادعاهایی بی‌اساس اعلام کرد که پایبندی ایران لزوما به معنای اجرای تعهدات فنی قید شده در توافق هسته‌ای نیست.

روز پنج‌شنبه پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کرد، ترامپ در ادامه ادعاهای خصمانه خود علیه کشورمان گفت که ایران روح برجام را نقض کرده است.

اما محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در واکنش به این گزافه‌گویی‌ها در صفحه توئیتر خود نوشت: مذاکره مجدد در مورد برجام یک خیال خام است و آمریکا به جای آسمان ریسمان بافتن مثل ایران شروع به پایبندی به برجام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادر

      از همان روزهای آغازین اولین تحریم انجام دادند آقایان و مدیران دولت یازدهم ساده از کنارش گذشتن اگر اقدام متقابل انجام می دادیم آلان کاسه چه کنم چه کنم دستمان نبود بازم بقول معروف ماهی رو هر موقع از آب بگیری تازه است و جلو ضرر بگیری منفعت با آنها نمیشود مماشات کرد با یک مهلت چند روز ه باید غنی سازی اورانیوم را به قبل از برجام برسانیم آنموقع خواهند کی ضرر میکند آنها محتاج برجام هستند نه ایران و ایرانی
      از یکطرف حکومت کره شمالی به آمریکا و اروپا اعتمادش را از دست میدهد و پای میز مذاکره نمی آید و از طرف دیگر توی گروه مذاکره کننده هسته ای مقابل ایران تفرقه می افتد و آقایان میفهمند نباید از روز اول به شش کشور قدرت جهانی اعتماد میکردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج