۶۰۱۶۰۲
۱۲ نظر
۵۰۱۱
۱۲ نظر
۵۰۱۱
پ

۱۳.۵ درصد از ایرانی ها افسرده اند

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان، گفت: شیوع ابتلا به افسردگی در ایران بر اساس آخرین مطالعات حدود ۱۳.۵ درصد بوده است.

خبرگزاری مهر: دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان، گفت: شیوع ابتلا به افسردگی در ایران بر اساس آخرین مطالعات حدود ۱۳.۵ درصد بوده است.

دکتر آرش میراب زاده در آستانه برگزاری سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان اظهارداشت: امسال تلاش شده همه محورهای روانپزشکی در کنگره توسط روانپزشکان، روانشناسان و سایر رشته های مرتبط مورد بحث و گفتگو قرار گیرد و جدیدترین دستاوردهای علمی نیز برای شرکت کنندگان ارائه شود.

وی افزود: از تمام کمیته های علمی انجمن روانپزشکان ایران درخواست کرده ایم تا موضوعات مختلف مورد نظر را در قالب سخنرانی به اطلاع حاضرین که اعضاء تیم درمان روانپزشکان هستند برسانند. حدود ۱۲۰ مقاله نیز به صورت سخنرانی و ۵۰ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ادامه داد: پژوهش های روانپزشکان جوان که کمتر از ۵ سال از فعالیت حرفه ای آنها گذشته باشد و رزیدنت های روانپزشکی نیز مد نظر قرار گرفته و در صورت ارائه مطلب آنها در کنگره و برگزیده شدنش جایزه ای تحت عنوان جایزه" استاد دکتر داویدیان "برای آنها پیش بینی شده است.

میراب زاده گفت: پانل های علمی به صورت پرسش و پاسخ بین اعضاء پانل و شرکت کنندگان برگزار خواهد شد همچنین کارگاه های آموزشی مختلف و ارائه سخنرانی ها در قالب سمپوزیوم های علمی مد نظر خواهد بود. همچنین سخنرانان و مهمانانی از کشورهای انگلستان،کانادا، آمریکا و آلمان خواهیم داشت.

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان در ادامه به موضوع شایع ترین اختلالات روانپزشکی اشاره کرد و گفت:افسردگی یکی از این اختلالات شایع به شمار رفته که امروزه بسیاری از خانواده ها را مستقیم و غیر مستقیم درگیر کرده است.

وی بیان داشت: ۲۳ درصد از جامعه ۱۵ تا ۶۴ ساله دچار یکی از اختلالات روانپزشکی بوده که افسردگی در صدر آن است به صورتی که بر اساس آخرین مطالعات حدود ۱۳.۵ درصد از افراد مورد مطالعه در این پژوهش دچار افسردگی بودند. که البته این آمار اختلاف چندانی با شیوع جهانی آن ندارد.

میراب زاده با اشاره به اینکه بر اساس آخرین مطالعاتی که در ایران انجام شده آمار زنان افسرده حدود ۱۶ درصد و مردان افسرده حدود ۱۰ درصد بوده است، گفت: به طور کلی اختلالات روانپزشکی در زنان ۲۶ درصد و در مردان ۲۰ درصد است.

وی تأکید کرد: البته باید توجه داشت که افسردگی دلایل و ریشه های مختلف جسمی،روانشناختی و اجتماعی دارد. ابعاد جسمی شامل تغییر در واسطه های شیمیایی مغز،علل ژنتیک و بیماری زمینه ای همچون مشکلات تیروئیدی، پانکراس، دیابت و فشارخون است.

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان تصریح کرد: درمان افسردگی با علل جسمی اصولا نیاز به درمان دارویی دارد ولی علت روانشناختی با انجام مشاوره ممکن است قابلیت درمان داشته باشد.

میراب زاده با بیان اینکه مسائل اجتماعی نیز در بروز افسردگی تأثیر دارد، خاطر نشان کرد: عوامل اجتماعی هم به عنوان یکی از علل مهم در بروز و درمان اختلالات روانپزشکی نقش دارد و به طور کلی باید توجه داشت که همانطور که علت اختلالات روانپزشکی چند محوری است درمان آن نیز چند محوری محسوب می شود.

وی در پایان گفت: پرداختن به ابعاد معنوی نیز می تواند نقش مهمی در بروز و درمان انواع اختلالات روانپزشکی بازی کند.

سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان(هفدهمین همایش پیاپی) ۲۵ تا ۲۸ مهر ۹۶ در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببخشیداشتباهاً فعل تیتربالابه جای افسرده نیستند، افسرده اند نوشته شده.من به جای نویسنده عذرخواهی می کنم.

      پاسخ ها

      • alireza

        یه اشتباه دیگه هم داشت یه ممیزبرای 13.5درصد گذاشته 135درصد ایرانیان افسرده هستند

    • بدون نام

      " که البته این آمار اختلاف چندانی با شیوع جهانی آن ندارد."
      باشه شما راست میگید . فقط موندم چطور روتون میشه

    • بینام

      عزیز دل ازنداری بچه ۲ماهه هم افسرده شده ومیشه چطورروتون میشه بگید ۱۳ونیم درصد ۰این اما رعجیب وغریب رو از کجااوردید ۰آخه تفریح داریم آخه خوشی داریم آخه پول داریم آخه آسایش داریم چی داریم که افسرده نباشیم ۰

    • رضا ماندگار

      اشتباه امار داده اند این مقدار درصد ارزوی مرگ می کنند والا ۸۰درصد مردم افسرده اند این هم شده عین اعلام نرخ تورم که نرخ ۳۰درصدی را تک رقمی اعلام میکنند

    • محمدحسین

      اینا چرا اینقدر از امار بالا میترسن...شما که هرکار دلتون بخواد دارید میکنیدمتعجبم چرا از امار بالا میترسید چون کسی نیست بهتون گیر بده..حتما مافیا هستید با گزارش پایین پول دریافت میکنید

    • بدون نام

      من تو دور و برم تو این چند ساله 5 تا خودکشی رو دیدم
      وضعیت خیلی خرابه
      بهتر بگن 13.5 درصد افسردگی شدید دارند
      و الا اکثر مردم افسرده و سرخورده اند
      از بیکاری ، بی پولی ، تنهایی

    • حامد

      تو این مملکت فقط آقازاده ها افسردگی ندارن و باباهاشون که آقا هستند . ما مردم بدبخت که نصف زندگیمون رو قسط و وام و گرفتاری و بدبختی گرفته .

    • سام

      این چیزجدیدی نیست که

    • بدون نام

      همش دروغه به جز اقا زاده ها همه ی مردم ایران افسردن

    • محمد

      شما بجای اینکه اینو بما بگی لطف کنین به مسوولین بگین مردم افسرده اند از بی پولی و نداشتن شادی همش غم وماتم

    • صادق تهرانی مقدم

      پس اون 86/5 درصد بقیه چی ان ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج