۶۰۱۹
۲ نظر
۵۱۱۴
۲ نظر
۵۱۱۴
پ

اصول خانه داری

دست نوشته های یک زن خانه دار

تجربیات دیگران را نادیده نگیرید. باور کنید که گاهی اوقات همین تجربیات، می‌تواند برای شما بسیار مفید واقع شود. پس وقتی دوستی از سر مهر و محبت، می‌خواهد راه‌حلی درباره مشکلات خانه‌داری پیش‌رویتان بگذارد، از حرص اینکه چرا او بیشتر از شما می‌داند، دست رد به سینه‌اش نزنید.

دست نوشته های یک زن خانه دار

دست نوشته های یک زن خانه دار

راه عبور فلفل‌ها را باز کنید

گاهی اوقات، فلفلدان تبدیل می‌شود به زجرآورترین وسیله دنیا. تمام تلاش شما برای اینکه یک دانه فلفل از داخل ظرف بیرون بیاید، بیهوده است و شاید در نهایت منجر شود به اینکه قید فلفل روی غذا را بزنید. برای اینکه این اتفاق برای فلفلدان‌های خانه شما نیفتد، کافی است چند دانه فلفل درسته داخل آنها بیندازید. به این ترتیب دیگر هرگز دچار این مشکل نمی‌شوید و علاوه بر آن طعم تازگی همیشه در فلفل‌های شما احساس می‌شود.


جدا کردن دو لیوان به هم چسبیده

خیلی پیش آمده که خانم‌های خانه‌دار، حین شستن ظرف‌ها، برای اینکه کار را هرچه سریع‌تر جمع کنند، ظرف‌ها را داخل یکدیگر می‌گذارند تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشند.

در این حال اگر بخواهید به زور این دو را از هم جدا کنید، معمولا نتیجه کارتان می‌شود شکسته شدن یک یا هر دو لیوان. اما کافی است لیوان رویی را از آب سرد پر کرده و لیوان پایینی را در آب داغ فرو ببرید. بعد متوجه می‌شوید که دو لیوان خیلی راحت و بی‌دردسر از هم جدا می‌شوند.


مغز گردو را سالم از پوستش در آورید

معمولا وقتی می‌خواهند مغز گردو را از پوست آن جدا کنند، با یک چکش به جان گردوها می‌افتند و نتیجه هم می‌شود خرد شدن مغز گردو. اگر می‌خواهید مغز را درسته از داخل پوست خارج کنید، یک راه‌حل ساده وجود دارد.

گردو را یک شب کامل در آب‌نمک خیس کنید، بعد با یک ضربه آرام پوست را شکسته و مغز را سالم از داخل آن بیرون بیاورید.


پشت در را بهتر ببینید

با گذشت 40 سال از تولید چشمی‌های اپتیکال، حالا نسل جدید چشمی‌ها (دیجیتال) به بازار آمده که خواص فوق‌العاده‌ای دارد. از جمله این که در شرایطی که در چشمی‌های اپتیکال کیفیت تصویر پایین است و در نور ضعیف چهره فرد قابل تشخیص نیست، در چشمی‌های دیجیتال به راحتی با فشار یک دکمه تصویر بزرگ و روشنی از فردی که پشت در ایستاده نمایش داده می‌شود.

اگر چه در چشمی‌های اپتیکال برای مشاهده پشت در، فرد باید چشم خود را به چشمی بچسباند؛ اما در چشمی‌های دیجیتال تصویر شفاف روی LCD این امکان را فراهم می‌کند تا همه اعضای خانواده تصویر را به راحتی ببینند.

در ضمن فراموش نکنید که ارتفاع چشمی‌های اپتیکال گاهی برای بچه‌ها دردساز می‌شود، در صورتی که در چشمی‌های دیجیتال چنین مشکلی وجود ندارد. برای افراد مسن هم که دید چندان قوی ندارند، چشمی‌های دیجیتال کارآیی بیشتری از چشمی‌های اپتیکال دارند.


نسکافه فوری را خوشمزه‌تر بخورید

چه کار کنیم که نسکافه‌های آماده خوشمزه‌تر شوند؟ وقتی آب‌جوش می‌آید، قهوه یا نسکافه را داخل آن ریخته و دوباره بگذارید تا آب (که این‌بار نسکافه هم در آن حل شده) به نقطه جوش برسد.

حداقل ۳۰ ثانیه‌ای بگذارید این جوش دوم تکرار شود، آن‌وقت اجازه بدهید یکی، دو دقیقه نسکافه کمی سرد شود و بعد آن را بنوشید و متوجه خوشمزگی بیشترش بشوید. رمز کار در جوش دوم است، حداقل یک بار این روش را امتحان کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود،ممنون

    • بدون نام

      ممنون. عالي بود. باز هم از اين دست نوشته ها مي خواهيم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج