جاباما
۶۰۰۵۷
۲۵ نظر
۵۰۰۳
۲۵ نظر
۵۰۰۳
پ

زوج های خاطره انگیز دنیای موسیقی

دنیای موسیقی پر است از قهر و آشتی ها ، دوستی ها و گاهی دشمنی ها. خیلی از خواننده ها هستند که قبل از به شهرت رسیدن رفیق گرمابه و گلستان یکدیگر بودند. دوستی هایی که گاهی باعث شد برای یک نسل خاطره های زیادی ساخته شود اما متاسفانه بسیاری از این دوستی ها پایدار نمانده است.

زوج های خاطره انگیز دنیای موسیقی

روزنامه تماشا: دنیای موسیقی پر است از قهر و آشتی ها ، دوستی ها و گاهی دشمنی ها. خیلی از خواننده ها هستند که قبل از به شهرت رسیدن رفیق گرمابه و گلستان یکدیگر بودند. دوستی هایی که گاهی باعث شد برای یک نسل خاطره های زیادی ساخته شود اما متاسفانه بسیاری از این دوستی ها پایدار نمانده و بعد از مدتی بنا به دلایل مختلف کمرنگ و کمرنگ شده است. آنچه می خوانید گزارشی است در مورد برخی از این دوستی های معروف عالم موسیقی...

در حسرت «نشکن دلمو»ی تازه ...

محسن یگانه و محسن چاوشی شاید معروف ترین دوستان موسیقی کشور هستند. دوستی این دو نفر خیلی ساده آغاز شد. یگانه و چاوشی کارهای زیرزمینی خودشان را در یک استودیوی مشترک ضبط می کردند و چند بار به طور اتفاقی یکدیگر را در این استودیو ملاقات کرده بودند اما همین ملاقات کوتاه باعث شد چند وقت بعد آهنگ های دو صدائه از این دو خواننده منتشر شود که بعضی از آنها به بخشی از خاطرات یک نسل تبدیل شود.

زوج های خاطره انگیز دنیای موسیقی

شاید معروف ترین آهنگی که این دو چهره دوست داشتنی موسیقی ایران با هم اجرا کردند «نشکن دلمو» باشد. آهنگی که ترانه و ملودی آن کار محسن یگانه و با صدای گرم چاوشی همراه شده است. این همان آهنگی است که باعث شد یگانه طعم شیرین شهرت را برای اولین بار زیر دندانش حس کند و چاوشی هم با کمک این آهنگ موفق شد توانایی های خود را در عرصه خوانندگی بیش از پیش به اثبات برساند اما این همکاری موفق ادامه پیدا نکرد.

محسن چاوشی سال ۸۷ به جرگه خوانندگان مجاز پیوست و یگانه هم سال ۸۸ مجاز شد تا دیگر هیچ کدام میلی برای انتشار کار دو صدائه از خود نشان ندهند. خیلی ها هنوز هم منتظرند این دو یک بار دیگر در کنار هم قرار بگیرند و خاطره ای جدید برای هوادارانشان بسازند اما با وجود اینکه هر دو محسن تاکید دارند با هم مشکلی ندارند، هیچ خبری از آهنگ فیت جدیدی از این دو نفر نیست و با توجه به شرایط موجود، به نظر می رسد حالا حالاها هم نباید منتظر چنین آهنگی بود.


از مهدی مقدم و پیام شمس تا سیروان و صادقی

مهدی مقدم و پیام شمس یکی دیگر از زوج های موفق موسیقی بودند. «سونامی» با صدای مهدی مقدم و تنظیم های بی نظیر پیام شمس در زمان پخش خود مورد توجه و استقبال قرار گرفت و مقدم را در حد یک فوق ستاره مطرح کرد. این همکاری اما بعد از «سونامی» هیچ وقت ادامه پیدا نکرد و بعد از مهاجرت پیام به خارج از کشور، ماجرای همکاری پیام و مهدی مقدم برای همیشه به خاطره ها پیوست.

زوج های خاطره انگیز دنیای موسیقی

سیروان خسروی و رضا صادقی هم یکی دیگر از ترکیب های تنظیم کننده و خواننده بودند که در آلبوم «وایسا دنیا» با همکاری خوبی که با یکدیگر داشتند توانستند برگی جدید در دفتر موسیقی ایران ورق بزنند. این همکاری آنقدر موفق بود که بعد از گذشت چند سال از انتشار این آلبوم هنوز هم «وایسا دنیا» در ردیف آهنگ های هیت موسیقی کشورمان قرار می گیرد. اگرچه رضا صادقی می گوید سیروان را فقط یک بار آن هم هنگام ضبط «وایسا دنیا» دیده و دوستی خاصی بین آنها نبوده اما خیلی ها معتقدند همکاری دوباره سیروان و آقای مشکی پوش اتفاقات خوبی را برای هر دو رقم خواهد زد.


قلب های یخ زده ...

احسان حق شناس و مازیار فلاحی قبل از اینکه به شهرت برسند وآلبوم رسمی در بازار منتشر کنند جزو دوستان صمیمی هم به حساب می آمدند. دوستانی که اغلب با هم دیده می شدند و حتی در اجراهای معدودی که داشتند هم ترجیح می دادند با هم روی صحنه حاضر شوند. حاصل این دوستی را می توان در آهنگ «دوست دارم» به تماشا نشست. آهنگی که از نظر موسیقی، تنظیم، ترانه و آواز سطح قابل قبولی داشت و با صدای مازیار و احسان در آلبوم آقای حق شناس منتشر شد و توانست به یکی از آهنگ های محبوب زمان خود بدل شود.

زوج های خاطره انگیز دنیای موسیقی

این دوستی هم اما تداوم زیادی نداشت و بعد از حضور مازیار در سریال «قلب یخی» و متعاقب آن انتشار آلبوم «قلب یخی» و شهرت باورنکردنی آقای فلاحی، دوستی حق شناس و مازیار کمرنگ تر از گذشته شد و دیگر خبری از همکاری مشترک این دو خواننده نیست.

به نظر می رسد اگر اهالی موسیقی اندکی به شعار همیشگی شان یعنی همدلی پایبند باشند و در باطن و پشت پرده با یکدیگر تعامل و رابطه بهتری داشته باشند می توانیم باز هم شاهد اتفاقات خوبی در دنیای موسیقی باشیم. اتفاقاتی که در نهایت برایمان خاطره می شود و یک عمر همرامان خواهد بود. هر وقت دوستی اهالی موسیقی صمیمی تر و نزدیکتر بوده شاهد خلق آثار فوق العاده ای در مارکت موسیقی کشور بقوده ایم و هر وقت اختلافات در ظاهر و باطن بالا گرفته، سطح کیفی آثار منتشر شده به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maral

      Nashkan delamo...dabirestani budim....yadesh bekheir

    • آدرین

      چاوشی و یگانه چیه؟!
      یگانه فقط و فقط ، یگانش خوبه

    • حمید

      چاوشی این آهنگو قشنگ کرده بود.
      با صدای گرمش همه شیفتش شدن.

      پاسخ ها

      • غزال

        اعتماد به نفستون تو حلقم اگه یگانه نبود کلا از بیخ چنین اهنگی ساخته نمیشد که حالا چاووشی بخواد قشنگش کنه

      • آدرین

        مهم اینه که شعر و آهنگ مال یگانس!

    • Babak

      چی میگی عزیزمن؟
      یگانه میدون رقابتو خالی کرد و تسلیم شد
      اما چاوشی روز ب روز داره بیشتر پیشرفت میکنه
      زنده باد آقای خاص موسیقی ایران

      پاسخ ها

      • آدرین

        تو هرچی دلت میخواد بگو ولی من بازم میگم
        just yeganeh
        البته به کوری چشم تو واسال تو!!!!!!!!!!

      • بدون نام

        دمت گرم

      • مهتاب

        خخخخ کی تسلیم شد؟؟؟بروباووو خوابیا!
        محسن یگانه سلطان پاپ ایران نباید با هرکسی مقایسه بشه!

    • مریم

      بابا یگانه و چاوشی و.......... رو با صادقی مقایسه میکنید؟

    • امیرحسین

      فقط سلطان محــــــســــن چـــــــــــــــــاووشی

      پاسخ ها

      • مهتاب

        مورچه چیه که کله پاچه داشته باشه!هههههه

    • مهسا

      فـــــــــــــــــــــــــــــقــــــــــــــــــــــــــــــطـــــــــــ
      محسن چاووشی و محسن یگانه وفرزاد فرزین و علی لهراسبی دیگه هیچکس اصلا بقیه در حدی نیستن که بخوایید با اینا مثایسشون کنید.

      پاسخ ها

      • آدرین

        Just yeganehhhhh

    • پریسا

      چیزی که معلوم واشکار هست رو چرا اینقد بپیچونیم-همه میدونن که چاوشی بهترین بهترین هست.اصلا حنجره طلاست.

      پاسخ ها

      • آریانا

        یگانه ،یگانس و همتا نداره!
        به افتخار خودش و آهنگاش
        بـــــــــــرو تو کار کف!!!

    • محسن

      یگانه ای هاش جمع کن بساطتونو
      اگه چاوشی نبود، محسن یگانه همون پایین توو زیرزمیموند.
      1_این یه چیز آشکاره که محسن یگانه وقتی معروف شد که توو آهنگ های محسن چاوشی فقط یه زیر صدا میومد،نمونش(دستای من عمری نمک خورده ی دستای توئه،)! و امثالش.
      2_ آهنگ های یگانه رو یادتون رفته ؟ (تلفن رو بردار ببر توو اتاق هر غلطی دوس داری کن به من چه؟)
      3_هنوزم که هنوزه افکت هایی که نرم افزار اتوتیون و امثالش به صدای یگانه میده که خارج خوندنا و گند زدناشو ماله بکشه کاملا مشهوده و انقدر هم شدیده که حال آدمو بد میکنه! ولی سلطان چاوشی صداش خودشه ، بدون افکت و جنگولک بازی فریاد میزنه : آآآآآآآآمد بهار جانان ای شاخ تر برقصا ... !
      4_خیل عظیم طرفدار های سلطان چاوشی رو با اقلیت طرفدارهای محسن چاوشی و مرتضی پاشایی و .... اینا مقایسه کنید خودتون میفهمید کی به کیه، بعد بیاید بگید یگانه فلانه.یگانه رو فقط چار تا جوون گوش میکنن اما سلطان چاوشی هر قشری رو جذب کرده.بعدشم یه طرفدار یگانه ممکنه طرفدار چاوشی هم باشه در کنارش،ولی یه طرفدار (واقعی) چاوشی،حتی حاضر به شنیدن صدای یگانه هم نیست
      5_همه ی اهل موسیقی میدونن که محسن چاوشی روزنه ای بود واسه اومدن یگانه.اگه کمکش الان همون جایی بود که حامد هاکان هست !
      6_زنده باد چاوش،چاوشی،چاوشیسم،چاوشیست،چاوشـــــــــــــــــــــیــــــــــــــــــون

      پاسخ ها

      • مهتاب

        یگانه که به اینجا رسیده همه واسه تلاش های خودشون بوده البوم های که یگانه داده رگ خواب و نفس های بی هدف...هنوزم اوازش همه جا هست همون اهنگ نشکن دلمو هم واسه محسن ایقدر جذاب شد وگرنه چاوشی با اون صدای ضایعی که داره کی جذبش میشه هان؟؟؟صدای پیرمرد سر کوچه ما قشنگ تر از چاوشیه!یگانه مدیون هیچ کس نیست یگانه رو همه میشناسن و از صمیم قلب دوسش دارن و واسه همینه سلطان پاپ ایران معرفی شد!خواهشا سلطان پاپ ایران رو با هر کس و ناکسی مقایسه نکنید شان یگانه بالاتر از این حرفاست
        و اما درمورد صدا...شما که اطلاعاتی در این مورد نداری چرا بیجا دهنت رو باز میکنی و صحبت می کنی؟؟اقای ترکاوشند توی یکی از مصاحبه هاشون با تلوزیون گفتن:اقای محسن یگانه و... از دستگاه ها و...استفاده نمیکنن و صدای خودشونه برای همینه کلی طرفتار رو تونسته جذب خودش کنه!اگه دقت کرده باشی محسن تو اهنگ با تو کنسرت هیچ تفوتی نداره!!دیگه اینقدر بی اطلاعاتی نوبرشه اون وقتا که تو داشتی چاوشی گوش میدادی یگانه در شرف انتخاب بهترین خواننده ی سال بود جناب نسبتا محترم!!!!!!یگاه رو با این همه مقام با چاوشی مقایسه نکن بهت میخند بی سیلقه

    • بدون نام

      فقط چاوش

    • عاشق محسن چاوشی

      من با متن آقا محسن خیلی حال کردم.ولی خدایی دیگه محسن یگانه از مد افتاده مردم خواننده ای میخان که متفاوت بخونه چه کسی بهتر از چاوشی

    • sara

      به نظر من صدای چاوشی از همه ی خواننده ها بهتره من هر وقت صداش رو گوش میدم احساس غرور میکنم

      ای دل صاحب مرده ...

    • نظر محسن

      واااااای خدا
      اونجا که میگه ای دل صاب مرده روانیم میکنه

      نگات چرا چشمی به من نمیدوزه ؟ چرا برای دلم دلت نمیسوزه...

    • سرهنگ

      تو جواب جناب محسن: تا حالا كنسرت يگانه رفتى ؟ معلومه كه نرفتى وگرنه انقدر درى ورى نميگفتى!
      محسن چاووشى تا حالا يه كنسرت نداشته حتى يه دونه اونوقت از كجا فهميدى كه صداش مال خودشه؟ و افكتى در كار نيست؟
      متاسفم براى بعضى از طرفداراى چاووشى خود چاووشى هم چند وقت پيش به طرفداراش گفت پلانگتون كه الحق برازنده ى يه همچين آدماييه كه انقدر بى ادب و بى فرهنگن

    • مهتاب دیونه ی یگانه

      سلطان پاپ ایران محسن یگانه...
      جاست محـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ــسن جونم
      یگانه سلطان آسیا سلطان حنجره سلطان عشق

    • بدون نام

      محسن چاوشی فقط.
      راستی چرا شماها به خواننده های دیگران توهین میکنین?درسته یگانه طرفدار نداوه ولی ادم که هس...ماشالله ساری.چاوشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج