جاباما
۶۰۱۸۳۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

انگلیس، پایتخت پروپاگاندای آنلاین داعش

یک اندیشکده انگلیسی از "شواهد شوک‌آور" درخصوص کوتاهی شرکت‌های اینترنتی این کشور و مقابله با تبلیغات افراط گرایان در فضای مجازی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، یک اندیشکده انگلیسی از "شواهد شوک‌آور" درخصوص کوتاهی شرکت‌های اینترنتی این کشور و مقابله با تبلیغات افراط گرایان در فضای مجازی خبر داد.
اندیشکده "پالسی اکسچنج" مشخص کرد که در بریتانیا بیشتر از هر جای دیگری در اروپا مردم به تبلیغات مجازی افراط گرایان می‌توانند دسترسی پیدا کنند.

این گزارش گفت: هر هفته از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر و فیس‌بوک بیش از ۱۰۰ دستورعمل تروریستی و ویدئوهای تبلیغاتی و مقاله‌های افراط گرایان روی اینترنت منتشر می‌شود.

این اندیشکده خواهان قوانین مستقلش، تعقیب قضایی و جریمه علیه شرکت‌های اینترنتی شده که نمی‌توانند به مقابله با افراط گرایی در فضای مجازی بپردازند.

مطالعه این اندیشکده مشخص کرد که دستورعمل‌های تروریستی در فضای مجازی انگلیس از جمله راهنماهای ساخت بمب همچنان در دسترس هستند و این یک هشدار است.

روزنامه دیلی میل گزارش داد که براساس تحقیقاتش در این فضای مجازی تاکتیک‌های تروریستی بیشتر و فهرست اهداف بالقوه آنها نظیر رخدادهای ورزشی در دسترس قرار دارند.

این اندیشکده همچنین در یک نظرسنجی مشخص کرد که تقریبا سه چهارم مردم انگلیس می خواهند شرکتهای اینترنتی بزرگ اقداماتشان را برای پیدا کردن و حذف محتواهای اینترنتی برای به افراط کشاندن مردم را تشدید کنند.

۶۵ درصد پاسخگویان این نظرسنجی معتقد بودند که شرکتهای اینترنتی در انگلیس به حد کافی برای مبارزه افراطگری اینترنتی تلاش نمی کنند و ۷۵ درصد از ایجاد یک نهاد تنظیم کننده مستقل به این منظور در انگلیس حمایت کردند.

از ۲۰۰۰ شرکت کننده این نظرسنجی سه چهارم تقاضا کردند که قوانین جدیدی برای مجازات و جرم دانستن تماشای مداوم محتواهای اینترنتی افراطگرایانه ایجاد شود و ۷۳ درصد نیز معتقد بودند که مالکیت تبلیغات افراطگرایانه باید غیرقانونی اعلام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج