جاباما
۶۰۰۶۳۸
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

آیا روس ها برای حمله به اروپا آماده می شوند؟

تعداد نیروهای رزمی و ابعاد برگزاری یک رزمایش روسیه در مرزهای شرق اروپا خبر ساز شده است.

عصر ایران: تعداد نیروهای رزمی و ابعاد برگزاری یک رزمایش روسیه در مرزهای شرق اروپا خبر ساز شده است.

در حالی که هزاران نیروی روسی و بلاروسی از روز پنج شنبه در نزدیکی مرز لهستان تجمع کرده و بزرگ ترین رزمایش روسیه از زمان پایان جنگ سرد را در مرزهای شرق اتحادیه اروپا کلید زده اند، برآورد مقامات و رسانه های غربی این است که مقامات نظامی روس درباره تعداد نیروها و اهداف این مانور مخفی کاری می کنند.

ادعای رسانه ها و برخی مقامات نظامی ناتو و غرب این است که دستکم بیش از ۱۰۰ هزار نیروی نظامی روسیه در مانوری که نام " زاپاد ۲۰۱۷" - در زبان روسی به معنای غرب است - بر روی آن گذاشته شده؛ حمله نظامی به کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا را تمرین می کنند.

این ادعا در حالی مطرح شده که وزارت دفاع روسیه روز پنج شنبه در بیانیه ای رقم دقیق نیروهای روسی حاضر در این مانور مشترک را ۱۲۷۰۰ نفر و هدف آن را ارزیابی توان دفاعی نیروهای مسلح روسیه دانسته است.

همزمان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرده که این رزمایش روسیه را در نزدیکی مرزهای شرق اروپا به دقت تحت نظر دارد.

"توماس والاسک" نماینده سابق اسلواکی در ناتو نیز به وب سایت آمریکایی "پولیتیکو" گفته: مخفی کاری روسیه درباره تعداد نیروها و اهداف این مانور ما را نگران می کند.

کشورهای لیتوانی و لهستان که مرزهایشان به این مانور روسی نزدیک است از انجام این رزمایش ابراز نگرانی کرده و گفته اند هدف اصلی آن تمرین حمله نظامی به خاک آنهاست.

کشورهای حوزه بالیتک (لیتوانی، لتونی و استونی) نیز از آمریکا و ناتو خواسته اند در جریان برگزاری رزمایش نظامی زاپاد۲۰۱۷، نیروهای خود را در این کشورها افزایش دهند.

همچنین کشورهای شرف اروپا می گویند هدف روسیه از انجام چنین رزمایشی در مرزهای اروپا، ایجاد بهانه و پیش زمینه های لازم برای افزایش استقرار دایم نیروهای نظامی خود در این مناطق است.

روسیه همواره از عضویت کشورهای شرق اروپا در ناتو به عنوان یک تهدید مستقیم علیه امنیت ملی خود یاد کرده است. دولت مسکو همچنین استراتژی گسترش ناتو به شرق را یک تهدید صریح امنیت ملی برای خود می داند و وعده مقابله نظامی با توسعه طلبی ناتو در حوزه خارج نزدیک خود را داده است.

حمله نظامی روسیه به گرجستان در سال ۲۰۰۸ و جدا کردن اوستیا و آبخازیا از گرجستان و سپس الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در ماجرای بحران اوکراین، بی اعتمادی غرب را نسبت به آنچه که سیاست های توسعه طلبانه و تهاجمی ولادیمیر پوتین علیه همسایگان ضعیف روسیه می خوانند، تقویت کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسیه و آمریکا کمر به نابودی اروپا بستن! جنگهای آخرالزمانی!

    • بدون نام

      ای ول روسیه

    • بدون نام

      اینهاجرات این کارراندارندروسهاهمش به دنبال سودوامتیازگرفتن ازامریکاهستندسالهاایران طعمه بودوحالااروپاراطعمه خودکرده انداگرنه اهل جنگ وشهامت نیستندفقط اهل بلف وگزافه گویی ومانورنمایشی هستندتابتوانندسلاحهای خودرابه قیمت کلان به فروش برسانند؛؛حالاهم که ایران همش درباره برجام باامریکادرحال مذاکره است؛؛روسهافهمیده اندکه درموردایران نمیتوانندازامریکاامتیازگیری کنندبه این روش میخواهندبامانوروتهدیدامتیازگیری کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج