۶۰۱۶۱۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

روزنامه جوان: حوزه هنری حواسش جمع باشد

گراني‌هاي جدي جرياني كه در سينماي ايران از آن به عنوان مافياي پخش ياد مي‌شود و ساخت ‌فيلمفارسي به دست آن هدايت مي‌شود، مي‌رود تا در مواجهه جدي با حوزه هنري - متهم رديف اول در جريان مقابله با فيلم‌هاي ضدخانواده و مبتذل- وارد فاز تازه‌اي شود.

روزنامه جوان: تحولات نشان مي‌دهد كه اگر حوزه هنري به اصطلاح دست نجنباند و از خود تحرك نشان ندهد احتمالاً تا چند سال ديگر، نقشي در مناسبات سينمايي كشور نخواهد داشت. رشد چشمگير سالن‌سازي از سوي بخش خصوصي اتفاقي است كه به سرعت در اقصي‌نقاط كشور در حال رقم خوردن است و مردم هم از سالن‌هاي نورسيده سينمايي تا حدودي استقبال كرده‌اند و آمارها نشان مي‌دهد كه رغبت براي تماشاي فيلم در سالن‌هاي فرسوده در مقايسه با سالن‌هاي مدرن كفه ترازو را به نفع سالن‌هاي تازه ساخت سنگين‌تر كرده است. اين در حالي است كه حوزه هنري سال‌ها از عرصه سالن‌سازي عقب مانده است.

رقابت در جهان امروز حرف اول را مي‌زند، احتمالاً احساس خطر از رقيب باعث شده تحرك حوزه هنري بيش از گذشته شود و بيش از پيش به فكر سامان دادن به سالن‌هاي قديمي خود باشد. هرچند اين كافي نيست و در شهر‌هاي بزرگ سالن‌هاي قديمي به جهت موقعيت مكاني‌شان ديگر براي مردم جذابيت سابق را ندارند. با اين حال حوزه هنري ظرفيت‌هاي زيادي در كشور دارد و اگر از مديريت آگاه و هوشمندي برخوردار باشد مي‌تواند دست به تغييراتي در اين باره بزند و همچنان به عنوان يكي از قطب‌هاي سينمايي كشور در عرصه اكران باقي بماند.

سينماهاي حوزه هنري به لحاظ سيستم فني نيز عقب‌ماندگي‌هاي زيادي دارند. ظاهراً اين نهاد در چند روز گذشته اقدامات جدي‌تري را براي خريد تجهيزات آي‌مكس و ادوات نمايش سه بعدي آغاز كرده است و اميد مي‌رود از اين لحاظ نيز بتواند عقب ماندگي‌هاي خود را جبران كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزنامه مافیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج