۶۰۰۹
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

نقدی بر پرفروش ترین فیلم این روزهای آمریکا

کاپیتان آمریکا؛ قهرمان نحیف

راجر ایبرت؛ منتقد پیشکسوت و صاحب نام فیلم های هالیوودی، درباره فیلم سینمایی "کاپیتان آمریکا: اولین خونخواه" (Capitan America: Firs Avenger) اظهار کرده است که سازنده گان این پروژه کمیک استریپی، در ساخت این اثر، به اسطوره های "مارول" وفادار مانده اند.

راجر ایبرت؛ منتقد پیشکسوت و صاحب نام فیلم های هالیوودی، درباره فیلم سینمایی "کاپیتان آمریکا: اولین خونخواه" (Capitan America: Firs Avenger) اظهار کرده است که سازنده گان این پروژه کمیک استریپی، در ساخت این اثر، به اسطوره های "مارول" وفادار مانده اند.

این منتقد 67 ساله در سایت اختصاصی خود فیلم سینمایی "کاپیتان آمریکا: اولین خونخواه" را اینگونه نقد کرده است:

تماشای "کاپیتان آمریکا: اولین خونخواه" برای من بسیار خوشایند بود، به دلیل اینکه پس از مدت ها یک فیلم ابر قهرمانی و کمیک استریپی را می دیدم که در آن از جلوه های ویژه رایانه ای غیر قابل درک استفاده نشده بود. البته برخی از صحنه های این فیلم سینمایی توسط جلوه های ویژه رایانه ای خلق شده بودند، اما استفاده از این امکانات رایانه ای به طور نامعقول و غیر منطقی نبودند.

کاپیتان آمریکا؛ قهرمان نحیف

برخلاف فیلم های ابر قهرمانی و کمیک استریپی که به تازگی ساخته شده اند، مانند "ثور" (Thor) و یا "فانوس سبز" (Green Lantern)، قهرمان حاضر در این فیلم اکشن، شخصیت یک قهرمان واقعی را دارد، به طوری که او به این فیلم کمیک استریپی ارزش می بخشد و تماشاگر در بسیاری از صحنه ها برای او نگران می شود و نمی داند که آیا با تکیه بر قدرت خود می تواند بر دشمنان غلبه کند یا خیر؟

انتخاب عنوان "اولین خونخواه" معانی بسیاری دارد. داستان فیلم سینمایی "کاپیتان آمریکا: اولین خونخواه" مربوط به دوران جنگ جهانی دوم می شود. من اطمینان دارم که سازندگان این فیلم اکشن تخیلی بدین دلیل عنوان این فیلم سینمایی را "اولین خونخواه" گذاشته اند تا بتوانند قسمت های بعدی آن را درباره جنگ های دیگری که پس از جنگ جهانی دوم اتفاق افتاده اند، بسازند.

قهرمان این فیلم سینمایی نیز همانند دیگر ابر قهرمان های فیلم های کمیک استریپی، پیش از آنکه به یک انسان قدرتمند تبدیل شود، موجودی ضعیف و مظلوم است.

در "کاپیتان آمریکا: اولین خونخواه"، تماشاگر پسر نهیف و لاغری (استیو راجرز "کریس اوانس") را می بینیم که اغلب اوقات جوان های هم سن و قوی تر از خودش، او را اذیت می کنند. "اوانس" آرزو دارد که برای مقابله با ارتش نازی ها به عضویت ارتش آمریکا در بیاید، اما بدلیل ضعیف بودن هر بار که در ارتش آمریکا نام نویسی می کند نمی تواند امتحان های سخت نظامی را با موفقیت پشت سر بگذارد و به همین دلیل نیز به عضویت ارتش این کشور در نمی آید.

این جوان لاغر خسته نمی شود و تقریبا هر روز برای عضویت در ارتش، نام نویسی می کند، به طوری که سرانجام این ممارست و شجاعت او مورد توجه یکی از ارتشی های بلند پایه و متعصب به نام "فیلیپس" (تامی لی جونز) و دانشمندی به نام "ارسکاین" (استنلی توچی) که مسئول رسیدگی به برنامه های محرمانه ارتش آمریکا است قرار می گیرد.

سپس بدون هیچ معطلی و درنگی مخاطب می بیند که این جوان لاغر و ضعیف در آزماشگاه "ارسکاین" است، آزمایشگاهی شوم که مملو از جرقه، بخار و دود غلیظ است. پس از مدتی اندک و با انجام آزمایش های محرمانه و پیچیده، این جوان نهیف به یک جوان تنومند و قد بلند که همان ابر قهرمان این فیلم سینمایی است تبدیل می شود و مطابق دیگر قهرمان های کمیک استریپی نیز سریعا برای او لباس و ابزاری مخصوص (سپر) ساخته می شود.

همانند دیگر فیلم های کیک استریپی، قهرمان داستان، دوست و یار صمیمی دارد که محرم اسرار او است. در فیلم سینمایی "کاپیتان آمریکا: اولیم خونخواه" نقش این دوست را "پگی کارتر" (هیلی آتول) بازی می کند که با استیو راجرز از بچگی دوست بوده است و این قهرمان جوان را به خوبی می شناسد.

همانند داستان های ابر قهرمانانه کمیک استریپی "مارول"، قهرمان حاضر در این فیلم اکشن تخیلی نیز نیازمند یک دشمن و شخصیت منفی است که با او بجنگد. در "کاپیتان آمریکا: اولین خوانخواه" دشمت قهرمان کسی نیست جز شخصی به نام "یوهان شیمیت" (هوگو ویوینگ) که یک نازی خشن و بدجنس است که راه و روشی همانند هیتلر را در پیش گرفته است و آرزو دارد تا یک مافوق سلاح را اختراع کند و بکار گیرد.

"کاپیتان آمریکا: اولین خونخواه" به ساختار اسطوره ای "مارول" بسیار وفادار است، به طوری که دستیار و هم رزم (سباستین استن در نقش "باکی بارنز") قهرمان داستان و دستیار دشمن قهرمان داستان (هاوارد استارک در نقش "دومینیک کوپر") نیز در این فیلم سینمایی حضور دارند.

به طور کلی می توان گفت که "کاپپیتان آمریکا: اولین خوانخواه" فیلمی خوب و سرگرم کننده است و تماشاگران از دیدن آن لذت می برند. جلوه های ویژه یارانه ای در این فیلم سینمایی کاملا ماهرانه و به اندازی کافی استفاده شده است.

نکته مثبت و جالب توجهی که در فیلم سینمایی "کاپیتان آمریکا" وجود دارد، طراحی لباس بسیار خوب آن است. داستان این فیلم سینمایی در دهه 40 میلادی رخ می دهد و متناسب با آن سال ها طراحی صحنه و لباس به کار رفته در "کاپیتان آمریکا: اولین خونخواه" فوق العاده است.

کاپیتان آمریکا؛ قهرمان نحیف

گفتنی است کارگردانی "کاپیتان آمریکا: اولین خونخواه" را جو جانستون برعهده دارد و کریستوفر مارکوس و استفان مک فیلی نیز به طور مشترک فیلم نامه این فیلم سینمایی را نوشته اند.

این فیلم اکشن تخیلی از تاریخ ۲۲ جولای (۳۱ تیر) روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای دنیا رفته است.

منبع: خبرگزاری سینمای ایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج