جاباما
۶۰۱۷۳۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رکوردشکنی تعداد ۹۰ ساله ها در ژاپن

وزارت امور داخلی ژاپن در گزارشی اعلام کرد شمار ژاپنی های ۹۰ سال به بالا برای نخستین بار از زمان ثبت داده های مربوطه در سال ۱۹۸۰، از دو میلیون نفر فراتر رفته است.

خبرگزاری ایسنا: وزارت امور داخلی ژاپن در گزارشی اعلام کرد شمار ژاپنی های ۹۰ سال به بالا برای نخستین بار از زمان ثبت داده های مربوطه در سال ۱۹۸۰، از دو میلیون نفر فراتر رفته است.

وزارت کشور ژاپن در این گزارش که امروز سه شنبه به مناسبت «روز احترام به سالمندان» منتشر کرد آورده است: شمار افراد با سن ۹۰ سال به بالا با ۱۴۰ هزار نفر افزایش نسبت به سال پیش، به دو میلیون و ۶۰ هزار نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش همچنین ۳۵ میلیون و ۱۴۰ هزار ژاپنی ۶۵ سال یا بیشتر سن دارند که ۵۷۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد از این تعداد، نزدیک به ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر مرد و حدود ۱۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر زن هستند.
افراد در این بازه سنی 27.7 درصد از جمعیت ژاپن را تشیل می دهند.

در حالیکه جمعیت کل ژاپن از سال 2011 تا کنون، رو به کاهش بوده است، نسبت تعداد سالمندان در این کشور همچنان رو به افزایش است.

بر اساس این گزارش همچنین شماره شاغلان با سن 65 سال به بالا، سال گذشته برای سیزدهمین سال متوالی افزایش یافته و به هفت میلیون و 700 هزار نفر رسید، این افراد اکنون، 11.9 درصد از جمعیت شاغلان 15 سال به بالای ژاپن را تشکیل می دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج