جاباما
۶۰۱۳۹۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

یک خبر از جشنواره‌ی تئاتر کودک، اجرای «الف وارد می شود»، چهار فیلم ایرانی در راه استانبول، فراخوان پژوهشی سازمان سینمایی و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: با پایان ارزیابی ۶۷ نمایشنامه رسیده به بخش مسابقه نمایشنامه نویسی ۱۰ نمایشنامه به مرحله بعد راه یافت.

به نقل از روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، هیات داوران بخش مسابقه نمایشنامه نویسی متشکل از محمد چرمشیر ، سید حسین فدایی حسین و گیتا داوودی با ارزیابی 67 نمایشنامه متقاضی حضور در این بخش رقابتی 10 نمایشنامه را برای حضور در مرحله بعد داوری برگزیدند.

فهرست آثار برگزیده این مرحله به شرح زیر اعلام شده است: نمایشنامه "اسب آبنوس" نوشته مریم منصوری از تهران، نمایشنامه "باغ هزار دخترون" نوشته زهرا مولائی از تهران، نمایشنامه "بدون شرح " نوشته سید جواد رحیم زاده از مشهد، نمایشنامه "تو اگه دوست می خوای منو اهلی کن" نوشته اسدااله اسدی از اصفهان، نمایشنامه "دشت خورشید" نوشته مهدی ملکی از تهران، نمایشنامه "ردپای نینی نو" نوشته زیبا برجی فلاح از تهران، نمایشنامه "سیندرلا" نوشته ساینا امیری از بندرعباس، نمایشنامه "قصه فیلی که پشتک وارونه می زند" نوشته امید نیاز از اصفهان، نمایشنامه "کوچه برزیلیا" نوشته سینا شفیعی از کرج، نمایشنامه "هفت دست و یک انگشت" نوشته شادی غفوریان از مشهد.

مطابق فراخوان ده نمایشنامه نویس برگزیده همراه با نظرات مشورتی سه داور ،تغییرات لازم در نمایشنامه‌های منتخب را در یک پروسه همکاری مشخص انجام خواهند داد. در این مرحله از مشورت این اساتید بهره مند خواهند شد.

نمایشنامه‌های برگزیده مرحله اول مورد ارزیابی نهایی قرار خواهند گرفت و آثار برگزیده معرفی و با نظر هیات داوران چاپ میشوند.

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی ، آذرماه 1396 در استان همدان برگزار میشود.

"الف وارد می شود" دوباره به صحنه می‌رود

نمایش "الف وارد می‌شود" به نویسندگی آرمان طیران و کارگردانی برکه فروتن در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

نمایش "الف وارد می‌شود" اثری ماندگار از کمپانی هنری زابتیک، نوشته آرمان طیران و به کارگردانی برکه فروتن که مرداد ماه در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به صحنه رفت و با استقبال مخاطبان همراه بود، از 29 شهریور ماه در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد.

در یادداشت آرمان طیران نویسنده این نمایش آمده است: گفته‌اند: هنرمند هر کجا رود قدر بیند و در صدر نشیند؛ پس امکان دارد که قدر و صدر را ببینیم؟ بی شک. اما آنچه پیرامون ما (البته تا امروز) واقعیت برایمان در نظر گرفته است، واژگونی قدر و صدر برای بسیار کسانی است که به شهادت تاریخ، هنرمند بوده و هستند. این نمایشنامه به زندگی کسانی اشاره دارد که روزگاری نه چندان دور، رونق و اعتبار هنر تئاتر و سینمای سرزمین‌مان بوده‌اند و امروز- به هر دلیلی- فراموش شده‌اند.

"الف وارد میشود" با ادای احترام به قوهای وحشی نوشته عنایت‌الله هوشمند، می‌کوشد برخلاف روال عادت فراموشی، از اشخاصی یاد کند که هنوز زنده‌اند و ما آنها را به یاد داریم.

مختار سائقی، حسن اسدی، صفورا کاظم پور، مینو نوبهاری و پدرام خیرابی در نمایش "الف وارد می‌شود" نقش‌آفرینی می‌کنند.

نمایش "الف وارد می‌شود" از 29 شهریور ماه ساعت 19 با مدت زمان یک ساعت و ده دقیقه در سالن پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال و یا گیشه این پردیس تهیه کنند.

چهار فیلم ایرانی در جشنواره کودکان جهان «استانبول» به روی پرده می‌روند

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فیلم‌های «جنجال در عروسی» به کارگردانی رضا خطیبی (برنده دو جایزه از جشنواره‌های فیلم سه بعدی در کره جنوبی و بلژیک)، «حورا» به کارگردانی غلامرضا ساغرچیان (برنده جایزه نتپک در جشنواره آل‌لایتز) و «سویوق» به کارگردانی برادران ارک (نامزد سه جایزه بهترین استعداد سینمای آسیا در شانگ‌های و برنده جایزه از جشنواره‌های تامیل نادو و کاسا آسیا) در بخش‌های اصلی و «مروارید» ساخته سیروس حسن‌پور در بخش نمایش‌های ویژه در جشنواره کودکان جهان استانبول به روی پرده می‌روند.

گفتنی است بنیاد سینمایی فارابی پخش بین‌المللی فیلم‌های فوق را به عهده دارد.

جشنواره کودکان جهان «استانبول» از ۳۱ شهریور تا ۲ مهر سال جاری در کشور ترکیه برگزار می‌شود.

فراخوان پژوهشی سال 1396 سازمان سینمایی اعلام شد

از سوی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، فراخوان پژوهشی سال 1396 سازمان سینمایی اعلام و پایان مهرماه به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار مشخص شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی در نظر دارد اولویت‌های پژوهشی خود را با در سال 1396 به انجام رساند. بر همین مبنا، از تمامی صاحبنظران، اندیشمندان، استادان و پژوهشگران سینمایی و غیر سینمایی دعوت به عمل می‌آید، پیشنهادهای پژوهشی خود را با محوریت عناوین سی‌و شش‌گانه تعیین شده و یا زیر مجموعه آنها (مسایل مرتبط با عناوین) در قالب پژوهش‌های بنیادی، توسعه‌ای یا کاربردی تا پایان مهر 1396 به این معاونت ارسال نمایند.

براساس این خبر، متقاضیان شرکت در جایزه پژوهش سال سینمایی، میتوانند با مراجعه به سایت معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی به نشانی apf.fahang.gov.it/fa/deputy/appliedresearch/declarationofresearch ضمن آگاهی از شرایط و ضوابط حضور در این رویداد پژوهشی اطلاعات لازم را کسب کنند.

متقاضیان پس از تکمیل کامل فرم پیشنهادی طرح، فرم مربوطه را همراه با نامه رسمی به معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی از طریق آدرس الکترونیکی res@farhang.gov.ir یا بصورت حضوری به آدرس: خیابان فاطمی غربی- بین خیابان کارگر و سیندخت- پلاک 224 - معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی ارائه کنند.

لازم به توضیح است، آخرین مهلت دریافت طرح واره‌ها پایان مهر 96 خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم پیشنهاد طرح به سایت معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی به آدرس (http://apf.farhang.gov.ir) مراجعه یا با شماره تلفن 66563200 تماس حاصل فرمایید.

افتتاح «طپانچه خانم» با حضور بازیگر برگزیده جشنواره فجر

نمایش «طپانچه خانم» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با حضور بازیگر برگزیده سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی گروه، اجراهای عمومی نمایش «طپانچه خانم» به نویسندگی محمدامیر یاراحمدی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با حضور فریبا متخصص، بازیگر برگزیده سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر افتتاح می‌شود.

این نمایش بعد از اجراهای قبلی خود در جشنواره تئاتر فجر و مجموعه تئاترشهر با نقش‌آفرینی فریبا متخصص، بار دیگر با تغییراتی در تیم اجرایی و طراحی‌های این اثر به صحنه می‌رود.

مارال فرجاد، محمد نادری، آرش فلاحت‌پیشه، گیلدا حمیدی، ندا مقصودی، بهزاد جاودان‌فر، غزاله جزایری، جواد پورحیدی، مرضیه سهراب، سیما خزائی و سعید آغویی بازیگران این اثر خواهند بود.

این اثر در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان اثر برگزیده این جشنواره معرفی و علاوه بر کاندیدا شدن در بخش‌های نویسندگی، طراحی گریم، طراحی صحنه و موسیقی این دوره موفق به کسب تندیس بهترین کارگردانی، بهترین طراحی لباس و بهترین بازیگر زن شد.

«طپانچه خانم» روایت‌گر داستان زندگی اخترالسلطنه است که سعی دارد بهداشت، فرهنگ و تمدن را در شهر خود ایجاد کند.

گفتنی است؛ین نمایش اجراهای جدید خود را از 29 شهریورماه در تماشاخانه پالیز آغاز خواهد کرد. اجرای سه روز نخست این نمایش ساعت 21:30 خواهد بود.

نمایش « قند خون » احساس واقعی جامعه کارگری ما است

سهیلا جلودارزاده نماینده مجلس شورای اسلامی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وارمغان بهداروند به تماشای نمایش « قند خون » به کارگردانی لیلی عاج در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر نشستند.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، سهیلا جلودارزاده نماینده مجلس شورای اسلامی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وارمغان بهداروند مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی یکشنبه 26 شهریور ماه به تماشای نمایش « قند خون » به کارگردانی لیلی عاج در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر نشستند.

سهیلا جلودارزاده نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان اجرا ضمن تقدیر از گروه اجرایی گفت: نمایش « قند خون » عین احساس و اتفاقی بود که در جامعه کارگری ما بعد از تعطیلی کارخانه‌ها شکل گرفت. ای کاش کسانی که مسبب اصلی این بد بختی‌ها هستند و با سودجویی‌های خود وضعیت اسفناکی را برای جامعه کارگری ما رقم ‌زدند این نمایش را می دیدند و از کرده خود پشیمان می شدند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: چقدر خوب است که هر مسئولی این نمایش را ببیند و یک روز و یک لحظه زندگی کارگری را تجربه کند تا به مرداب فقر و محرومیت پی ببرد. دیدن کارگرانی که به همین علت خودکشی کردند و یا با سم تمام اعضای خانواده خود را کشتند. بنده در این راه تمام تلاشم را میکنم که تلخی‌های موجود تمرکز ما را برای مبارزه با این نابرابری‌ها ازبین نبرد و ما با تمام توان به دنبال رفع این نابرابری‌ها هستیم.

وی افزود: این سال‌ها نظام جمهوری اسلامی نشان داده که این اتفاقات و نابرابری‌ها باقی نخواهد ماند و به کمک خداوند متعال شرایط روز به روز بهتر خواهد شد و در پایان باید از مدیریت تئاترشهر برای تولد دوباره هنر با مسئولیت اجتماعی غیر سفارشی تشکر کنیم و امیدوارم این نمایش شروع و تولدی دوباره برای تئاتر در حوزه مسئولیت اجتماعی باشد.

نمایش اجتماعی "قند ِ خون" به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج از پنجشنبه ٢٣ شهریور ماه ساعت ١٨:٣٠ در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است. در این اثر نمایشی الهام شعبانی، ارسطو خوش رزم و پریا به عنوان بازیگر و بهارک شهبازی (سرمایه گذا) ، توماج دانش بهزادی (مشاور کارگردان)، فرشاد رضایی (آهنگساز)، الهام شعبانی (طراح لباس)، علی پویا قاسمی (طراح صحنه)، فریده براتی (گرافیست)، کیوان ضیاءپور (طراح نور)، سارا حدادی (مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای - مکث)، کاملیا غزلی (مدیر امور بین الملل)، مهدی کریمی (ساخت تیزر)، ابوالفضل خدابندلو(دستیار کارگردان)، هانیه عنایتی (منشی صحنه)، سهیلا سرمدی، مژگان مدنی (دستیاران طراح‌صحنه) و بهاره صباحی (عکاس) دیگر عوامل اجرایی این نمایش هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج