۶۰۰۵۱۴
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

طبیعی‌ترین روش‌های کاهش وزن

حقایق نشان می‌دهد، غذاهایی که در خانه آماده می‌شوند، سالم‌تر هستند و در حقیقت تاثیر به‌سزایی در تغییر عادات غذایی شما و در نتیجه کاهش وزن خواهند داشت.

وب سایت سلامتیسم: تحقیقات نشان می‌دهد، غذاهایی که در خانه آماده می‌شوند، سالم‌تر هستند و در حقیقت تاثیر به‌سزایی در تغییر عادات غذایی شما و در نتیجه کاهش وزن خواهند داشت.

طبیعی‌ترین روش‌های کاهش وزن
در اینترنت یا همان فضای مجازی خودمان، اخبار نه چندان درستی درباره انواع روش‌های کاهش وزن وجود دارد. خیلی از این روش‌ها سئوال برانگیز هستند و احتمالا بیشترشان پایه و اساس درست و منبع علمی موثقی ندارند.

خوشبختانه، روش‌های طبیعی بسیاری در زمینه کاهش وزن و تناسب اندام وجود دارد، که انجام آن‌ها موثر و کارساز بوده است.

مصرف پروتئین را در رژیم غذایی خود قرار دهید

زمانی که صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، پروتئین حرف اول را در مواد خوراکی مغذی می‌زند. با خوردن پروتئین، بدن برای هضم و سوخت وساز، کالری می‌سوزاند. بنابراین، یک رژیم غذایی با پروتئین زیاد می‌تواند سوخت و ساز (متابولیزم) بدن را به ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد.

داشتن یک رژیم غذایی مملو از پروتئین باعث می‌شود، شما احساس سیری کنید و اشتها کمتری داشته باشید. حتی خوردن یک صبحانه ساده و اما پر از پروتئین مثل تخم‌مرغ می‌تواند تاثیر به سزایی در سلامت شما و یا کاهش وزن داشته باشد.
از خوردن غذاهای فرآوری شده دوری کنید

معمولاً غذاهای فرآوری شده حاوی مقدار زیادی شکر افزوده، انواع چربی‌ها و کالری مضاعف هستند. علاوه بر این‌ها، غذاهای فرآوری شده طوری تهیه شده‌اند که شما بیشتر از آن‌ها بخورید. در حقیقت مصرف این دسته از غذاها باعث اعتیاد به خوردن بیشتر می‌شوند.
از اسنک‌های سالم و غذاهای خانگی استفاده کنید

تحقیقات نشان می‌دهد، غذاهایی که در خانه آماده می‌شوند، سالم‌تر هستند و در حقیقت تاثیر به‌سزایی در تغییر عادات غذایی شما و در نتیجه کاهش وزن خواهند داشت. استفاده همیشگی از غذاهای سالم خانگی، شانس شما را در خوردن غذاهای ناسالم چه برای خودتان و یا خانواده‌تان کمتر خواهد کرد. در هر خانه‌ای می‌توان غذاها و یا اسنک‌های سالم، طبیعی و ساده‌ای برای مصرف درست کرد. ماست، انواع میوه‌ها، دانه‌ها، هویج و تخم‌مرغ آب‌پز از جمله این غذاها هستند.
مصرف شکر خود را محدود کنید

خوردن انواع غذاها با شکر زیاد دلیل اصلی بسیاری از بیمار‌ی‌ها در همه دنیا است. بیماری‌هایی مثل: مشکلات قلبی، دیابت نوع۲ و سرطان. به‌طور میانگین مصرف شکر در آمریکا چیزی نزدیک به ۱۵ قاشق چایخوری در روز است و در اصل این میزان، شکر نهفته در بسیاری از غذاهای‌ فرآوری شده است و در نتیجه شما بدون آگاهی این اندازه شکر مصرف می‌کنید. از آنجایی که شکر با اسم‌های مختلف در بسیاری از ترکیبات نام برده می‌شود، تشخیص آن مشکل خواهد بود. خلاصه اینکه، کاهش مصرف شکر روش صحیحی در یک رژیم غذایی سالم است.
زیاد آب بنوشید

این یک حقیقت است که نوشیدن آب به کاهش وزن کمک خواهد کرد. نوشیدن ۰.۵ لیتر آب در یک ساعت، می‌تواند سوزاندن کالری را ۲۴ تا ۳۰ درصد افزایش دهد. نوشیدن آب، قبل از غذا باعث می‌شود کالری کمتری مصرف کنید، مخصوصا در افراد میانسال و یا مسن. اثربخشی بیشتر آب، زمانی است که با نوشیدنی‌های پرکالری و شیرین جایگزین شود.
بیشتر سبزیجات و میوه بخورید

میوه‌ها و سبزیجات بی‌اندازه سالم هستند و با اینکه حاوی مقدار زیادی آب، مواد مغذی لازم و فیبر هستند، بسیار کم کالری هستند و این خاصیت باعث می‌شود استفاده از این منابع مغذی در رژیم غذایی ما کارآمد باشد و هم‌زمان کالری کمتری در جهت کاهش وزن مصرف کنیم.
بشقاب غذای خود را کوچک کنید
نتیجه برخی از تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از یک بشقاب کوچک به عنوان ظرف غذا باعث می‌شود کمتر غذا بخورید. بشقاب کوچک، دید شما را نسبت به اندازه میزان غذایتان تغییر می‌دهد. احساس می‌کنید بشقاب غذایتان همان است و تنها اندازه‌اش تغییر کرده است. استفاده از بشقاب کوچک سبب می‌شود میزان غذایی که می‌خورید کم‌تر شود و در عین حال احساس کنید غذایی که می‌خورید به همان میزان سابق است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج