۶۰۱۱۸۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بهزیستی: خبر دستگیری کودکان کار صحت ندارد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اینکه گفته می شود برخی از کودکان کار در کشور دستگیر شده اند صحت ندارد و فقط بهزیستی آنها را مورد پذیرش قرار داده است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اینکه گفته می شود برخی از کودکان کار در کشور دستگیر شده اند صحت ندارد و فقط بهزیستی آنها را مورد پذیرش قرار داده است.

انوشیروان محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که برخی از دستگیری کودکان کار در خیابان ها به ویژه در تهران خبر می دهند، افزود: عمده کودکان کار در استان تهران هستند و به همین منظور بهزیستی استان تهران در سه ماهه اول سال ۹۶ حدود دو هزار نفر را پذیرش کرده است.
وی تصریح کرد: اینکه برخی موضوع دستگیری کودکان کار را مطرح می کنند را قبول نداریم و اعلام می کنیم که سازمان بهزیستی این افراد را مورد پذیرش قرار داده است و در مکان هایی استاندارد با حضور مربیان آزموده و متخصص، آموزش لازم به آنها داده می شود و موضوع اجتماع پذیر کردن آنها صورت می گیرد.
محسنی بندپی درباره زمان نگهداری و پذیرش این افراد چه میزان است، توضیح داد که به لحاظ قانونی اگر همان روز والدین این افراد برای تحویل فرزندان خود مراجعه کنند، البته اگر حکم قضایی داشته باشند ما موظف به تحویل آنها هستیم.

وی ادامه داد: برای موضوع رسیدگی به وضعیت کودکان کار تاکنون رایزنی ها و مذاکراتی ا مسئولان ذیربط صورت گرفته است تا بتوانیم بخشی از مشکلات آنها را حل کنیم، البته این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

* بیش از ۶۷ درصد کودکان کار از اتباع خارجی هستند
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه عمده کودکان کار از اتباع خارجی هستند، افزود: حدود ۶۷ تا ۷۲ درصد از این کودکان از اتباع خارجی هستند که برای همین موضوع با وزارت امور خارجه جلسات مختلفی برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: البته ممکن است برخی از این کودکان کار به صورت مستمر این کار را انجام دهند و یا شاید هم گروههایی پشت این قضیه باشند و از این کودکان سو استفاده کنند، یا به صورت باند از آنها بهره برداری کنند، که برای این موضوع با مسئولان ذیربط مذاکره می کنیم تا تدابیری با رعایت قوانین، ضوابط و حفظ حرمت ها اتخاذ شود و دیگر این گونه فعالیت ها تکرار نشود.
محسنی بندپی اضافه کرد: سازمان بهزیستی به همراه برخی نهادهای حمایتی فعالیت های مستمری برای جلوگیری از این گونه کار کردن کودکان انجام می دهد که به عنوان نمونه با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانواده هایی که به دلیل عدم تامین منابع مالی کودکان خودشان را برای کسب درآمد به خیابان ها هدایت کنند، هزینه معیشت آنها را می دهد.
وی با بیان اینکه در مجموع خانواده هایی که از این مشکلات رنج می برند، را مورد حمایت مالی خودمان قرار می دهیم، ادامه داد: این اقدامات برای جلوگیری از فعالیت کودکان کار در خیابان ها است تا دیگر وارد این کار نشوند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: البته با دادستانی تهران هم برای رفع این مشکل مذاکراتی صورت گرفته است که اگر افرادی بیش از سه بار پذیرش شدند، یک راهکاری اتخاذ کنیم که از این کار صرفنظر کنند اما هنوز به یک جمع بندی نرسیده ایم.
محسنی بندپی اظهار داشت: نباید فعالیت کودکان کار به گونه ای باشد که استمرار پیدا کند و اینکه ما پذیرش کنیم و آموزش بدهیم و هنگام بازگشت به خانه پدر، مادر یا خودشان در دام افراد سواستفاده گر قرار بگیرند.
وی درباره اینکه برخی بانوان به همراه فرزندان خود به خیابان ها می آیند، گفت: در این صورت هر دو را پذیرش می کنیم و این در واقع تکدی گری است.

محسنی بندپی ادامه داد: اگر حتی برخی از والدین، فرزندان خود را اجاره می دهند در واقع تکدی گری است و کودکان کار و خیابان نیست و تدابیری است که ناجا ورود می کند، شهرداری مکان را تهیه می کند و سازمان بهزیستی نیز به آنها خدمات مددکاری ارائه می دهد، البته با همکاری کمیته امداد اعلام کردیم که اگر محدودیت مالی این افراد را به این کار واداشته است حاضریم هزینه های آنها را تقبل کنیم و تحت پوشش قرار دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج