۶۰۱۴۰۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

دو خبر از حوزه هنرهای تجسمی

مشاور رییس‌جمهور فرانسه در امور خارجه و سفیر و رایزن فرهنگی فرانسه در تهران، از نمایشگاه هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران در موزه هنرهای معاصر دیدن کردند.

خبرگزاری ایسنا: مشاور رییس‌جمهور فرانسه در امور خارجه و سفیر و رایزن فرهنگی فرانسه در تهران، از نمایشگاه هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران در موزه هنرهای معاصر دیدن کردند.

به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر، مشاور رییس‌جمهور فرانسه در امور خارجه پس از دیدن نمایشگاه آثار دوسالانه با مجید ملانوروزی - مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد - گفت‌وگو کرد.

مشاور رییس‌جمهور فرانسه در امور خارجه در این دیدار گفت: این نمایشگاه نشان می‌دهد که فرهنگ و هنری که هزاران سال فرهنگ و تمدن را پشت سر خود دارد، همچنان در تکاپو است و آثار جدیدی خلق می‌کند.

او همچنین با اشاره به گنجینه آثار موزه هنرهای معاصر تهران، گفت: گنجینه آثار مدرن این موزه، ارزشمند و جذاب است.

وی ضمن قدردانی از موزه هنرهای معاصر، اظهار کرد: تمایل دارم نمایشگاهی از آثار هنرمندان فرانسوی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شود.

مجید ملانوروزی - مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد - نیز ضمن قدردانی از سفیر و رایزن فرهنگی فرانسه در تهران به‌خاطر کمک و همراهی‌شان در تقویت مناسبات فرهنگی ایران و فرانسه، گفت: هنرمندان تجسمی و سینمای ایران، از فرانسه متاثرند و فرهنگ و هنر فرانسه بسیار تاثیرگذار بوده و حضور هنرمندان ایرانی در شهرک مطالعاتی سیته فرانسه ارتباط هنری و فرهنگی دو کشور را تقویت کرده است.

او با استقبال از پیشنهاد فرانسه برای برگزاری نمایشگاه هنرمندان فرانسه در موزه هنرهای معاصر، اظهار کرد: امیدواریم در این دوره، این نمایشگاه برنامه‌ریزی و برگزار شود.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نمایشگاه‌های موزه هنرهای معاصر دیدن می‌کنند و نمایشگاهی که از آثار خارجی و ایرانی گنجینه موزه در ابتدای امسال برگزار شد، به‌طور میانگین روزانه بیش از دوهزار نفر بازدیدکننده داشت که این تعداد بازدیدکننده در ایران، برای نمایشگاه آثار مدرن قابل توجه است.

در پایان این دیدار، ملانوروزی کتاب آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را به مشاور رییس‌جمهور فرانسه در امور خارجه و سفیر این کشور در تهران اهدا کرد.

~.~.~.~.~.~.~.~.~.~

روسا و شیوخ قبایل استان دیاله عراق، با حضور در مجتمع سرچشمه، از نمایشگاه دائمی آثار هنری «نگار مکتب‌خانه» دیدن کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کتاب‌شهر ایران، روسای قبایل استان دیاله که این روزها برای دیدن مراکز فرهنگی و اسلامی به ایران سفر کرده­‌اند، از نگار مکتب‌خانه دیدن کردند.

این بازدیدکنندگان با اظهار علاقه نسبت به آثار هنری این نمایشگاه، بویژه تابلوهای نقاشی‌خط و خوشنویسی مزین به آیات قرآن، احادیث پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع)، این آثار را بیانگر علایق و باورهای دینی و ارادت خالصانه هنرمندان ایرانی به ائمه اطهار (ع) توصیف کردند.

این روسا و شیوخ قبایل استان دیاله، پس از قدرت گرفتن داعش، با هماهنگی و همکاری نیروهای نظامی عراق، بزرگ­ترین انقلاب عشایری را علیه تکفیری­‌های داعش راه­ انداختند. استان دیاله از استان‌های شرقی کشور عراق است که با استان‌های کرمانشاه و ایلام هم‌مرز است.

در نمایشگاه دائمی نگار مکتب­‌خانه که به همت کتاب‌شهر ایران و مجتمع سرچشمه افتتاح شده، هر ماه آثار جدیدی از هنرمندان حوزه‌های نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط مانند جلیل رسولی، نصرالله افجه‌ای، سهراب سپهری، محمدعلی ترقی‌جاه، احمد وثوق احمدی، هادی روشن ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمید غبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده‌رودی، شمس­‌الدین غازی، عطاءالله ذی‌نوری، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمدسعید نقاشیان به‌نمایش درمی­‌آید.

به گفته حامد شفیق - مدیرعامل کتاب‌شهر ایران -، آثار به‌نمایش درآمده، نماینده شاخصی از تکنیک­‌ها، سبک­‌ها و رنگ­‌ها و خطوط مختلف ایرانی در سه حوزه نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط هستند که بخشی از آن‌ها تداعی‌کننده سبک­‌ها و تکنیک­‌ها، خط­‌ها و رنگ­‌های فراموش‌شده ایرانی است که روزگاری نه‌چندان دور، در هنر ایرانی رونق و کاربرد فراوانی داشتند.

نمایشگاه دائمی گالری مکتب‌خانه سرچشمه در یادمان شهدای هفتم تیر تهران به نشانی میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، انتهای کوچه صیرفی­پور، (نرسیده به چهارراه سرچشمه) پذیرای علاقه‌مندان و دانش‌آموزان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج