جاباما
۶۰۱۲۶۹
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

محبوب ترین غذاهای گرجستان

در گرجستان پیش غذا و غذا نسبت به دسر اهمیت بیشتری دارد و شما می توانید هر وعده یک غذا و پیش غذای متفاوت را امتحان کنید، بدون آن که تکراری در آن وجود داشته باشد، درست برعکس ایران که به ندرت می توان غذایی غیر از انواع کباب و جوجه کباب در رستوران ها پیدا کرد.

روزنامه آسمان آبی: به گفته عبدالرضا مهاجری نژاد، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه معاونت گردشگری، گرجستان ششمین کشوری است که ایرانی ها بسیار به آنجا سفر می کنند.
بر اساس آمار سازمان گردشگری آذربایجان (GNTA)، در سال ۲۰۱۵، ۲۵ هزار و ۲۷۳ نفر ایرانی به گرجستان سفر کردند که این تعداد در سال ۲۰۱۶ به ۱۴۷ هزار و ۹۳۷ نفر رسید.
در هشت ماه مشابه در سال ۲۰۱۶ تعداد مسافران ایرانی گرجستان ۹۱ هزار و ۲۸۲ نفر بود. دلایل زیادی برای سفر ایرانیان به گرجستان وجود دارد. حذف ویزا، ارزانی، وجود شهر ساحلی، امکان سفر زمینی، وجود فستیوال های موسیقی و نزدیکی فرهنگی می تواند بخشی از آنها باشد.

گرجستان با سرعت زیاد به برنامه ریزی برای جذب گردشگر پرداخته است؛ کشوری که سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد در سال ۲۰۱۶ تعداد گردشگران آن به ۶ میلیون رسید و انتظار دارند این تعداد تا پایان امسال به بیش از هفت میلیون گردشگر برسد.
کشوری که غیر از محصولات کشاورزی صادرات دیگری ندارد و درآمد متوسط درآمد مردم آن حدود ۳۰۰ دلار است، سعی می کند از طریق گردشگری وضعیت اقتصادی خود را بهتر کند.
محبوب ترین غذاهای گرجستان

خانه ها در بخش قدیمی تفلیس هیچ یک بازسازی نشده اند و همگی به همان شکل اولیه حتی به صورت مخروبه حفظ شده و در حال استفاده هستند. همین طور دولت از کسانی که خانه های شان را به هتل، هاستل، کافه و رستوران تبدیل می کنند مالیات و عوارض نمی گیرد و به این ترتیب، خانه های زیادی را می توان دید که با وجود ظاهری مخروبه، از دکوراسیون داخلی زیبایی برخوردارند که آن را به فضای دلنشینی برای گردشگران تبدیل کرده است.
یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان، غذاهای آن است. غذا بخش مهمی از فرهنگ گرجی هاست که خیلی خوب آن را به خارجی ها معرفی می کنند و رستوران های زیادی وجود دارد که با قیمت های مناسب غذاهای خوشمزه ای ارائه مین کنند.

در گرجستان پیش غذا و غذا نسبت به دسر اهمیت بیشتری دارد و شما می توانید هر وعده یک غذا و پیش غذای متفاوت را امتحان کنید، بدون آن که تکراری در آن وجود داشته باشد، درست برعکس ایران که به ندرت می توان غذایی غیر از انواع کباب و جوجه کباب در رستوران ها پیدا کرد و گردشگرانی که به ایران سفر می کنند در پایان سفر به نان و پنیر روی می آورند.

تنها سوغاتی خوراکی این کشور نیز «چورچ خلا» نام دارد که از شیره انگور ساخته می شود و درونش را با مغزهایی چون گردو یا فندق پر می کنند. گردو در غذاهای گرجی جای مهمی دارد و اغلب غذاهای آنها با گردو تهیه می شود. غذا در این کشور در دیس روی میز گذاشته می شود و هر کس هر قدر خواست از آن می خورد. در اینجا به تعدادی از پیش غذاها و غذاهای معروف این کشور اشاره می شود.

خینکالی

خینکالی یکی از محبوب ترین غذاهای ملی گرجستان است که با خمیر به ظاهر نپخته ای ساخته می شود که داخلش را با گوشت و ادویه پر کرده اند. خوردن خینکالی آداب خاصی دارد و آن را باید با دست خورد. البته باید آب گوجه ای را که داخل آن هست نوشید و سپس بقیه اش را خورد.
محبوب ترین غذاهای گرجستان

پخالی

پخالی یکی از پیش غذاهای پرطرفدار گرجستان است که کوفته های کوچ-کی متشکل از اسفناج پخته، گردو، سیر و سرکه در آن وجود دارد که برای تزئین و مزه دار کردنش از انار یا گردو استفاده می کنند. اندازه این کوفته ها کوچک و تقریبا به قطر پنج سانتی متر است و گاه در آن از پنیر هم استفاده می کنند.
محبوب ترین غذاهای گرجستان

چیکن تاباکا

مرغ سنتی گرجستان «چیکن تاباکا»ست که ابتدا برای آن که مرغ ها کاملا سرخ شوند، آنها را در کف ظرف سنتی گرجستان به نام تابه پهن کرده و بعد با استفاده از وزنه ای تکه های مرغ را فشرده می کنند. آن را با سیر و یا سس های مخصوص گرجی طعم دار می کنند.
محبوب ترین غذاهای گرجستان

نادوقی

برای کسانی که پنیر دوست دارند، گرجستان یکی از بهترین جاهاست. «نادوقی» یکی از پیش غذاهایی است که در این کشور با پنیر درست می شود و در اصل یک کرپ پنیری چرب است که داخل آن با پنیر تازه، نعنا و گردو پر و به دلخواه سرآشپز بسته می شود و می توان آن را با نان خورد.
محبوب ترین غذاهای گرجستان

قزل آلا با رب انار

کشور گرجستان نواحی ساحلی بسیاری دارد اما غذاهای دریایی در میان منوی غذای این کشور جای چندانی ندارد. ماهی قزل آلا با رب انار یکی از معدود غذاهای دریایی این کشور است. در این غذا ابتدا ماهی قزل آلا را کاملا سرخ کرده و سپس با سس ترش و شیرین انار سرو می کنند.
محبوب ترین غذاهای گرجستان

خاچاپوری

خاچاپوری را می توان پیتزای گرجی نامید که پرطرفدارترین غذا و میان وعده معروف گرجستان و نماد فرهنگی این کشور است. مواد لازم برای پختن خاچاپوری را آرد، تخم مرغ، پنیر محلی و روغن تشکیل می دهند و پای ثابت همه سفره ها در خانواده های گرجی به شمار می رود و حتی به صورت سرپایی مانند پیراشکی آن را می خورند.

محبوب ترین غذاهای گرجستان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • m o

      گرجستان ک داره همه ایرانیارو دیپورت میکنه شام دارین از غذاهاش حرف میزنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج