جاباما
۶۰۱۷۳۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

صدرنشینی It برای دومین هفته‌‌ی متوالی

فقط پس از حدود هشت روز از اکران فیلم جدید It توسط شرکت‌های برادران وارنر و نیولاین می‌گذرد که این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در ماه سپتامبر تبدیل شده است.

سینماگیمفا: فقط پس از حدود هشت روز از اکران فیلم جدید It توسط شرکت‌های برادران وارنر و نیولاین می‌گذرد که این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در ماه سپتامبر تبدیل شده است. هر چند که فیلم‌های جدیدی در این هفته اکران شدند، اما هیچکدام موفق نبودند تا جایگاه هفته‌ی گذشته‌ی It‌ را کسب کنند.

فیلم ترسناک It که براساس کتابی از نویسنده‌ی مشهور یعنی استیون کینگ (Stephen King) اقتباس شده است، در نخستین هفته‌ی اکران خود توانست فروش خیره‌کننده‌ای داشته باشد و حتی پرفروش‌ترین فیلم‌ ترسناک تاریخ در هفته اول اکران نیز شود. اکنون در دومین هفته هم این فیلم همچنان به موفقیت خود ادامه داده و حتی رکوردهایی جدیدی برای خود به جای گذاشته است. It در دومین هفته‌ی اکران خود، توانست ۶۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.
اکنون پس از ده روز از اکران، فروش داخلی این فیلم در آمریکا به رقم خیره‌کننده‌ی ۲۱۸٫۷ میلیون دلار رسیده است. همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، این مسئله فیلم It‌ را به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در ماه سپتامبر تبدیل می‌کند. این رکورد در گذشته در اختیار فیلم Crocodile Dundee قرار داشت که در سایت ۱۹۸۶ اکران شد و توانست در ماه سپتامبر ۱۷۴٫۸ میلیون دلار فروش کند.
با این حال، It فرصت دارد تا رکورد خود در ماه سپتامبر را بهبود ببخشد و انتظار می‌رود که به زودی فروش این اثر در آمریکا به ۳۰۰ میلیون دلار برسد. این اثر فقط به ۱۴٫۲ میلیون دلار فروش دیگر نیاز دارد تا رکورد پرفروش‌ترین فیلم ترسناک با درجه‌ی سنی بزرگسال را به نام خود ثبت کند. رکوردی که به نظر می‌رسد رسیدن به آن برای It چندان دشوار نباشد. در گذشته، این رکورد در اختیار فیلم The Exorcist «جن‌گیر» بوده است که توانسته بود ۲۳۲٫۹ میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا فروش کند.

فیلم It در بازار بین‌المللی هم عملکرد بسیار قوی و خوبی از خود نشان داده است. این هفته فیلم It در ده کشور دیگر هم اکران شد تا تعداد بازارهای بین‌المللی این اثر به ۵۶ برسد. با ۶۰٫۳ میلیون دلاری که این فیلم در این هفته از بازارهای بین‌المللی کسب کرد، فروش فیلم در این بازارها به ۱۵۲٫۶ میلیون دلار رسید. به این ترتیب، فروش کلی و جهانی این فیلم تا به این لحظه به رقم ۳۷۰ میلیون دلار رسیده است. فروش این هفته‌ی فیلم در بازار مکزیک بسیار خوب بوده اما بهترین فروش در بین بازارهای بین‌المللی در اختیار کشور انگلستان است.

در مکان دوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا، فیلم تازه اکران شده‌ی American Assassin قرار دارد. این فیلم در هفته‌ی نخست با اکران در ۳۱۵۴ سالن سینما، توانست ۱۴٫۸ میلیون دلار فروش کند. این شروع تقریباً مناسبی است برای فیلم که توانسته در CinemaScore نیز امتیاز +B‌ را از مخاطبان دریافت کند. ۵۵ درصد مخاطبان فیلم در هفته‌ی اول را مردها و ۴۵ درصد آن‌ها را زن‌ها تشکیل داده بودند. همچنین ۲۹ درصد این مخاطبان، زیر ۳۵ سال داشته‌اند.

فیلم American Assassin همچنین در ۴۱ بازار بین‌المللی هم اکران شد و در این بازارها توانست فروش ۶٫۲ میلیون دلاری را به دست آورد. این فیلم هنوز در بازارهای بزرگی نظیر فرانسه، برزیل، مکزیک، روسیه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا اکران نشده است.

جایگاه سومین فیلم پرفروش این هفته نیز متعلق به یکی دیگر از فیلم‌های جدید تازه اکران شده است. فیلم جدید mother! «مادر!» ساخته دارن آرنوفسکی (Darren Aronofsky) شروع بسیار ناامیدکننده‌ای داشت. این فیلم در هفته‌‌ی اول خود توانست ۷٫۵ میلیون دلار از ۲۳۶۸ سالن سینما به دست آورد. نکته‌ای که ناامیدکننده بودن افتتاحیه این فیلم را تشدید می‌کند، واکنش بسیار بد مخاطبان به آن است. در واقع مادر به یکی از ۱۹ فیلمی در تاریخ تبدیل شد که در CinemaScore از مخاطبان امتیاز بد F را دریافت کرده است.
همین امر می‌تواند باعث شود که فروش فیلم در هفته‌های بعد کمتر هم شود. ۴۴ درصد مخاطبان این فیلم مرد و ۵۶ درصد آن‌ها زن بوده‌اند. همچنین ۱۸ درصد مخاطبان فیلم زیر ۲۵ سال داشته‌اند. برای ستاره‌ای همچون جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) این یک افتتاحیه بسیار بد محسوب می‌شود و در واقع افتتاحیه این فیلم بدترین افتتاحیه بین فیلم‌های لارنس است. در بین آثار لارنس در گذشته House at the End of the Street که در سال ۲۰۱۲ اکران شد، با ۱۲٫۲ میلیون دلار فروش بدترین افتتاحیه را داشت اما افتتاحیه «مادر!» حتی ۵ میلیون دلار از آن هم کمتر است.
نکته‌ی بسیار عجیب این است که علیرغم فروش ناامیدکننده و ناراضایتی بسیار مخاطبان، mother! «مادر!» توانسته نظر منتقدین را جلب کند و از با نقدهای خوبی از جانب آن‌ها رو به رو شود. در حال حاضر این فیلم در راتن تومیتوز امتیاز ۶۹ و در متاکریتیک امتیاز ۷۴ را کسب کرده است.

فیلم mother! «مادر!» در ۱۶ بازار بین‌المللی به صورت رسمی اکران شده است که تاکنون در آن‌ها ۶ میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم به زودی در بازارهایی نظیر برزیل، مکزیک، ایتالیا، اسپانیا، کره و ژاپن اکران خواهد شد.

رتبه‌ی چهارم لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیس این هفته در اختیار فیلم Home Again است. عملکرد این فیلم در هفته‌ی گذشته بهتر از چیزی بود که انتظارش را داشتیم و توانست در هفته‌ی قبل در جایگاه دوم باکس آفیس قرار گیرد. با این وجود، این فیلم در این هفته با کاهش ۳۸ درصدی فروش مواجه شده است و با ۵٫۳ میلیون دلار فروش در هفته‌ی دوم اکران خود به مکان چهارم جدول سقوط کرده است. هم اکنون فروش داخلی این فیلم در آمریکا به ۱۷٫۱ میلیون دلار رسیده است.

The Hitman's Bodyguard که تاکنون فروش خوبی را در باکس آفیس تجربه کرده است، در این هفته با کاهش ۲۶ درصدی فروش رو به رو شده است و توانسته ۳٫۵۵ میلیون دلار فروش کند. اکنون فروش داخلی این فیلم در آمریکا به ۷۰٫۳ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که بودجه‌ی ساخت The Hitman's Bodyguard فقط ۳۰ میلیون دلار بوده است. لیست کامل پرفروش‌ترین‌های این هفته را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:
صدرنشینی It برای دومین هفته‌‌ی متوالی
برای مشاهده عکس در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج