جاباما
۶۰۱۶۹۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

پیشگیری از دیابت با مواد خوراکی

بعضی از مواد خوراکی دارای ویژگی های خاصی هستند که می توانند از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کنند. در این مقاله تعدادی از خوراکی هایی که قادر به پیشگیری از بروز دیابت هستند، معرفی می شود و در مورد نحوه استفاده از آن ها توضیح داده خواهدشد.

مجله سرآشپز: بعضی از مواد خوراکی دارای ویژگی های خاصی هستند که می توانند از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کنند. در این مقاله تعدادی از خوراکی هایی که قادر به پیشگیری از بروز دیابت هستند، معرفی می شود و در مورد نحوه استفاده از آن ها توضیح داده خواهدشد.
پیشگیری از دیابت با مواد خوراکی

فلفل تند

پژوهشگران در مطالعات خود دریافته اند که فلفل تند در پیشگیری از دیابت و بیماری های قلبی و عروقی که مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه هستند، مفید و موثر است. همچنین می گویند؛ این احتمال وجود دارد که در آینده فلفل جایگزین آسپرین یا همراه با آسپرین به عنوان دارویی برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی استفاده شود (آسپرین به تنهایی عوارض جانبی نامطلوب و مضری دارد که باعث خونریزی معده می شود).

بادام

متخصصان تغذیه تاکید دارند؛ افرادی که نتایج آزمایش انسولین آن ها در حد نرمال نیست و در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند، می توانند با افزودن بادام به رژیم غذایی خود، از بروز دیابت پیشگیری کنند.

قهوه

پژوهشگران ایتالیایی در بررسی خود نشان دادند که نوشیدن یک فنجان قهوه پس از ناهار می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. همچنین تحقیقات متعدد تایید می کنند که مصرف مداوم قهوه معمولی یا بدون کافئین می تواند موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ شود؛ اما تاکنون علت آن مشخص نشده است! کافئین یکی از موثرترین ترکیبات ضد دیابت موجود در قهوه است.

آب لیمو و چای سبز

شواهد پیشین نشان می دهد که مواد سودمند درون چای سبز در پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و دیابت تاثیر به سزایی دارد. موارد جدید حاکی از آن است که با چکاندن آب لیموترش درون چای سبز یا نوشیدن آب مرکبات بلافاصله پس از مصرف چای سبز، تاثیر این نوع چای را حداقل سه برابر می کند.

به گفته محققان ویتامین C موجود در آب لیمو و مرکبات، موجب خارج شدن هرچه بیشتر مواد سودمند آنتی اکسیدان از برگ های چای سبز می شود.

اسفناج و کلم

پژوهشگران در یک بررسی مشخص کردند به طور کلی مصرف زیاد میوه و سبزی در کاهش خطر بروز دیابت تاثیری ندارد؛ اما استفاده از گل کلم و کلم بروکلی موجب کاهش خطر دیابت می شود. علت تاثیر مثبت این سبریجات هنوز مشخص نشده است؛ اما برخی محققان میزان بالای آنتی اکسیدان و گروهی دیگر منیزیم این سبزیجات را موثر می دانند.

سایر مواد خوراکی

آرتیشو (کنگر)، کاسنی، شنبلیله، پیاز، لیمو، محصولات سویا، برنج قهوه ای، جو و لوبیا از خوراکی هایی هستند که می توانند در پیشگیری از ابتلا به دیابت موثر باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج