جاباما
۶۰۱۷۸۴
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

قدیمی‌ترین عکس‌های جهان (۲)

در این مطلب ۱۹ مورد از قدیمی ترین عکس های جهان که هرکدام به نوبه خود بخشی از تاریخ بشریت را به تصویر می‌کشند، بررسی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

وبسایت گجت نیوز - کیا علیپور: در این مطلب ۱۹ مورد از قدیمی ترین عکس های جهان که هرکدام به نوبه خود بخشی از تاریخ بشریت را به تصویر می‌کشند، بررسی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

گاهی اوقات می‌توان به کمک یک تصویر هزاران حرف و سخن را به بیننده منتقل کرد و پیامی که در چند صفحه نوشته جا می‌شود را در یک فریم جا داد. از زمان اختراع تصویربرداری تاکنون هم تاثیر عمیق تصاویر مختلف با پیشرفت دوربین‌های عکاسی و تکنیک‌های مختلف شکار لحظه‌ها، کمتر نشده است.

در ادامه ۱۹ تصویر تاریخی را که در بین دهه‌های ۲۰ و ۶۰ قرن نوزدهم ثبت شده‌اند، خواهیم دید؛ این تصاویر جز قدیمی ترین عکس های دنیا هستند و در میان آن‌ها اولین عکس جهان هم که در نگاه اول آنچنان قابل‌توجه نیست هم به چشم می‌خورد؛ عکس‌های این مجموعه به احتمال قوی، ‌تصورات ما در مورد گذشته را دستخوش تغییر خواهند کرد.
۱۱. تصویر لینکلن در سال ۱۲۴۳

قدیمی‌ترین عکس‌های جهان (۲)

در این عکس که در بحبوحه جنگ داخلی آمریکا در سال ۱۲۴۳ گرفته شده است، استرس و فشار جنگ به خوبی در چهره لینکلن نمایان است. این رئیس جمهور برجسته در بیست و پنجم فروردین ۱۲۴۴ توسط جان ویلکس بوث (John Wilkes Booth)‏، در تئاتری در واشینگتن ترور شد؛ کمی پس از این حادثه جنگ داخلی به پایان رسید.

12. نبرد آنتیتام

قدیمی‌ترین عکس‌های جهان (۲)

نبرد آنتیتام (Battle of Antietam) یکی از کشتارهای جنگ داخلی آمریکا در اواخر تابستان سال ۱۲۴۱ بود که تلفات زیادی را از دو طرف به جا گذاشت. در این تصویر جسد سربازان ارتش ایالات مؤتلفه را می‌بینید که به عنوان تلاشی برای نشان دادن آثار مخرب جنگ به افرادی که از میدان نبرد دور بودند، تهیه شده است. قبل از توسعه‌ی روش‌های عکس‌برداری، اخبار جنگ و تلفات تنها در قالب گزارش‌های نوشتاری به دست سایرین می‌رسید.

13. سقوط فورت سامر

قدیمی‌ترین عکس‌های جهان (۲)

در خلال جنگ داخلی آمریکا تکنیک داگرئوتایپ جای خود را به روش‌های جدیدی همچون عکاسی استریوسکوپی (stereoscopy) داد. در تصویر بالا هم که یکی از قدیمی ترین عکس های جهان است، عکاس دو تصویر را از زاویه‌هایی که با هم به میزان اندکی تفاوت داشته‌اند، ثبت کرده و تصور سه بعدی بودن را در بیننده ایجاد کرده است. این تصویر که بر روی کاغذ‌ البومین نقره چاپ شده است، تصرف فورت سامر (Fort Sumter) را توسط ارتش ایالات مؤتلفه نشان می‌دهد. این اتفاق یکی از اقداماتی بود که باعث افروختن آتش جنگ داخلی در آمریکا شد.

14. انقلاب فرانسه

قدیمی‌ترین عکس‌های جهان (۲)

در این تصویر قدیمی سنگرهای ساخته شده‌ی یکی از خیابان‌های پاریس را در اوایل تابستان سال ۱۲۲۷ می‌بینید. این حرکت که توسط کارگران بر علیه حکومت فرانسه سازمان‌دهی شده بود، باعث مرگ هزاران نفر شد.

15. تصویری از جنگ

قدیمی‌ترین عکس‌های جهان (۲)

مورد بعدی از لیست قدیمی ترین عکس های جهان به ژنرالی آمریکایی با نام جان ای وول (John E. Wool) در جریان جنگ آمریکا و مکزیک مربوط می‌شود؛ این تصویر تصرف شهر سالتیلو (Saltillo) در کشور مکزیک را در اوایل سال ۱۲۲۵، نشان می‌دهد. جنگ رخ داده دو سال به طول انجامید و عکس‌های آن جزو قدیمی ترین تصاویر موجود از درگیری‌های میان کشورها است. آمریکا در جریان این جنگ پایتخت مکزیک را تصرف کرد و در معاهده‌ای که بین دو کشور امضا شد، مکزیک توافق کرد که ایالت کالیفرنیا و بخشی از جنوب غربی آمریکا را بدون هیچ شرط و تعللی تخلیه کند.

16. اولین تصویر خورشیدگرفتگی

قدیمی‌ترین عکس‌های جهان (۲)

تصویر بالا به اعتقاد بسیاری قدیمی ترین عکس موجود از خورشیدگرفتگی است که در ششم مرداد ماه سال ۱۲۳۰ توسط فردی به نام فردریک برکوسکی (Friedrich Berkowski)، از رصدخانه سلطنتی پروس، به ثبت رسیده است. قبل از این اقدام عکاسان سراسر جهان در تهیه‌ی تصویر کسوف به روش داگرئوتایپ با مشکلاتی مواجه بودند، اما بر اساس مقاله‌ای که در سال ۱۳۸۴ در ژورنال Acta Historica Astronomiae به چاپ رسید، عکس قدیمی برکوسکی اولین تصویری در جهان است که تاج خورشید را به درستی نشان می‌دهد.

17. جلسه بزرگ منشورگرایان

قدیمی‌ترین عکس‌های جهان (۲)

در این تصویر قدیمی که مربوط به بیست و یکم فروردین سال ۱۲۲۷ می‌شود، جلسه‌ای بزرگ از طرفداران جنبش سیاسی منشورگرایی یا چارتسیم را می‌بینیم که در لندن برگزار شده است. در این جنبشِ بریتانیا معترضان خواهان تغییر ساختار پارلمان کشور برای اعطای حق رای به کارگران بودند. در همین سال جنبش‌های مشابهی در سراسر اروپا شکل گرفتند که خواسته‌ی اصلی آن‌ها بهبود شرایط زندگی طبقه کارگر جامعه بود.

18. معبد زئوس

قدیمی‌ترین عکس‌های جهان (۲)

تصویر بالا معبد زئوس (Temple of Zeus) در آتن یونان را در سال ۱۲۲۱ نشان می‌دهد. همزمان با اوایل توسعه روش‌های عکس‌برداری، ثبت تصاویر مکان‌های باستانی در مرکز توجه‌ بود؛ در عصر حاضر دانشمندان تصاویر قرن نوزدهم که از خرابه‌های باستانی تهیه شده‌اند را برای بررسی تغییرات حاصل از گذر زمان بر روی این مکان‌ها و فضای اطراف آن‌ها، موردمطالعه قرار می‌دهند. این معبد برای یکی از خدایان باستان به نام زئوس، در قرن پنجم قبل از میلاد، ساخته شده بود.

19. ابتدایی‌ترین روش‌های بیهوشی

قدیمی‌ترین عکس‌های جهان (۲)

آخرین مورد از لیست قدیمی ترین عکس های جهان تصویری داگرئوتایپی، مربوط به سال ۱۲۲۶ است که گروهی از پزشکان بوستون آمریکا را در حال بیهوش کردن بیماری با نام ادوارد گیلبرت ابوت، با استفاده از اتر، نشان می‌دهد. توسعه تکنیک بیهوشی در قرن نوزدهم فرصت‌های بیشماری را برای اجرای عمل‌های جراحی مختلف فراهم کرد و وضعیت درمانی افراد جامعه را به میزان چشم‌گیری بهبود بخشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج