۶۰۰۹۴۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نسیم ادبی: ژانر دفاع مقدس از ما دور نیست

نسیم ادبی بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که نمایش‌هایی با موضوع جنگ و دفاع مقدس، از فضای امروز جامعه دور نیستند.

سینماخبر: نسیم ادبی بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که نمایش‌هایی با موضوع جنگ و دفاع مقدس، از فضای امروز جامعه دور نیستند.

به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ نسیم ادبی بازیگر تئاتر و سینما، بعد از تماشای نمایش «نامه آخر» به کارگردانی علی برجی در حوزه هنری، گفت: در کل نمایش‌هایی با مضمون جنگ را دوست دارم و خودم نیز در این ژانر در نمایش‌های زیادی بازی کرده‌ام. معتقدم در عرصه‌ دفاع مقدس هرچقدر هم قصه و نمایش بسازیم، باز هم حق مطلب ادا نمی‌شود. چرا که حوادث و حماسه‌ها‌ی دفاع مقدس آن‌قدر بزرگ و متعدد بود که هر چه از آن بگوییم باز هم حرف و سخن باقی می‌ماند. نمایش «نامه آخر» نیز اثری در همین عرصه است که با بازی روان و خوب بازیگرانش ارتباط خوبی با تماشاگران برقرار می‌کند و به گروه اجرایی این نمایش تبریک می‌گویم.

وی در مورد میزان استقبال عموم از نمایش‌هایی با موضوع جنگ و دفاع مقدس اظهار کرد: در زمستان ۹۵ در نمایش «ترن» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ حضور داشتم که موضوع دفاع مقدسی داشت و با استقبال تماشاگران مواجه شد. این نمایش بدون شعار و تقدس‌گرایی قصه‌ مردمانی را تعریف می‌کرد که درگیر جنگ شده بودند و همچنان نیز درگیر حواشی پس از جنگ هستند. مردم نیز استقبال خوبی از اثر داشتند؛ چون قصه‌ نمایش برآمده از دل خود مردم بود.

این بازیگر تاکید کرد: تماشاگر اگر شاهد روایت قصه‌ واقعی بدون اعمال سلایق و نگاه‌های جناحی باشد، حتما از نمایش استقبال می‌کند. متاسفانه برخی از نمایش‌های با مضمون دفاع مقدس، آن صداقت و کیفیت لازم را ندارند و مورد پذیرش مخاطب قرار نمی‌گیرند. یادمان باشد، نمایش در وهله‌ اول نمایش است و باید کیفیت لازم را در ساختار داستانی و اجرایی داشته باشد. باید جذابیت لازم را داشته باشد. مردم نمایش‌های جذاب را دوست دارند. فرقی نمی‌کند که این جذابیت از داستان‌های جنگ و دوران دفاع مقدس آمده باشد یا از داستان‌های شکسپیر.

وی با توجه به اتفاقات روز دنیا یادآور شد: جنگ، حرف روز دنیاست. نسل دهه‌ هفتاد و هشتادی‌ها هم که دوران دفاع مقدس را لمس نکرده‌اند، با بحث جنگ، حواشی و آسیب‌های آن غریبه نیستند. پس نمایش‌هایی با موضوع جنگ و دفاع مقدس، آثاری دور از فضای امروز جامعه نیستند. اگر جذابیت لازم در این نمایش‌ها باشد، حتما تاثیراتش در مخاطب پدیدار می‌شود. خود من به عنوان بازیگر در آثار بسیاری با موضوع دفاع مقدس بازی کرده‌ام که در هر شب اجرا تحت تاثیر داستان و نمایش قرار می‌گرفتم.

یادآور می‌شود نمایش «نامه آخر» نوشته‌ ساغر خواجه امیری و با کارگردانی علی برجی تا ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج