جاباما
۶۰۱۶۷۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آماده‌ باش پلیس برای پایان سفرهای تابستانی

روزهای آخر تابستان است و برخی از شهروندان قصد دارند که در روزهای باقیمانده منطقه‌ای را برای سفر انتخاب کنند. همین موضوع سبب افزایش سفرها و البته افزایش احتمال تصادفات رانندگی نیز شده است.

خبرگزاری ایسنا: روزهای آخر تابستان است و برخی از شهروندان قصد دارند که در روزهای باقیمانده منطقه‌ای را برای سفر انتخاب کنند. همین موضوع سبب افزایش سفرها و البته افزایش احتمال تصادفات رانندگی نیز شده است.

مقایسه آمار تصادفات رانندگی در ماه‌های مختلف سال نشان می‌دهد که شهریور ماه مرگبارترین ماه سال است، ماهی که البته فراوانی جان‌باختگان حوادث رانندگی در نیمه دوم آن نیز افزایش می‌یابد و علت آن نیز عجله در رانندگی و اصرار برای سفر رفتن پیش از پایان تابستان است.

سردار محمدحسین حمیدی رییس پلیس راه کشور در گفت‌وگو با ایسنا در همین رابطه هشدار داده و با بیان اینکه طرح تابستانه پلیس در جاده‌ها روزهای آخر خود را طی می‌کند، گفت: از حدود دو هفته پیش با تدابیر رییس پلیس راهور ناجا و فرمانده نیروی انتظامی بر تعداد نیروهای پلیس در طرح تابستانی افزوده شده است و همکاران من به شکل ویژه حضور پررنگ در جاده‌های سراسر کشور دارند.

حمیدی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در روزهای باقیمانده از تابستان حجم سفرها افزایش یابد، افزود: آماده‌باش همکاران ما نیز در همین راستاست و آنان با تخلفات حادثه‌ساز همچون سرعت و سبقت غیرمجاز، انجام حرکات مارپیچ، رانندگی در حالت مستی و ... حتما برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین رانندگانی که مرتکب دو تخلف حادثه‌ساز همزمان شوند خودرویشان حداقل به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد و در این زمینه به تمامی رده‌ها نیز تاکید شده که بدون اغماض با تخلفات برخورد کنند؛ چرا که تخلف چند راننده انگشت‌شمار نباید امنیت و آرامش دیگر شهروندان در سفر را به خطر بیندازد.

رییس پلیس راه کشور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که تا روز جمعه حجم ترافیک در جاده‌ها به ویژه جاده‌های منتهی به شمال کشور بالا باشد، اظهار کرد: توصیه ما به شهروندان این است که در صورت امکان، سفر خود را به ایامی به غیر از روزهای باقیمانده از تابستان موکول کنند. اگر حتما باید به سفر بروند توجه داشته باشند که زمان سفر خود را مدیریت کرده و بازگشت را به ساعات پایانی روز جمعه موکول نکنند.

حمیدی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۵۴ نفر در حوادث رانندگی شهریور ماه جان خود را از دست دادند، افزود: متاسفانه از این تعداد حدود ۴۰ درصد به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده دچار حادثه شدند. این آمار نشان می‌دهد که رانندگان حتما باید خواب کافی داشته و با سرعت مطمئنه در جاده‌ها حرکت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج