۶۰۰۵۳۲
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

طراحی سر در اصلی پردیس تئاتر حرفه‌ای شهر

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه سر در پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران(خاوران) در حال ساخت است، گفت: ایده این سردر براساس پرده‌های نمایش و نتهای موسیقی طراحی شده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه سر در پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران(خاوران) در حال ساخت است، گفت: ایده این سردر براساس پرده‌های نمایش و نتهای موسیقی طراحی شده است.

علیرضا جعفری با اشاره به ضرورت هویت بخشی به کالبدهای فیزیکی در سطح شهر، بیان کرد: یکی از مهمترین شاخص‌های هویت شهری کالبد و بافت شهر است.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، کالبد و بافت شهری از عوامل مهم در تفاوت های عمده شهرها از یکدیگر است به همین دلیل توجه به کالبد شهری از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که بعد بصری شهر را شکل می دهد.

وی با اشاره به اینکه شکل گیری بافت کالبدی شهر متاثر از اندیشه ها ،باورها، فعالیت ها و سطح فرهنگ جامعه است، گفت: هر مکان و فضای فیزیکی با توجه به ویژگی‌ها، کارکردها و تاریخچه آن، دارای هویتی خاص و منحصربه‌فرد است که هویتی نمادین دارد و این هویت و جلوه نمادین آنچنان در ذهن و خاطره مردم ماندگار می‌شود که به‌ راحتی از نسلی به نسل دیگر قابل انتقال است؛ برای نمونه دانشگاه تهران و سر در آن از جمله موارد نمادین به شمار می آیند که نقشی بارز در نمادسازی دارند.

وی با اشاره به اینکه کالبدهای شهری نیازمند نمادهای معماری برای تجسم در ذهن مخاطب هستند، افزود: به طور مثال سردر اصلی دانشگاه تهران هویت معماری این مجموعه فرهنگی دانشگاهی را مجسم می کند، بنابراین پروژه پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران(خاوران) نیز به عنوان پاتوق فرهنگی و هنری در قالب هویت بخشی به معماری آن نیازمند طراحی و ساخت سردر اصلی است.

وی ادامه داد: بر این اساس با اخذ نقطه نظرات هنرمندان مختلف، طراحی سردر این مجموعه فرهنگی و هنری برگرفته از پرده های نمایش و نتهای موسیقی انجام شد.

جعفری همچنین گفت: قالب بندی ، بتن ریزی و فوندانسیون پروژه انجام شده و اسکلت سازه نیز تا ۲۰ روز آینده آماده خواهد شد.

به گفته جعفری، ارتفاع سردر پردیس، پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران(خاوران) ۱۳ متر و اسکلت آن فلزی است.

وی گفت: پردیس تئاتر تهران که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته شده است یکی از مراکز مهم تئاتر به شمار می آید که قابلیت اجرایی چندین نمایش به طور همزمان در آن وجود دارد و با توجه به محاسبات و اجرای آکوستیک ویژه، امکان اجرای موسیقی ارکسترا، سمفونیک، موسیقی کلاسیک و پاپ به شکل کاملاً حرفه ای در آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: موقعیت قرارگیری مرکز تئاتر حرفه ای به گونه ای است که با توجه به نزدیکی به اتوبان امام علی (ع) برخلاف سایر مجموعه هایی از این دست به راحتی دسترسی مناسب سواره از شمال و جنوب شهر را داراست و فضای باز موجود و همچنین فضاهای فرهنگسرای خاوران پارکینگ مورد نیاز مجموعه را تأمین می کنند.

براساس گزارش روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، سالن اصلی به ظرفیت ۱۰۰۰ نفر برای اجرای نمایشهای حرفه ای با امکانات کامل پشت صحنه و کارگاه دکور،دوسالن تئاتر با قابلیت چیدمان های مختلف برای اجرای تئاتر تجربی هر کدام به ظرفیت ۱۵۰ نفر، یک سالن نمایش عروسکی برای کودکان و نوجوانان به ظرفیت ۱۳۰ نفر،یک سالن سینما برای کودکان و نوجوانان به ظرفیت ۱۵۰ نفر، کتابخانه تخصصی تئاتر،فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی، سه سالن تمرین با تمامی امکانات،فضای گردهمایی و برگزاری کنفرانسها و جشنواره ها، فضاهای باز و اجرای نمایشهای خیابانی و آئینی، دسترسی‌های مختلف برای مراجعین، تماشاگران، بازیگران و مهمانان ویژه، لابی بزرگ و ورودی دارای مرکز کنفرانس و گردهمایی که امکان برگزاری جشنواره ها و گروههای مرتبط با کاربری مجموعه در آن وجود دارد و رستوران و فضاهای خدماتی برای مراجعان از جمله کاربری های در نظر گرفته شده برای این مجموعه فرهنگی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج